خط اعتباری مصوب احداث شبکه فاضلاب نظرآباد و اششهارد / برداشت آب از تولیدکنندگان کشاورزی. عامل آسیاب خوب


ساعت: 14:05
تاریخ انتشار: 1401/03/07
کد خبر: 1842071

خط اعتباری مصوب احداث شبکه فاضلاب نظرآباد و اششهارد / برداشت آب از تولیدکنندگان کشاورزی. ضریب سنباده چاه

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ذوالفقار مهدی زاده مدیرعامل آبفای البرز با بیان اینکه تامین آب سطحی سد کرج در سال گذشته از 98 درصد به 65 درصد افزایش یافته است، در گفت و گو با تیتریک گفت: سد طالقان نیز با روند نزولی سهم مواجه است.

ذوالفقار مهدی زاده افزود: با توجه به کاهش بارندگی، کاهش چاه های آب شرب رودخانه شدیدتر می شود و بهبود وضعیت برق در تابستان می تواند به شرکت آبفا کمک کند چرا که 100 درصد آب البرز تحت تاثیر برق است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 50 درصد از مشترکان آب کشور دارای خدمات فاضلاب هستند، اما آمار مذکور در البرز به دلیل عقب ماندگی سال های گذشته 35 درصد است و عمده خدمات فاضلاب مربوط به کرج و شهر جدید هشتگرد است.

مهدی زاده با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به البرز، ایجاد خط اعتباری برای نظرآباد و اششهارد تصویب شد، گفت: با توجه به تولید انبوه و تراکم جمعیت در استان، نیاز به فاضلاب برای مردم حیاتی می شود.

وی گفت: احداث شبکه فاضلاب در مناطقی مانند مهرشهر، رجایی شهر و اسلام آباد به صورت پراکنده باقی مانده و در برخی از مناطق ماهدشت و نظرآباد به دلیل بافت زمین و جمع آوری بی رویه کشاورزی چاه ها به شن و ماسه افتاده است.

مهدی زاده افزود: آب چاه ها به مخازن منتقل شده و در صورت وجود رسوب، شستشو می شود، ممکن است برخی از این موارد به شبکه حوادث بازگردد و در صورت انتقال اطلاعات به 122 از سوی شهروندان، بررسی می شود.

وی ادامه داد: مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب کارا2 کرج با ظرفیت 500 لیتر در ثانیه برای تامین آب 250 هزار نفر، مخزن 10 هزار مترمکعبی در مهرشهر و خط انتقال 6 کیلومتر در محمدشهر افتتاح می شود. به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل آبفای البرز در خاتمه گفت: با توجه به اینکه سرانه مخازن البرز کمتر از کشور است، 7 پروژه آب به ارزش 115 میلیارد تن و 2 پروژه فاضلاب به ارزش 40 میلیارد تن تعمیر می شود که مجموعاً اعتباری بالغ بر 324 دارند. میلیارد تن …

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید