ملت ایران، پای آرمان فلسطین از اول ایستاده است

به گزارش خبرگزاری موج فارس

آیت الله لطف الله دیکام، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های نماز جمعه امروز که با حضور پیکر دو شهید گرانقدر از شهدای گمنام تشییع شد، به تاکید قرآن کریم اشاره کرد. ازدواج سفید یا تشکیل خانواده های همجنس گرا به معنای واقعی یک خانواده نیست و هوس عده ای است که آن را در تمدن اروپایی و آمریکایی به شکل قانون در آورده اند. ننگی برای خود و جامعه بشری ایجاد کرده اند.

امام جمعه شیراز می فرماید: قرآن می فرماید ازدواج باید بین زن و مرد باشد. این دستور الهی دو مرحله دارد، در واقع ازدواج در مرحله اول باید به تشکیل خانواده منتهی شود و پس از تشکیل خانواده به فکر تحکیم خانواده نیز باشیم. هر مرحله آمادگی های خاص خود را دارد.

آیت الله دژکام با اعتقاد به اینکه باید جوانان را تشویق به ازدواج و ازدواج خود کرد، گفت: کسانی که امکانات ازدواج ندارند باید تامین شوند، اما بهانه ای برای عدم ازدواج با کسانی که امکانات و شرایط ازدواج دارند وجود ندارد.

وی افزود: بی مسئولیتی برخی از جوانان باعث شده با وجود اینکه ارزش انسان مسئولیت پذیری است و ارزش انسانی فردی که مسئولیت ندارد کمرنگ می شود از ازدواج فاصله بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه ازدواج یکی از مهم ترین اتفاقات زندگی هر فرد است، گفت: به جای تشویق به پرهیز از مسئولیت در قبال خانواده، باید سعی کنیم جوانان را به سکونت سپری کنیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه «مراقبت در منزل» کار ارزشمندی است که در شیراز آغاز شده و به خوبی در حال پیگیری است، افزود: مراقبت و درمان در منزل ابتکار یکی از اساتید دانشگاه شیراز است و امروز در حال اجراست. با حمایت سایر مربیان مشکل ارزشمندی تلقی می شود که برای اجرای موثر آن باید مورد حمایت قرار گیرد.

آیت الله دژکام گفت: اگر بخواهیم به وظایف دولت در امر ازدواج نگاه کنیم، در ادامه بحث می گوییم قانون تفصیلی با 72 ماده برای ایجاد و تحکیم خانواده داریم. حتی به وظیفه خود عمل نمی کنند، اولین قدم باید این باشد که خود فرد و خانواده برای ازدواج جوانان دست به کار شوند تا دولت ها بتوانند به وظیفه خود ادامه دهند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: از 29 تا 26 آذرماه هفته قرآن، عترت و نماز تعیین شده است. در رابطه با این سه عنصر کلیدی باید بگویم که قرآن و عترت یادگار پیامبر است و اشاعه فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) وظیفه مهمی است که همه ما به آن می پردازیم. به

وی با بیان اینکه شورای قرآن و عترت در استان های فارس و شیراز تشکیل شده است، گفت: این هفته نیز هفته اقامه نماز میت است. کسى که نماز را سبک بداند، برکت از زندگى و معاش او گرفته مى شود. پس باید در مورد نماز بیشتر کار کنیم.

آیت الله دژکام درخواست کرد: روحانیونی که در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) منبر می روند، روایت 15 مضمونی از حضرت محمد (ص) در مورد سبک شمردن نماز برای مردم و جوانان را بخوانند تا فرهنگ سازی کنید

وی افزود: برای موضوع نماز جدا از رواج و فرهنگ سازی، نهادهای مختلفی از جمله سازمان تبلیغات، خیرین و ستاد اقامه نماز مسئولیت دارند. البته همه مدیران مسئول هستند، همه نباید نماز را سهل انگاری کنند و سعی کنند فرهنگ نماز را در بین جوانان پرورش دهند.

دایکام با طرح این موضوع که آیا مساجد جاده ای متولی دارند یا خیر، گفت: بسیاری از مساجد جاده ای فاقد امکانات هستند و درهای آنها به روی مردم بسته است، متولیان امر باید آستین ها را بالا بزنند. افراد زیادی هستند که واجب به نماز هستند، اما شرایط نماز اول وقت در این مساجد فراهم نیست.

وی تاکید کرد: هرکس به مسئولیت و مدیریت خود پیگیری کند و به همه دستور دهد. برای رفع این مشکلات باید دفتر نماز فعال شود.

وی با اشاره به سالروز حضور آیت الله شهید سید عبدالحسین دستغیب گفت: معتمدین باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا برنامه های بزرگداشت به خوبی برگزار شود و همه مردم مومن با جدیت در این مراسم حضور یافته و بهره مند شوند.

آیت الله لطف الله دژکام تصریح کرد: دو ماه از حمله ناجوانمردانه و غیرانسانی رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم غزه می گذرد. در آن مدت چندین هزار تن بمب بر سر فلسطینی ها ریخته شد و در این مدت بسیاری از ملت ها بیدار شدند و متوجه شدند و با تشکیل راهپیمایی این جنایات رژیم اسرائیل را که به کشتار کودکان و غاصب می پردازد، محکوم کردند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه همه مردم جهان باید این ظلم را فریاد بزنند و مخالفت خود را با این ظلم اعلام کنند، گفت: تمام سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی غصب شده است که از آنجا نیست؛ این ظلم و ستم را به شدت اعلام کرده است. صهیونیست هایی که به خود اجازه می دهند هشت هزار کودک را بکشند. بچه ها چه گناهی دارند؟

آیت الله دژکام افزود: ملت ایران ملتی است که از ابتدا پشت سر قضیه فلسطین ایستاده است. ایرانی ها در این موضوع جلوتر هستند، کارستان ساخت ایران بود، سفارتی که اسرائیلی ها در تهران داشتند را به فلسطینی ها تحویل دادیم.

وی اعلام کرد: اگر امروز مردم در لندن و پاریس به خیابان ها آمده اند به خاطر فریاد مردم و خون شهداست. ما صدای این مظلومیت را بلند کردیم. ما کارمان را انجام داده ایم و پای کارمان می ایستیم اما با حساب و کتاب و آنچه مدیریت مجموعه ما صلاح بداند.

امام جمعه شیراز گفت: البته ابراز نفرت از جنایات صهیونیست ها وظیفه همه ملت ها و دولت هاست. این تا زمانی است که بسیاری از دولت ها شکست نخورده اند، سفارتخانه های اسرائیل همچنان در کشورهای همسایه فعال هستند، آنها عقب مانده اند، ما کار خود را به درستی انجام داده ایم و خود سازمان های فلسطینی نیز این را قبول دارند و قدردان مردم ایران هستند.