«خلیل عواده» آزاد می شود/ اسیر فلسطینی به اعتصاب خود پایان داد


ساعت: 05:20
تاریخ ارسال: 06/10/1401
کد خبر: 1894279

رژیم صهیونیستی در نهایت از خواسته خلیل عواده تسلیم شد و با آزادی این اسیر فلسطینی موافقت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش الجزیره، «خلیل عواده» اسیر فلسطینی که بیش از 170 روز است در اعتصاب غذا به سر می برد، سرانجام با عقب نشینی نظامیان صهیونیست به اعتصاب غذای خود پایان داد و آزادی این اسیر فلسطینی را پذیرفت.

عواده که بدون اتهام و محاکمه در بازداشت به سر می برد، به دلیل بازداشت غیرموجه خود دست به اعتصاب غذا زد و خواستار آزادی بی قید و شرط خود شد و اکنون به نظر می رسد مقامات تل آویو سرانجام به خواسته این اسیر فلسطینی تن داده اند.

وکیل این اسیر فلسطینی در عین حال گفت عواده تا زمان آزادی در دوم اکتبر برای مداوا در بیمارستان خواهد ماند.

آواده، 40 ساله، اندکی پس از دستگیری در دسامبر 2021 در اعتراض به بازداشت بدون اتهام و عدم محاکمه، اعتصاب غذا را آغاز کرد.

طی چند هفته گذشته و همزمان با ادامه اعتصاب غذای عواوده، اخبار مختلفی از وخامت حال وی منتشر شده و اکنون وکیل این اسیر فلسطینی گفته است که آواده ماه هاست که روی آب زندگی می کند و لازم است او بماند. برای درمان در بیمارستان علیرغم پایان اعتصاب غذا.

عواده تنها یکی از هزاران زندانی فلسطینی است که در «بازداشت اداری» به سر می برند. دستگیری به اصطلاح «اداری» در واقع سیاست دستگیری بدون اتهام است. این روش به مقامات رژیم صهیونیستی این امکان را می دهد که فلسطینی ها را تا 6 ماه بدون دلیل یا اتهام و محاکمه به زندان بیاندازند و مدت حبس این اسیران را می توان به مدت نامحدود تمدید کرد. بیش از 7 هزار فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی به سر می برند و بر اساس گزارش های منتشر شده، بسیاری از آنها در قالب «بازداشت اداری» به زندان افتاده اند. همچنین در خارج از زندان، استفاده بیش از حد از زور و عملیات نظامی رژیم صهیونیستی موجب شهادت و مجروحیت غیرنظامیان فلسطینی از جمله کودکان و زنان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید