هشدارهای بی عارضه محسن هاشمی به دولت/جامعه ای که خطر فقرشان به 15 میلیون یعنی غرق شدن رسیده است، از افتادن در دام دشمن بپرهیزید.

هشدارهای بی عارضه محسن هاشمی به دولت/جامعه ای که خطر فقرشان به 15 میلیون یعنی غرق شدن رسیده است، از افتادن در دام دشمن بپرهیزید.

محسن هاشمی خطاب به سران قوا گفت: بپذیرید که شاخص های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور در مرحله هشدار است. بنابراین لطفا از ایجاد سوراخ های بیشتر در بدنه این کشتی خودداری کنید.

محسن هاشمی، فعال سیاسی معتدل در یادداشت امروز خود در شارک به تحلیل وضعیت کنونی کشور پرداخت و نوشت؛

جمعیت قابل توجهی از مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال شرکت کردند و البته مسئولان ضمن ارزیابی حضور مردم به دو نکته توجه کنند.

اول اینکه همه مردم در راهپیمایی شرکت نمی کنند مثلا در شهری مثل تهران حتی اگر 500 هزار نفر هم در راهپیمایی شرکت کرده باشند حدود پنج درصد شهروند تهرانی هستند پس باید به 95 درصد باقیمانده مردم توجه کنیم که البته ممکن است با همه مخالفت نکند.دانست، اما بخش قابل توجهی نیز به دلایل مختلف از شرکت در راهپیمایی خودداری کردند.

ثانیاً مطالبات همان قشر از جامعه که در راهپیمایی شرکت می کنند نباید مصادره شود و به عنوان تأیید و حمایت از عملکرد مسئولان تلقی شود. اکثر راهپیمایان اتفاقاً از اقشار پایین تر از متوسط ​​جامعه هستند و به شدت به مشکلات معیشتی اهمیت می دهند، اما حفظ اصل انقلاب را بیش از هر چیز ترجیح می دهند و با هر اقدامی حتی شرکت در راهپیمایی آنها سعی می کنند اصل انقلاب را حفظ کنند تا بتوان آن را اصلاح کرد و مشکلات را حل کرد

برای روشن شدن موضوع، مثالی می زنم. همه کسانی که در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند را می توان با حاضران در کشتی گرفتار در طوفان مقایسه کرد و این مسافران سعی می کنند به هر طریقی از غرق شدن کشتی جلوگیری کنند و آب داخل کشتی را تخلیه کنند.

این در حالی است که برخی ملوانان و پرسنل کشتی با بی دقتی مشغول حفر سوراخ در بدنه کشتی هستند تا تغییرات مورد نظر را در آن ایجاد کنند که در نتیجه مقدار زیادی آب وارد کشتی می شود و تلاش مسافران برای بیرون ریختن آب از کشتی بی نتیجه می ماند. ناخدای کشتی نیز به پرسنل و مسیر خود ایمان کامل دارد و با خیالی آسوده راهی مسیری می شود که در دل طوفان قرار دارد و علاوه بر طوفان، خطر حمله کشتی های جنگی رقیب نیز نگران کننده است. خدمه

الان وضعیت راهپیمایی ما و صحبت های آقای رئیسی مثل این ماجرا نیست. همه کسانی که دلشان در انقلاب است، از جریانات سیاسی گرفته تا عوام، از متدینین و سنت گراها تا دانشگاهیان و هنرمندان، همه تلاش می کنند با انگشتان یک دست جلوی سوراخ های ایجاد شده در بدنه کشتی را بگیرند. با دست و با دست دیگر با سطل آب را از داخل کشتی خالی کنید تا خدای ناکرده کشتی آسیب نبیند. اما ملوانانی که مسئول هستند مشغول سوراخ کردن بدنه کشتی در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستند و رئیس جمهور به عنوان ناخدا کشتی را با ایمان به طوفان و تله ناوهای جنگی دشمن می برد. از مسیر درست مطمئن است

علیرغم خدماتی که انقلاب در 44 سال گذشته در زمینه های مختلف از جمله آموزش و پرورش، صنایع پایه، راه و سلامت به کشور ارائه کرده است، جامعه ای که خط فقر آن 15 میلیون تومان اعلام شده و اکثریت جامعه به آن رسیده اند. درآمدی کمتر از این رقم، یعنی در حال حاضر گرفتار مشکلات اقتصادی است، جامعه ای که در آن هزینه اجاره خانه بیش از حقوق یک کارگر و کارمند عادی افزایش یافته است، جامعه ای که مصرف گوشت و مرغ دارد. و لبنیات در دو سال اخیر به نصف کاهش یافته و بسیاری از مردم به ویژه کودکان و سالمندان از سوء تغذیه رنج می برند. جامعه ای که جایگاه فرهنگی و اجتماعی آن در محدوده هشدار قرار دارد، به عنوان یکی از بزرگترین منابع انرژی در جهان، کمبود گاز در زمستان و بی برقی در تابستان و معضل آلودگی هوا در طول سال به دلیل فرسودگی زیرساخت ها. ، این جامعه، همان کشتی در حال حرکت است. حالا کاپیتان به مسافرانی که ده‌ها سال است در آب غوطه‌ور شده‌اند خبر خوشی می‌دهد و مراسمی را برای جشن پیشرفت و دعوت از مهمانان ویژه به کابین خود برگزار می‌کند. آنها یک کشتی دارند.

مسئولین محترم جمهوری اسلامی بویژه سران قوا:

اولاً بپذیرید که شاخص های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور در مرحله هشدار قرار دارند. بنابراین لطفا از ایجاد سوراخ های بیشتر در بدنه این کشتی خودداری کنید.

ثانیاً جهت کشتی را تغییر دهید و از ورود به قلب طوفان و تله دشمن خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید