سرلشکر باقری: اروپایی ها نباید با آمریکا برگردند/ انقلاب اسلامی یکی از عوامل مهم شکست سلطه آمریکا بر جهان است/ بستن مسیرهای انتقال کالا و انرژی به اروپا، روسیه را به شرق نگاه می کند. .

سرلشکر باقری: اروپایی ها نباید با آمریکا برگردند/ انقلاب اسلامی یکی از عوامل مهم شکست سلطه آمریکا بر جهان است/ بستن مسیرهای انتقال کالا و انرژی به اروپا، روسیه را به شرق نگاه می کند. .

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آمریکا در مسیر انحطاط قرار دارد و اگر اروپا و دیگر متحدان آمریکا از زنجیرهای حمایت کور آمریکا رها نشوند، با آن به عقب برخواهند گشت.

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امروز در سخنانی در همایش «هندسه نظم نوین جهانی» گفت: از یک سال پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشگاهیان بحث و تبادل نظر کردند. باید تغییرات این نظم جهانی و نظم آینده را در نظر بگیرد و جایگاه کشور را در این نظم احتمالی مشخص کند و توضیح دادند که این دانشگاه مقدمات برگزاری این کنفرانس را دنبال کرده است.

وی افزود: قاعده حاکم بر نظم های جهانی در مقاطع مختلف تاریخی تغییر کرده است و ثبات نظم واحد با صحت سازگاری ندارد.

باقری ادامه داد: از ابتدای قرن بیستم دو بلوک شرق و غرب به دنبال کسب منافع بیشتر و تسلط بر منطقه غرب آسیا و دیگر فرصت های استراتژیک آن بوده اند. در تحولات بعدی، شکل گیری جنگ سرد در قالب یک جنگ دوقطبی 40 ساله و به دنبال آن محو شدن کمونیسم از معادلات جهانی و به دنبال آن تجاوزات وحشیانه آمریکا به کشورهای عراق و افغانستان و ایجاد داعش تا با سرنگونی دولت های سوریه و عراق، همگی تغییر نظم جهانی را نشان دادند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: اما شواهد نشان می دهد که نظم تک قطبی هرگز شکل پایداری به خود نگرفته و جهان در آستانه نظم جدیدی قرار دارد. ظهور انقلاب اسلامي در ايران و به عنوان گامي در مسير حاكميت الهي استثناي مهمي محسوب مي شود كه در اين راستا رشد و نمو مي كند. انقلاب اسلامی یکی از عوامل مهم شکست تسخیر آمریکا بر جهان است و این حرکت ادامه خواهد داشت.

وی گفت: وعده های الهی نشان می دهد که اراده خداوند براندازی نظام های استکباری و استقرار نظام های صالح در جهان است و انقلاب اسلامی ایران نیز در این مسیر قرار دارد.

باقری تصریح کرد: تلاش برای رهبری جهان شکست خورده است که نشانه های آن عقب نشینی از عراق و افغانستان و کاهش چشمگیر نیروهای نظامی آمریکا در غرب آسیا، سردرگمی آمریکا برای استقرار در غرب آسیا، جنوب است. چین و اروپای غربی می توانند عوامل دیگری را نیز ببینند. آمریکا امروز به طور چشمگیری ضعیف تر و منزوی تر از هر زمان دیگری است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: اسرائیل غاصب فلسطین از زمانی که بر رود نیل تا فرات تسلط یافت و پیروزی در جنگ با اعراب را تجربه کرد و قدرت نظامی داشت، در حال نزول است و پس از شکست در جنگ 33 روزه در عرصه های مختلف با مشکلات اساسی مواجه است، اما در مقابل ملت مظلوم فلسطین و محور مقاومت در اوج اقتدار، هماهنگی و حرکت رو به رشد در مسیر است. آزادی فلسطین

وی بیان کرد: رشد اقتصادی چین و گرفتن اولین قدرت اقتصادی جهان از آمریکا و سرمایه گذاری در کل آسیا و بخشی از قدرت آفریقا و اروپا و افزایش قدرت نظامی یکی دیگر از نشانه های مهم تغییر در هندسه نظم جهانی است. قدرت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: گذار روسیه از اعتماد به غرب و مخالفت با گسترش ناتو به شرق حتی به قیمت شرکت در جنگ و از سوی دیگر اصرار آمریکا بر ادامه جنگ حتی در هزینه تخریب زیرساخت های اوکراین و اصرار روسیه بر ایجاد منطقه حائل به نظر می رسد این جنگ به راحتی پایان نخواهد یافت و با بستن مسیرهای انتقال کالا و انرژی به اروپا، روسیه را به شرق نگاه خواهد کرد.

باقری بیان کرد: پیشرفت علوم جدید از دیگر ویژگی های دنیای جدید است و آمریکا دیگر در این زمینه پیشتاز جهان نیست. آمریکا در مسیر انحطاط قرار دارد و اگر اروپا و دیگر متحدان آمریکا از قید حمایت کور آمریکا رها نشوند، همراه با آن نابود خواهند شد.

وی گفت: آسیا و شرق در برابر قلدری ایالات متحده یک نظر دارند و دولت ها با گرد هم آمدن در پیمان شانگهای به سمت هم افزایی حرکت می کنند. این بخش از جهان قطعاً در آینده بزرگترین قدرت جهان خواهد بود.»

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: ایران با برخورداری از موقعیت و امکانات ممتاز، تاریخی سرشار از افتخار و سربلندی دارد و ظرفیت بالقوه بی نظیری برای جهش رشد در سلسله مراتب قدرت جهانی دارد.

وی گفت: بازدارندگی نظامی سپر امنیتی خوبی را در راستای دوستی و برادری با کشورهای همسایه و مقابله با قلدری آمریکا فراهم کرده است و همچنین سیاست قاطع کشور در توسعه صلح و دوستی با همسایگان و غفلت نکردن از سرزمین و منافع دیگران است. زمینه ای ضروری برای رفاه کشورهایی که دوست در اختیار ایران قرار داده است.

سردار باقری اعلام کرد: نیروهای مسلح ایران از ادغام ارتش های بزرگ کشورهای آسیایی در قالب پیمان شانگهای برای تشکیل نیروی برتر حافظ صلح جهانی، تولید مشترک محصولات نظامی مورد نیاز استقبال می کنند و مسئولیت ایفای نقش خود در امنیت را بر عهده دارند. منطقه

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان گفت: رویکرد حضور نظامی آمریکا و شرکای اروپایی آن را به ضرر منطقه می دانیم و حق حاکمیت ملت فلسطین را به رسمیت می شناسیم و به آنها کمک می کنیم. با تمام توانمان

دیدگاهتان را بنویسید