اولویت فعال سازی بخش های تجاری پایانه های مرزی ریمدان و پاسیر است


ساعت: 15:11
تاریخ انتشار: 08/08/1401
کد خبر: 1907056

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان:

قدری گفت: این اداره کل در تلاش است تا هر چه سریعتر بخش تجاری پایانه مرزی ریمدان و پسیر را برای توسعه مبادلات تجاری ایران و پاکستان فعال کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون جلال الدین قدری در جلسه کارگروه مرزبانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب این استان اظهار داشت: موقعیت ممتاز استان به دلیل همجواری با آب های آزاد و سرمایه گذاری های انجام شده در این استان است. بخش زیرساخت بندر، جاده E و خط راه آهن چابهار و تمایل هند و افغانستان برای سرمایه گذاری در این بندر نشان از اهمیت و جایگاه جنوب استان به عنوان مسیر امن ترانزیتی کالا به کشورهای آسیای میانه دارد. و کشورهای واقع در سواحل غربی ایران این اداره کل در تلاش است با فعال سازی بخش تجاری پایانه های مرزی ریمدان و پیرین به توسعه اقتصادی استان کمک شایانی کند.

وی افزود: خوشبختانه این اداره کل در مدت زمان کوتاهی اقدامات ارزنده ای در توسعه زیرساخت های پایانه مرزی ریمدان از جمله نصب 14 گیت ورودی و خروجی، نصب دوربین، سایبان و 60 سرویس بهداشتی انجام داده است که منجر به برای حرکت به تعداد قابل توجهی از زائران پاکستانی در ایام اربعین، بهترین روزها برای این کشور بود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان ادامه داد: راه اندازی بخش تجارت در پایانه های مرزی ریمدان و پارسین ظرفیت و فرصت مناسبی را برای صادرات و واردات کالای تره بین دو کشور ایران و پاکستان فراهم می کند. و کمک زیادی به توسعه مبادلات اقتصادی ملی و محلی خواهد کرد. مهم خواهد بود.

وی با قدردانی از کارکنان اداره کل و شرکت های مسافربری جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در ایام اربعین امسال با اقدامات مطلوب ناوگان مسافربری در جنوب استان 29 هزار زائر با 700 دستگاه خودرو ناوگان جابجا شدند. ، که شایسته قدردانی فراوان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید