آب پایدار پایانه مرزی ریمدان و 15 روستای دشتیاری از سد زیردان تامین می شود.


ساعت: 10:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897038

علیرضا قاسمی از تامین آب پایدار پایانه مرزی ریمدان و 15 روستای شهرستان دستیاری از سد زیردان در سال جاری خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون ، علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در بازدید از پایانه مرزی ریمدان که به منظور بررسی آخرین وضعیت تامین آب شرب و بهداشتی زائران اربعین انجام شد، گفت: تامین آب پایدار. به بازارچه مرزی ریمدان با تکمیل عملیات اجرایی خط انتقال محقق می شود و با اجرای خطوط انتقال باقی مانده، 3000 نفر در 15 روستای دشتیاری از نعمت آب شرب پایدار سد زیردان بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه پاسگاه مرزی ریمدان از سال 98 تا 99 به بازارچه مرزی تبدیل شد، تصریح کرد: پس از راه اندازی بازارچه مرزی، با اقدامات و پیگیری های متعدد استاندار، تامین آب شرب بازارچه در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: طی جلسه سه جانبه معاون عمرانی استاندار، مدیرعامل شرکت آبفای کشور و مدیرعامل منطقه آزاد مقرر شد خط انتقال 24 کیلومتری از منطقه ریمدان و سنگنه ها احداث شود. آبرسانی به بازارچه که قبلاً منبع تامین آب آن نبود.

قاسمی افزود: پس از آن 10.8 کیلومتر توسعه خط نیز باید از سد زیردان به انتهای خط انتقال متصل شود که تنها بخشی از آن توسط منطقه 22 کیلومتری آزاد تکمیل شد.

به گفته مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان: با توجه به ورود زائران اربعین حسینی از مرز ریمدان امسال، مقرر شد آبرسانی به پایانه مرزی توسط شرکت آب و فاضلاب انجام شود.

قاسمی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب بازارچه مرزی و همچنین بهره مندی 3 هزار نفر از جمعیت روستایی شهرستان دشتیاری، گفت: اجرای خط انتقال 10.8 کیلومتر برای اتصال به خطوط مجتمع پایین دست شهرستان دشتیاری. سد زیردان در قالب طرح کمپین آبرسانی با کمپ ادامه دارد و تاکنون 8.5 کیلومتر از آن با فعالیت شبانه روزی گروه های اجرایی اجرا شده است.

وی ادامه داد: خط انتقال از ریمدان به پایانه که قرار بود توسط سازمان منطقه آزاد اجرا شود به طول 22 کیلومتر با تامین دریچه های لازم برای دریاچه ها توسط آبفا و بسته شدن آن توسط پیمانکار منطقه آزاد و در نهایت 22 کیلومتر طول دارد. تکمیل 2 کیلومتر گذشته توسط آبفا ترمینال متصل در مرحله نهایی آزمایش است.

قاسمی ادامه خط انتقال دو کیلومتر و اتصال خط منطقه آزاد به پایانه و اجرای 1.5 کیلومتر شبکه توزیع در پایانه مرزی را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت: همچنین تامین آب آب آشامیدنی زائران انتقال و نصب 20 مخزن ذخیره آب 5000 لیتری به همت ستاد عتبات عالیات و نصب پمپ و اجرای خطوط لوله بین مخازن و اتصال آن به منابع مصرف انجام شده است. از جمله سرویس های بهداشتی.

وی ادامه داد: همچنین با مساعدت وزارت نیرو یک دستگاه آب شیرین کن با ظرفیت 50 متر مکعب در روز در مرز ریمدان نصب و آب شرب زائران تامین می شود.

قاسمی با اشاره به سایر اقدامات گفت: نصب پمپ در بزرگراه ریمدان و نصب و راه اندازی دستگاه کلر برای حفظ بهداشت آب، توزیع آب معدنی و توزیع آب با 7 تانکر آب سیار که از شهرهای همجوار از سایر شهرستان ها تهیه می شود. اقدامات شرکت مطابق با تامین آب منطقه می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید