خطرناک ترین اشتباهاتی که زندگی مشترک را برای شما تلخ می کند/فضای مجازی داغ زندگی زناشویی


زمان: 09:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر: 1804645

امروزه به دلیل برخی اشتباهات در انتخاب همسر، برخی افراد حتی پس از ازدواج نیز احساس تنهایی و شکست می کنند که به گفته روانشناسان دور شدن از فضای واقعی و غرق شدن در دنیای مجازی عامل اصلی بسیاری از مشکلات زناشویی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ وقتی به پرونده های طلاق یا درد و رنج برخی افراد نگاه می کنید، می بینید که این روزها افراد زیادی هستند که بعد از زندگی مشترک احساس تنهایی می کنند و حتی شکست می خورند.

زندگی هایی که با بی توجهی به شباهت های لازم بین دو نفر شکل می گیرد و پایان خوشی ندارد و کام بسیاری از خانواده ها را تلخ می کند.

اما آنچه بیش از هر چیز زندگی بسیاری از مردم را آزار می دهد ازدواج با افرادی است که در دنیای مجازی غوطه ور هستند، کسانی که روابط اصلی آنها به این فضا خلاصه می شود و اطرافیان و افرادی در دنیای واقعی که با آنها ارتباط برقرار می کنند. نادیده گرفته شود و حتی در شبکه های اجتماعی با همسرش صحبت کند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع نزد روانشناس درباره اشتباهات رایج در انتخاب همسر و لزوم توجه به این موضوع گفت: بله، این روزها زوج های زیادی هستند که زیر یک سقف زندگی می کنند، اما از یکدیگر دور هستند. شباهت به زندگی مشترک.و گویی انجام شده است.

اشتباهاتی که افراد را به سمت تنهایی سوق می دهد

حسینعلی شیرازی روانشناس و مشاور خانواده در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: اشتباهاتی که در روابطمان انجام می دهیم منجر به تنهایی می شود. ازدواج با کسی که نمی تواند احساسات خود را کنترل کند یکی از این اشتباهات است. چنین افرادی سربار شما هستند زیرا باید آنها را کنترل کنید، از آنها مراقبت کنید و احساسات آنها را در کودکی بپذیرید، که واقعا کار سختی است.


وی ادامه داد: ازدواج با مردی که احساس می‌کنید برایتان عزیز است یا ذهنش بسیار درگیر افکار دیگر است یا مردی که خیلی ساکت است یا به ندرت صحبتی را شروع می‌کند، اشتباه دیگری است که در زمان زندگی مشترک به آن اجازه می‌دهیم. .

افرادی که به شما فرصت نمی دهند…


به گفته این روانشناس، ازدواج با فردی که فقط برای خودش صحبت می کند اشتباه دیگری است، این افراد به شما فرصت نشان دادن خود را نمی دهند. اصولاً شما را نمی بینند و مرکز دنیا هستند و بقیه دنیا و مردم به آنها علاقه ای ندارند.


وی افزود: ازدواج با فردی که علاقه چندانی به برقراری ارتباط با طرف مقابل ندارد و یا با فردی که در رابطه قبلی نتوانسته احساس صمیمیت به همسر خود کند، از دیگر اشتباهاتی است که مرد بعد از زندگی مشترک مرتکب می شود… احساس تنهایی می کند.


شیرازی با اشاره به ازدواج با فردی که همیشه از دیگران فاصله دارد و دنیایش با دیگران بسیار متفاوت است، گفت: این فرد به عنوان یکی دیگر از اشتباهات مردم ممکن است فیلسوف حرفه ای باشد یا به دنیا جور دیگری نگاه کند. چنین افرادی نمی فهمند که عموم مردم چه می گویند و دیگران فکر می کنند غریبه هستند.

خطر ازدواج با افرادی که اطلاعات کمی می دهند


وی با اشاره به اشتباهات دیگر در انتخاب همسر افزود: ازدواج با مردی که خیلی کم به چشم طرف مقابل نگاه می کند. این افراد برای برقراری ارتباط مشکل دارند. یا کسی که امنیت دارد. در جلسات اول معمولا پاهایش را به صورت علامت مثبت کنار هم قرار می دهد و اطلاعات کمی در مورد خودش می دهد. این وضعیت در جلسات بعدی نیز ادامه خواهد داشت.


این مشاور خانواده گفت: انتخاب فردی که همیشه در تار و پود دیگران باشد. در جلسات شما به دیگران توجه می کند و شما را نادیده می گیرد و یا همیشه موضوع بحث با شما دیگران است نه شما هر دو بعد از ازدواج دچار مشکل می شوید.


وی ادامه داد: ازدواج با فردی که بیشتر از شما تمایل به برقراری ارتباط با افراد گروهی دارد و عمداً شما را نادیده می گیرد زیرا مطمئن است شما چیزی برای سرگرمی ندارید. رفتار او با دیگران اینگونه است. یا فردی که در تعمیق دانش و بیان نظرات شخصی دخالت می کند و چیز زیادی از خود نمی گوید، مدام بحث را تغییر می دهد و خط گفتگو را مشخص می کند، احساس تنهایی بعد از ازدواج و مشکلات را به همراه دارد.

b5b7c6b3 b4f7 4b66 b4ac a4f6c3f70dc6 خبر خاکستری

عواقب ازدواج با فردی که در دنیای مجازی غرق شده است

شیرازی گفت: یکی که مدام موبایلش را چک می کند. زندگی در دنیای مجازی راحت تر از دنیای واقعی است. بعید است مدتی پس از زندگی با این شخص، مجبور شوید به جای تماس، ایمیل رد و بدل کنید! افرادی که در دنیای مجازی غوطه ور هستند دوست دارند از واقعیت فاصله بگیرند و شما به عنوان همسرشان یا باید در این دنیای مجازی شرکت کنید یا از واقعیت های بیرونی حذف شوید!

وی با اشاره به عواقب انتخاب فردی که کمی نسبت به شما هیجان زده است، گفت: این افراد معمولاً از همان روز اول مانند یک ربات متحرک یا یک مرده هستند. آنها با شما ازدواج می کنند زیرا بالاخره یک روز باید ازدواج کنند.

این روانشناس درباره ازدواج با فردی که نسبت به چیزی عشق و علاقه کم نشان می دهد، گفت: این افراد سخت گیر و سنگی هستند و معمولاً هیچ حسی ندارند. از جمله همزیستی و عشق و عاشقی.

وی افزود: ازدواج با کسی که بی قرار و بی قرار به نظر می رسد، انگار ترجیح می دهد همه جا باشد اما جلوی شما نباشد، یا با کسی که به حرف شما گوش نمی دهد، به شوخی های شما نمی خندد و علاقه ای به نگرانی ندارد. همچنین، با شما مشکلاتی خواهید داشت.

این یک هشدار جدی است …


شیرازی در مورد ازدواج با فردی که به نظر نمی رسید علاقه ای به او داشته باشد، گفت: این یک هشدار جدی است. در اولین جلسات طرف باید به دل شما بنشیند و کمی جذب آن شوید. اگر این احساس به طور همزمان به سراغ شما نیامد، هرگز نمی توانید آن را در زندگی مشترک خود ایجاد کنید. در نهایت رابطه سردی خواهید داشت و کارتان محدود می شود.


وی ادامه داد: ازدواج با فردی که از نظر عقل و منطق به نظر شما جذاب نیست. شایعه پراکنی یا شرمساری یا ازدواج با فردی که برای خواسته ها و اهداف شما ارزشی قائل نیست از دیگر اشتباهاتی است که زندگی مشترک را تلخ می کند.

بی ثباتی و میزان طلاق برای چنین زوج هایی کمتر است


به گفته این مشاور، فردی که مراحل پنج گانه بلوغ اعم از رشد جسمی، فکری، اجتماعی، اخلاقی، عاطفی و روانی را پشت سر گذاشته باشد، می تواند انتخاب و انتخاب شود، میزان بی ثباتی و طلاق در این گونه زوج ها کمتر مشاهده می شود. بر اساس نتایج، عدم شباهت با بی ثباتی و طلاق همراه است.


وی افزود: شباهت های زوجین به عنوان سپرده بانکی محسوب می شود و اگر سپرده بانکی شما زیاد و بدهی بانکی شما کم باشد، بهتر می توانید در برابر بحران های اقتصادی مقاومت کرده و احساس امنیت کنید.اما اگر بدهی شما کمتر از بانک باشد. سپرده به همان اندازه احتمال دارد که دچار مشکل شود.


شیرازی افزود: این قیاس نشان می دهد که هر چه شباهت های زوجین بیشتر باشد احتمال بروز بحران در آنها کمتر می شود. یعنی هر چه شباهت ها و شباهت های دختر و پسر بیشتر باشد، آمادگی دو طرف برای ازدواج بیشتر می شود.


وی اذعان می‌کند: «مردم معمولاً به شباهت‌های قومی، فرهنگی، اجتماعی، ارزش‌های مذهبی مشترک، سن و سال، سطح تحصیلات مشابه، علایق مشترک و… توجه می‌کنند و برای انتخاب همسر و شروع زندگی مشترک به آن‌ها مبنای محکمی می‌دهند.


شیرازی افزود: البته اینطور نیست که اگر دو نفر در برخی زمینه ها و موارد با هم متفاوت باشند، ازدواج آنها ناموفق و ناپایدار باشد. زیرا افرادی هستند که با وجود اختلافات در برخی زمینه های جزئی ازدواج موفقی داشته اند.


وی خاطرنشان کرد: هر چه اشتراکات بین کشورها و تفاوت های آنها در جزئیات بیشتر باشد ازدواج و زندگی آسان تر و راحت تر خواهد بود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید