خطر جدیدی استقلال را تهدید می کند!

خطر جدیدی استقلال را تهدید می کند!

در جریان مناظره علی فتح الله زاده و حسین قربان زاده حامد افضلی معاون امور بین الملل باشگاه استقلال با انتشار مطلبی هواداران این تیم را برای بازگشت آبی ها به لیگ قهرمانان آسیا امیدوار کرد. افضلی در این ماجرا مدعی شده است که حکم پرونده استراماهونی قطعی نیست و در صورت پذیرش این موضوع از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، این تیم شانس بازگشت به لیگ قهرمانان آسیا را دارد.

در همین راستا رسول باختر، وکیل ورزشی درباره تعاملات صورت گرفته در باشگاه استقلال و مسائل حقوقی مربوط به پرونده استراماچونی صحبت کرد. در خطر کسر امتیاز هستند.

باشگاه استقلال از طریق معاون روابط بین الملل خود اعلام کرد رای پرونده استراماچونی قطعی نیست و قبل از مهلت تعیین شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، 9 آذر 2022 بازگردانده می شود. این گفته چقدر صحت دارد؟

استراماهونی 2 مورد داشت. مورد اول این است که در کمیته تعیین وضعیت فیفا و همچنین در دادگاه داوری ورزش مطرح شده است که نشان می دهد باشگاه استقلال به آقای استراماهونی بدهکار است. در درخواست تجدیدنظر دیگری که به کمیته انضباطی فیفا ارائه شد، چون باشگاه استقلال نتوانست به رای نهایی CAS عمل کند، آقای استراماهونی تجدیدنظر دیگری را در آنجا مطرح کرد. باشگاه استقلال در مورد پرونده کمیته انضباطی حق دارد و رای آن قطعی نیست اما ربطی به بحث مجوز حرفه ای ندارد. همانطور که در مجوز حرفه ای موضوع مهمی است که آیا باشگاه بدهی خاصی دارد یا خیر. باشگاه استقلال در دادگاه CAS محکوم شد و تصمیم قطعی در این خصوص وجود دارد.

آیا استقلالی ها امیدی به تایید ادعای او مبنی بر قطعی نبودن تصمیم استراماهونی دارند؟

باشگاه استقلال نمی تواند بگوید که به کمیته انضباطی بدهکار نیست. چون تصمیم CAS قطعی است و مشخص است که او مدیون استراماهونی است. اینجا فقط می توانند بحث انضباطی یا جریمه را از روی دوش خود بردارند که عموماً مورد قبول نیست.

شانسی برای بازگشت استقلال به آسیا تصور می کنی؟

با توجه به اینکه مهلت مقرر به پایان رسیده، بعید می دانم شانسی برای باشگاه استقلال متصور باشیم.

استقلال تا کی باید کل بدهی استراماهونی را پرداخت کند؟

از آنجایی که رای کمیته انضباطی به آنها ابلاغ شده است. باشگاه استقلال مدعی شد این رای اول فروردین به آنها ابلاغ شده است. در نتیجه تا اول اردیبهشت فرصت دارند.

استقلال در صورت عدم پرداخت بدهی استراماهونی با چه جریمه ای روبرو می شود؟ بستن پنجره نقل و انتقالات یا گرفتن امتیاز؟

اگر پنجره باشگاه استقلال در مورد پادوانی بسته شود و همزمان مهلت درخواست استراماچونی برای پرداخت به پایان برسد (اول اردیبهشت) و استقلال نتواند با سرمربی ایتالیایی تسویه حساب کند، زیرا فیفا نمی تواند دوباره پنجره استقلال را ببندد. در نتیجه فیفا تصمیم می گیرد که از استقلال امتیاز بگیرد وگرنه این تیم سقوط خواهد کرد. البته سقوط بسیار بدبینانه است و امکان کسر امتیاز دارد. اما اگر پنجره استقلال به خاطر درخواست پادوانی بسته نشود، در نهایت پنجره بسته می شود.

از پرونده پادوانی چیزی می دانید؟ آیا این موضوع باعث بسته شدن پنجره نقل و انتقالات استقلال شد؟

در این راستا خیلی تلاش کردم تا از جزئیات رای گیری اطلاعاتی به دست بیاورم اما مسئولان باشگاه استقلال و حتی افراد نزدیک به مدیرعامل از آن اطلاعی نداشتند. بنابراین من واقعا نمی دانم پرونده پادوانی در چه مرحله ای است و باید اطلاعات قطعی و موثق وجود داشته باشد. البته یکی از ماموران حقوقی باشگاه اعلام کرده بود که پنجره استقلال به خاطر پادوانی بسته نیست و ریسک گرفتن امتیاز را نداریم. اما به هر حال من به هر دو حالت اشاره کردم و مسئولان باشگاه استقلال باید در این مورد نظر قطعی بدهند. بنابراین یک بار دیگر تاکید می کنم که اگر حکم نهایی پرونده پادوانی صادر شود و پنجره استقلال بسته شود، اگر مطالبات استراماچونی پرداخت نشود، این باشگاه در خطر محرومیت قرار دارد. در غیر این صورت فقط پنجره آبی بعد از 31 آوریل بسته خواهد شد.

به طور کلی خطر حذف امتیاز برای باشگاه استقلال چه زمانی است؟

وقتی سه پنجره متوالی به دلیل تصمیم استراماچونی بسته می شود، داوران فیفا تصمیم می گیرند که آیا امتیازات را کسر کنند یا حکم سقوط را صادر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید