خطر غرق شدن در یاسوج; مسئولان شهر را بیدار کنید + عکس و فیلم

ساعت: 14:15
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792413

خطر غرق شدن در خیابان های شهر یاسوج در هفته آینده توسط کارشناسان پیش بینی می شود، بنابراین این بحران احتمالی زنگ خطری برای مسئولان شهری خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح امروز ، بارندگی های پاییزی در روزهای پایانی این فصل به گفته کارشناسان هواشناسی تا چند روز دیگر به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می کند بنابراین شدت این بارش ها می تواند جاده ها را سیل کند

همه ساله قبل از بارندگی، مسئولان شهری و ستاد بحران با آمادگی کامل برای مقابله با بحران ها، سخنان و تمهیدات را به این شکل رنگ و لعاب می کنند و شهروندان را به این فکر می اندازند که وقتی وارد بحران سیل می شویم، گویی 3- برق فاز از سرمان می گذرد و ناگهان از خواب بیدار می شویم.

این روزها با گذر از خیابان های شهر یاسوژ پیش بینی می شود در روزهای آینده در صورت مناسب بودن بارندگی شاهد آبگرفتگی معابر و طغیان مسیل ها باشیم.

سابقه تکراری چاله ها در خیابان های مختلف شهر در یاسوج پدیده عجیبی نیست و کارکنان تاکنون هیچ تلاشی برای پرکردن این چاله ها از خود نشان نداده اند و با ایجاد دست اندازهاهای غیراستاندارد سد مناسبی برای سیلابی شدن معابر ایجاد کرده اند و رانندگان عزیز مراقب باشند. هنگامی که سوراخ ها با آب باران پر می شود، به وسایل نقلیه آسیب نزنید.

cbb916f3 476e 4a93 b8ba 62725a7ed908 خبر خاکستری

باران همیشه زیباست، مسلماً هیچکس نمی تواند از آن انتقاد کند، اما گاهی اوقات بدون برنامه ریزی صحیح، زیباترین نعمت خداوند برای شهر بحرانی می شود، بنابراین برای جلوگیری از بحران باید از نظرات کارشناسان استفاده کرد.

اما ذینفع کارشناس هواشناسی استان در جمع خبرنگاران گفت: سامانه بارشی از جمعه شب وارد استان شد و تا روز پنجشنبه ادامه داشت و در کنار بارش شدید در نقاط سردسیر و ارتفاعات برف داریم.

وی با بیان اینکه این سامانه با رعد و برق و وزش باد شدید همراه خواهد بود، گفت: با توجه به اینکه شدت بارش ها در این سامانه بر اساس پیش بینی ها و بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی غیرضروری است، احتمال وقوع سیلاب و سیلاب جاده ها وجود خواهد داشت. وی ادامه داد: در استان مه و کولاک وجود دارد که در این راستا دستگاه های مختلف استان باید آمادگی لازم را داشته باشند.

این ذینفع تصریح کرد: همکاران روستایی از بازدید از ارتفاعات خودداری کنند و کوهنوردان نیز در این هفته از صعود خودداری کنند.

وی گفت: رانندگان در صورت حضور در مسیرهای کوهستانی نکات ایمنی را رعایت کرده و تجهیزات به همراه داشته باشند.

15611ca7 ed82 4e80 b579 7e937f738ec2 خبر خاکستری

کارشناسان هواشناسی پیش بینی ها و هشدارهای خود را از قبل می دهند تا کارکنان آمادگی کامل داشته باشند و این رسانه به همراه کارشناسان اطلاعات شفاف خود را برای ایجاد آمادگی نسبی با تماشای فیلمی از فصل بارندگی امسال منتشر می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید