سرلشکر باقری: پیوستن اسرائیل به سنتکام ارتش آمریکا ممکن است ما را تهدید کند/ خطر کشتی را تحمل نخواهیم کرد

سرلشکر باقری: پیوستن اسرائیل به سنتکام ارتش آمریکا ممکن است ما را تهدید کند/ خطر کشتی را تحمل نخواهیم کرد

روز جدید سرلشکر باقری گفت: پیوستن اسرائیل به سنتکام ارتش آمریکا می تواند تهدیدی برای ما ایجاد کند که حضور اسرائیل را تحمل نخواهیم کرد. وی ادامه داد: ما از طریق مسیرهای بین المللی اعلام می کنیم و از طریق دیپلماسی از سازمان بین المللی دریانوردی درخواست می کنیم که شناورهای ما تحمل چنین واحدهایی را در مسیر خود نداشته باشند و در صورت وقوع با آنها برخورد می شود.

سرلشکر باقری گفت: الحاق رژیم صهیونیستی به فرماندهی تروریستی سنتکام ارتش آمریکا می تواند تهدیدی برای ما ایجاد کند که حضور رژیم صهیونیستی را تحمل نخواهیم کرد.

سردار سرلشکر محمد باقری در مراسم افزودن تجهیزات پیشرفته رزمی سطحی و زیرسطحی به کارخانجات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس اظهار داشت: معتقدیم حقوق امنیت دریایی و دریانوردی آزاد در آب های آزاد و بین المللی باید یکسان باشد. برای همه و از این رو ما به طور کامل از حقوق مردم خود محافظت می کنیم.

وی ادامه داد: ما از طریق مسیرهای بین المللی اعلام می کنیم و از طریق دیپلماسی از سازمان بین المللی دریانوردی درخواست می کنیم که شناورهای ما تحمل چنین واحدهایی را در مسیر خود نداشته باشند و در صورت وقوع با آنها برخورد می شود.

وی همچنین افزود: برخی از کشورهای منطقه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی با تهدیداتی برای منطقه مواجه هستند، همچنین پیوستن رژیم صهیونیستی به فرماندهی تروریستی سنتکام ارتش آمریکا می تواند برای ما این تهدید ایجاد کند که حضور را تحمل نخواهیم کرد. رژیم صهیونیستی

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: ما علاوه بر اعتراض به سیاست خارجی کشور، اعلام می کنیم که چنین تحولاتی در زمینه جاسوسی و تهدید آفرینی را برنمی تابیم و در خصوص حقوق ملت ایران و ملت ایران سازش نخواهیم کرد. امنیت دریاها و زمین ما

سرلشکر باقری در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: پیشرفت کشورمان در عرصه صنایع دفاعی در شرایط کنونی چشمگیر است و این امر در شرایطی محقق شده است که تحریم های همه جانبه ای علیه ملت غیور ایران وجود دارد.

وی تصریح کرد: کشور ما چه از نظر مالی، چه از نظر بانکی و چه از نظر فناوری در آستانه تحریم های شدید قرار داشت و در این شرایط سخت، جوانان غیور با تکیه بر دانش بومی موفق به توسعه کشتی ها در عرصه دفاعی شدند. ، موشک، پهپاد و سلاح. تجهیزات جدید بسازید، تجهیزات پیچیده از گذشته را نوسازی و بازیابی کنید و دوباره به خدمت بازگردانید. این کار بسیار ارزشمند و بزرگی است که از زحمات تک تک این عزیزان و دست اندرکاران این امر قدردانی می نماییم.

نقش نداجا در تامین امنیت بسیار موثر است/ دشمنان با دیدن قدرت ما قسمت های زیادی از یگان های شناور خود را از منطقه ما خارج کردند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین به نقش نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران در حراست از تنگه هرمز، دریای عمان، اقیانوس هند، تنگه باب المندب، دریای سرخ اشاره کرد. و سایر مناطق جهان اظهار داشت: نقش این نیرو بسیار تاثیرگذار است.

وی یادآور شد: روزگاری در دفاع مقدس در دفاع از تاسیسات دریایی، سکوهای نفتی، سواحل و جزایر خود شرکت می‌کردیم، اما امروز بحمدالله دشمنان با دیدن قدرت ما، بخش‌های زیادی از یگان‌های ناوگان خود را خارج کردند. از منطقه ما.”

سردار باقری اظهار داشت: امروز با اتکا به توان تجهیزات و رشادت های دلاورمردان در اقیانوس هند حضور یافتیم. امنیت دریایی طی چند سال گذشته بدون هیچ حادثه یا مشکلی برقرار شده و دزدی دریایی متعددی رخ داده است، اما هیچ یک از کشتی‌های جمهوری اسلامی درگیر نشده‌اند.»

وی افزود: شما با امنیت کامل توانسته اید امنیت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و صادرات نفت و واردات کالا را برقرار کنید و در مواردی به کشتی هایی که مورد حمله قرار گرفته اند کمک کرده اید، این امر بسیار است. معامله بزرگ.”

سرلشکر باقری تصریح کرد: دشمنان فکر می کردند در شرایط سخت تحریم نباید کشتی های گذشته خود را جابه جا کنیم اما اشتباه فکر کردند و خدا را شکر می کنیم که این توانایی را دارد.

وی خطاب به جوانان انقلابی ناوگان راهبردی ارتش حاضر در کارخانجات این نیرو گفت: امروز خداوند را به خاطر توانمندی ها، بازدارندگی پایدار و مؤثر و امنیت و آرامش کم نظیر برای ملت ایران، برای دیار شهیدانمان سپاسگزاریم. منافع ملی انسان مستقر در آبهای آزاد، آبهای سرزمینی، آبهای داخلی و کلیه تأسیسات و سواحل دریایی ایران اسلامی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: خداوند را به خاطر این نعمت شاکریم و قدردان زحمات همه شما عزیزان هستیم که در چنین شرایط سخت اقلیمی، دور از خانواده، ماموریت های طولانی مدت در سرزمین های دور، با روحیه عالی و شجاعت کامل، ماموریت ها شما چالش را با موفقیت به پایان می رسانید و دلایل سربلندی را برای این ملت بزرگ فراهم می کنید.

سردار باقری ابراز داشت: نسل جوان عزیز ما نشان داده اند که مانند نسل دوران دفاع مقدس با همین روحیه، با همان شجاعت و با همان توان راه روشن را ادامه داده و در راه سربلندی ملت گام های بلندتری برداشته اند. .

وی ناوگان راهبردی ارتش را در مسیر افزایش توان و آمادگی رزمی عنوان کرد و افزود: بحمدالله در ماه های اخیر شاهد رشد و ارتقای مواضع ناوگان راهبردی بوده ایم.

لازم به ذکر است در این مراسم 2 فروند موشک انداز، یک فروند ناو لجستیک و یک فروند زیردریایی کلاس غدیر به مجموعه رزمی ناوگان راهبردی ارتش اضافه شد که توسط متخصصان این نیرو بهسازی و نوسازی شدند.

همچنین در این مراسم کارگاه فنی سینکرولیفت در کارخانه های نداجا ساخته شد.

دیدگاهتان را بنویسید