کارگردانان سرشناس البرزی; مسئولان استان در خواب غرق می شوند! / عدم حمایت مهم ترین مشکل ساخت فیلم در ایران کوچک است

ساعت: 14:22
تاریخ انتشار: 1300/08/17
کد خبر: 1782616

کارگردان منتخب جشنواره فیلم آمریکا در گفت و گو با البرزی؛

محمدصادق قهرمانی گفت: فیلم کوتاه نفیری در جشنواره OTBFILM فلوریدا برنده جایزه ویژه هیئت داوران کارگردان، تهیه کننده و جایزه بهترین بازیگر مرد برای رضا رباط جزی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ البرزی کارگردان در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: کار خود را از سال 1371 با استادیار فیلمبرداری و کارگردانی شروع کردم و سپس در دانشگاه تهران، صداو سیما و بعد از آن در دانشگاه ادامه تحصیل دادم. علم و فرهنگ در عرصه سینما». من به عنوان فیلمبردار در فیلم های کوتاه و چندین فیلم تلویزیونی کار کرده ام و همیشه دوست داشتم فیلم خودم را بسازم.

محمدصادق قهرمانی ادامه داد: اولین فیلم کوتاهم به نام نفیری را در شهریور 1377 با همکاری تهیه کننده: مریم غفاری، مشاوره دکتر برنا، فیلمنامه: سارا اسماعیلی و کمک بی حد و حصر رها اصغری و با اضافه شدن ساختم. دوست سپهر یوسفی و دیگر اعضای گروه فیلمبرداری را شروع کردیم.

وی افزود: فیلم کوتاه «نفیری» برنده جایزه ویژه هیئت داوران محمدصادق قهرمانی و مریم گفاری در جشنواره OTBFILM فلوریدا شد و جایزه بهترین بازیگر مرد را برای رضا رباط جزی از آن خود کرد.

این هنرمند گفت: نامزدی در 9 رشته جوایز ریما برزیل و دریافت سه جایزه از همین جشنواره، جایزه بهترین بازیگر مرد برای رضا رباط جزی، بهترین طراحی صحنه برای محمدصادق قهرمانی و بهترین طراحی چهره برای ثمره تجلیل شد.

قهرمانی گفت: وی همچنین برنده جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی برای محمدصادق قهرمانی و جایزه بهترین بازیگر مرد برای رضا رباط جزی از جشنواره حلقه طلایی آمریکا شد. این جشنواره تحت Opprim.tv و در سایت IMDb ثبت شده است.

وی افزود: این فیلم داستان مردی را روایت می کند که پس از سال ها کار تکراری در اداره ثبت احوال و ضبط انواع شناسنامه ها دچار بیماری روانی می شود.

قهرمانی ادامه داد: این اثر درباره تاثیر کار افراد بر رفتار آنها است که در فضایی سورئال انجام می شود و این تاثیرات را نشان می دهد.

این هنرمند تاکید کرد: نزدیک به شش ماه برای فیلمنامه وقت گذاشتیم و در نهایت طی پنج شبانه روز فیلمبرداری، مرحله تولید فیلم به پایان رسید و کمبود بودجه باعث شد بدون وقفه کار کنیم و از همه عوامل تشکر می کنم. “

او گفت: «فکر می‌کنم کل فیلم خیلی به دلیل ایده نابی است که تیم ما به ذهنش رسید و موفق شدیم فیلم را بسازیم.

قهرمانی افزود: در مجموع تولید فیلم در ایران کمی سخت شده است و تا زمانی که بودجه تامین نشود نمی توان کاری انجام داد و از طرفی هزینه ها به قدری افزایش یافته که واقعا نمی توان بدون حمایت فیلم ساخت.

او گفت: ما این فیلم را کاملاً خودمان و با هزینه شخصی ساختیم. با کمک انجمن سینمای جوانان البرز مجوز کار بگیرید.

وی گفت: در نهایت برای پخش بین المللی فیلم ها با مشکل مواجه شدیم اما پس از چند ماه توانستیم در جشنواره های بین المللی سطح بالا شرکت کنیم و بعد از اینکه اخبار و کارمان به گوش مسئولان رسید، توانستیم کمک کنیم. انجمن هنرمندان و یک خانه. «البرز فیلم را اکران کرد و این یعنی عملاً هیچ حمایتی در زمان ساخت فیلم وجود نداشت، اما بعد از موفقیت فیلم، اوضاع کمی بهتر شد و امیدوارم اتفاقات بهتری در البرز بیفتد. خانه هنرمندان به سرپرستی محمدحسین عابدی در انجمن سینمای جوانان البرز و عادل جلیلی.

قهرمانی با اشاره به اینکه مهم ترین مسئله کارگردانان در البرز و سراسر کشور حمایت است، گفت: هیچ نهادی تا لحظه رای گیری به هنرمند کمک نمی کند و همه برای نشان دادن خلق و خوی هنرمندان در برهه حساس روز به هنرمندان مراجعه می کنند. انتخابات.

وی ادامه داد: سازندگان البرزی از ضعف فیلمنامه و مشاوران درست در روستا رنج می برند و این دغدغه ای است که کار را نامرئی می کند.

این هنرمند در خاتمه گفت: از همه عوامل فیلم و خانواده ام که همیشه حمایتم کردند و همچنین از زحمات رها عسگری، پاریس برزگر، سالار یوسفی، مسلم گودرزی، علیرضا غفاری، هانی شمشیرگر، حسین کمر تشکر می کنم. روستا (موسسه فرهنگی هنری) از شهرشایا، مهدی نصیری، شاهین هانده، آرش رحیم زاده، محمدحسین عابدی و همچنین رضا رباط جزی بازیگری که مفتخر به بازی در این فیلم شدند قدردانی می کنم.

تهیه کنندگان فیلم کوتاه «نفیری» فیلمنامه نویس: سارا اسماعیلی، کارگردان: محمدصادق قهرمانی، تدوین: رضا شهبازی، صدابرداری: علی حیاتی، طراحی صدا و صدابرداری: فرهاد شهبازی، بازیگر: معجزی: رئیس: نیری، مدیر تولید : سپهر یوسفی، طراحی گریم: میوه برازنده، طراحی صحنه: محمدصادق قهرمانی، عکاس: مونا معتمدی، مریم غفاری، طراحی پوستر: مونا معتمدی، تهیه کننده: مریم گازاری و مدیر پروژه.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید