خط پیشکسوتان سرخ: پای تخت جمشید ایستاده ام

خط پیشکسوتان سرخ: پای تخت جمشید ایستاده ام

حسین کلانی در آستانه اولین بازی رسمی سرخپوشان در سال جدید در گفت و گو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس گفت: 7 هفته به پایان لیگ باقی مانده و هیچکس نمی داند چه اتفاقی می افتد. آنچه پیش بینی شرایط را دشوارتر می کند فشار و نفوذی است که برای تغییر نتایج و سرنوشت مسابقات برای ایجاد شرایط اعمال شده است و البته اکنون نیز سعی می کنند این شرایط را حفظ کنند، بنابراین حداقل پرسپولیس این کار را نمی کند. پیروزی. این موضوع در سلسله اتفاقات دو سه سال اخیر به خصوص این فصل احساس می شود. با این حال تنها چیزی که اعضای محترم تیم باید روی آن تمرکز کنند کسب بهترین نتایج ممکن در سایر مسابقات است و بدانند که هر نتیجه ای حاصل شود قطعا این موضوع دور از چشم هواداران نخواهد بود.

وی ادامه داد: شرایط خاصی در این فصل حاکم بود. تأثیرات به وجود آمد. امتیازها منتقل و اعطا شد. بر همین اساس گفتم من اصول قضایی فوتبال را به دلیل رفتاری که وجود دارد قبول ندارم. من در مورد مسائل انضباطی در لیگ صحبت می کنم. در مورد داوری هم همینطور. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، شخصاً ساکت نمی نشینم. اگر قرار باشد اصل بی طرفی و وحدت رویه در عمل رعایت نشود، حتماً یک سری اظهار نظر خواهم کرد. من به شخصه سکوت نمی کنم و حرفه ای صحبت می کنم. البته در زمینه منطق و احترام به حرفه ای ها صحبت خواهم کرد. حالا من نمی دانم دیگران چه می کنند، اما می توانم در مورد خودم صحبت کنم و قول بدهم که این کار را انجام دهم.

پیشکسوت ارزنده فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: شاید هواداران به دلیل تعصبی که دارند به خیلی از مسائل از جمله اینکه چه شرایطی برای پرسپولیس پیش می آید توجه نکنند اما رسیدن به هدف در چنین شرایطی واقعا سخت و دشوار می شود. با این حال معتقدم باید با هواداران صحبت کنیم و آنها را در جریان قرار دهیم. طبیعی است؛ برخی از مبتلایان به تیفوس هیچ توضیحی را نمی پذیرند. من هم منکر توانمندی ها و تلاش های رقبا نیستم. آنها هم فرزندان شایسته این آب و خاک هستند اما رقابت در شرایط مساوی موضوع دیگری است که در این فصل اتفاق نیفتاده است.

وی گفت: پرسپولیس در چنین فضایی توانسته تعداد قهرمانی های پیاپی خود را به پنج برساند و حالا مدعی قهرمانی است. ما در فوتبال دنیا به ویژه با شرایطی که در فوتبال ایران وجود دارد و پرسپولیس با آن مواجه شده است، چنین پدیده ای را نمی بینیم. البته همیشه تاکید می کنم که هواداران فوتبال نباید به یکدیگر یا حتی هواداران تیم های دیگر توهین کنند، حتی اگر فضای فعلی به این موضوع دامن بزند.

کالانی گفت: “واقعا امیدوارم در بقیه بازی ها شاهد بازی جوانمردانه باشم و در این مورد فوتبال فراز و نشیب های زیادی دارد و خیلی چیزها می تواند تغییر کند.” امتیازاتی هم برای تیم و هواداران وجود دارد. اول از همه به تیم می گویم که ذهنشان را از همه چیز آزاد کنند. حتی تحت تاثیر بحث قهرمانی قرار نگیرید، بلکه فقط به رفتار و بازی های قهرمانانه فکر کنید. در هر بازی با اراده، قدرت و همبستگی کامل شرکت کنید و به نتیجه دلخواه برسید.

این پیشکسوت افزود: قهرمانی فقط مدال آوری نیست، هر چند در صورت عدم جلوگیری از موانع جدید این شانس را هم دارند. در شخصیت و رفتاری که در این سال ها از پرسپولیس شاهد بودیم، قهرمانی هم وجود دارد. او در رفتار و خون پرسپولیس قهرمان است. بچه ها برای این بازی های باقی مانده امتیاز می گیرند و کاری با بقیه ندارند. قطعاً بسیاری از طرفداران به این موضوع توجه دارند، همانطور که در طول سال شاهد رتبه دوم امسال بودیم.

کلانی ادامه داد: البته طبیعی است که برخی از طرفداران تیفوس چنین حرف هایی را نزنند و فقط قهرمان بخواهند که البته دور از دسترس نیست. در نهایت نمی دانیم کارها مثل داوری چگونه پیش خواهد رفت، بنابراین هرکسی باید کار خود را به خوبی انجام دهد. به هر حال این دنیای طرفداران است. متاسفانه بخشی از فضای مجازی نیز در حال تبدیل شدن به محلی برای تخریب روحیه هواداران و البته اعضای تیم است، اما نمی توان نادیده گرفت که چقدر قانون پرسپولیس زیر پا گذاشته شده و چه امتیازاتی به برخی تیم ها داده شده است.

وی گفت: در این شرایط فقط باید به یکدیگر و تیم روحیه و انگیزه بدهیم. آنها با وضعیت مردانه ایستادن در اینجا دست و پنجه نرم کرده اند و آنچه ما با تلاش خود به دست می آوریم همیشه ارزشمندتر از چیزی است که برخی افراد به دیگران می دهند. مردم در نهایت چنین تیمی را قهرمان واقعی خود می دانند. من قطعا هر کاری از دستم بر بیاید انجام می دهم و به آقای درویش گفتم در خدمت پرسپولیس و تیم محبوبم خواهم بود و حداقل مطمئن باشم که در کنار این تیم هستم.

منبع: باشگاه پرسپولیس

دیدگاهتان را بنویسید