گروه های جهادی و نهادهای حمایتی کمک می کنند / از آبگرفتگی پایانه مرزی ریمدان تا بستن برخی از مسیرهای مواصلاتی

ساعت: 11:48
تاریخ انتشار: 1300/10/18
کد خبر: 1798770

بارش شدید باران در سیستان و بلوچستان اگرچه باعث خوشحالی مردم از جمله کشاورزان شد اما به حدی بود که باعث آبگرفتگی و تخریب معابر و مسکن شهری و روستایی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، بارندگی های سیل آسا هفته گذشته در سیستان و بلوچستان به ویژه جنوب استان اگرچه موجی از شادی و نشاط را در دل مردم به ویژه کشاورزان ایجاد کرد. و تقویت سفره های آب زیرزمینی و به دلیل ضعف زیرساخت ها خسارت هایی نیز وارد می شود.

خسارت به زمین های کشاورزی و محصولات کشاورزی، تخریب راه ها و شبکه های ارتباطی، برق، آب، ریزش درختان، ریزش دیوارها و البته جان باختن دو شهروند در منطقه نگور دشتیاری تنها بخشی از مشکلات بارش های سیل آسا در این منطقه است.

این در حالی است که مردم همواره در صحنه ایران اسلامی برای ابراز همدردی با هموطنان خود از گروه های جهادی، فرماندهان لشکری ​​و کشوری گرفته تا رئیس جمهور و نماینده کابینه، استاندار و معاونان و همه دستگاه های خدمات رسان حضور یافته اند. حتی از استان های دیگر مانند مشهد، آتش نشانان و شهرداری دست به دست هم داده اند تا به مردم سیل زده کمک کنند.

داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری در بازدید از محورهای مواصلاتی سیل خیز و باران گیر جنوب سیستان و بلوچستان گفت: محور اصلی کنارک – یاسک مسدود شده و معاونت این سازمان به در منطقه حضور دارند تا تصمیمات لازم را در این زمینه اتخاذ کنند.

وضعیت بد پایانه مرزی ریمدان به دلیل سیل

وی با اشاره به اینکه راه دسترسی به پایانه مرزی ریمدان به دلیل آبگرفتگی کامل در وضعیت بدتری نسبت به سایر محورها قرار دارد، افزود: به زودی 200 میلیارد ریال اعتبار آغاز می شود.

1da70b7e cca8 491f 970a e022e158ae93 خبر خاکستری

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: در مسیر کسر گند – دشتری – چابهار – کنارک نیز پل وجود دارد که هم اکنون تکمیل شده و برای تکمیل نیاز به وام بیش از 100 میلیارد ریالی دارد. در اسرع وقت در اختیار استان قرار می گیرد تا این پروژه به اتمام برسد و شیرینی آن مردمان منطقه را شیرین کند.

وی با اشاره به پل فتعلی کلات در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: اعتبار این پل که از سوی دکتر محرابیان وزیر نیرو به مردم وعده داده شده بود قرار شد به عنوان یکی از سیلاب ها انجام شود. پروژه ها از طریق سازمان و بخشی از آن به استان «اطلاع رسانی شود تا در اسرع وقت کار آغاز شود.

امانی تاکید کرد: این سازمان در نظر دارد پس از ارزیابی خسارت و صحت سیل که در استان انجام می شود، ساختمان های سایر پروژه های سیلابی جنوب استان را نیز نوسازی و نوسازی کند.

130 میلیارد تن خسارت بارندگی به جاده ها و کشاورزی زرآباد

نعمت لخ نجاری فرماندار زرآباد در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت بارندگی و برآورد خسارت در این شهرستان تازه ایجاد شده گفت: حدود 40 میلیارد تومان در حوزه راه و 90 میلیارد تومان در کشاورزی است. بیشترین خسارت پس از بارندگی های اخیر در این دو منطقه وارد شده است.

وی افزود: سدها، راه ها و منازل مسکونی تا حدودی آسیب دیده اند و برآورد میزان خسارت توسط کارشناسان مربوطه در حال بررسی است.

این مسئول گفت: با توجه به آبگرفتگی مجدد، پس از انباشت آب در پشت سدها، اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارات احتمالی و یا آبگرفتگی مجدد روستاها انجام می دهیم که در این راستا خدمات جانبی هلال احمر، راهداری و … “

775f22f0 134a 4225 be4e 5f1a363c08cc خبر خاکستری

وی ادامه داد: مقاوم سازی خانه ها و مکان یابی مناسب آنها مشکلی است که می خواهیم به آن برسیم. در این راستا مردم بر روی رودخانه ها و آبراهه ها خانه ساخته اند. با وجود جانمایی و ساخت صحیح منازل توسط بنیاد مسکن، اما برخی از اهالی نیاز به همکاری دارند.

وی گفت: در حوزه مدارس با موارد متعددی از ریزش سقف مواجه شده ایم که دانش آموزان مجبور به تحصیل در این مکان ها هستند و این یک مشکل است. در این راستا سازمان بهسازی مدارس و بنیاد مسکن موظفند نسبت به این موضوع اقدام جدی کنند.«اصلاح شود.

نجاری خاطرنشان کرد: اکنون با کاهش آب و جاده اقداماتی برای رفع مشکلات و تخریب ها انجام می شود. راه هایی که مسدود شده بودند بازگشایی شدند اما هر دو مسیر همچنان بسته است که با تلاش رانندگان تا ساعاتی دیگر در این مسیرها به حالت قبلی باز می گردند.

حضور 125 گروه جهادی برای کمک به سیل زدگان جنوب

گلمرضا مولایی مسئول بسیج سازندگی سلمان سیستان و سپاه بلوچستان گفت: در 8 شهرستان جنوب فنوج، کسر گند، کنارک، چابهار، نیکشهر، زرآباد و دشتاری 125 گروه جهادی خدمت رسانی بی منت را انجام می دهند.

وی افزود: حدود 4000 بسته معیشتی در این منطقه بین نیازمندان شهرستان های چابهار و کنارک توزیع شده است و پخت جهادی و توزیع غذای گرم از دیگر اقدامات جهادی برای کمک به سیل زدگان است.

این مسئول ادامه داد: گروه های جهادی بسیج به همراه سایر نیروهای حاضر در منطقه اقدام به تخلیه آب معابر و منازل عمومی کرده و به صورت گسترده درگیر هستند.

وی اذعان داشت: گروه های جهادی برای مشارکت در ساخت و ساز و نوسازی، تامین اقلام و کالاهای اساسی منزل، زهکشی آب برای کمک به رفع مشکلات نیازمندان پس از برنامه ریزی و تجمیع در منطقه همچنان حضور خواهند داشت.

مسئول بسیج سازندگی استان گفت: سپاه پاسداران و بسیجیان مناطق سیلابی جنوب استان تمام تلاش خود را برای مقابله با سیلاب انجام می دهند و تا ثبات کامل وضعیت در کنار مردم خواهند بود.

ارسال کمک های هلال احمر به روستاهای سیل زده مرزی

علیرضا میربهادین مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان نیز از ارسال کمک های جمعیت هلال احمر استان با همکاری بالگرد نداجا به نقاط صفر مرزی و صعب العبور چابهار خبر داد و گفت: تجهیزات امدادی. و اقلام اساسی که در نقطه صفر مرزی بین مجروحان توزیع می شود جنوب استان به شهرستان دشتیاری ارسال می شود که امدادها شامل 100 چادر اورژانس، 100 بسته غذایی و 60 تخته پتو است.

7adf3fd2 12e8 40ae 9539 80733a7fff97 خبر خاکستری

وی با بیان اینکه اقلام فوق در روستاهای کمال و ریمدان بین سیل زدگان توزیع شد، افزود: هدف اصلی جمعیت هلال احمر کمک به اقشار آسیب پذیر است و بحران را به صورت شبانه روزی و مانند همیشه با سیل زدگان مدیریت می کنیم. “تا آخرین لحظه با آنها.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید