خواسته های جدید آمریکا باعث تعجب و عصبانیت تیم ایران شد


ساعت: 22:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۰
کد خبر: 1814736

یک سایت خبری گزارش می دهد که خواسته های جدید آمریکا باعث تعجب و عصبانیت تیم ایران شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پایگاه خبری خاورمیانه در گزارشی به موضوع تعلیق مذاکرات هسته ای ایران اشاره کرد.

این پایگاه خبری در مقاله ای نوشت: موضوع توقیف نفتکش ها تنها مانعی نیست که برای احیای توافق هسته ای با ایران باقی مانده است.

میدل ایست نوشت: «ایالات متحده در آخرین پاسخ خود به ایران، خواسته های مبهم جدیدی را مطرح کرده است که طرف ایرانی را شگفت زده و خشمگین کرده است».

در این بیانیه آمده است: «آمریکا از حذف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی آمریکا خودداری می‌کند». علاوه بر این، پرسش از ابعاد نظامی احتمالی فعالیت های هسته ای ایران بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی هنوز حل نشده است.

من در Middle EastI به نقل از یک منبع ایرانی در مورد حفظ سانتریفیوژهای مدرن در ایران نوشتم: «من فکر می کنم حتی اگر کنگره آمریکا به طور معجزه آسایی با این توافق موافقت کند، آنها می توانند در عرض چند ساعت این کار را انجام دهند». امتناع. بنابراین در صورتی که ایالات متحده تصمیم به نقض مجدد توافق بگیرد، در دسترس بودن سانتریفیوژهای مدرن در ایران تضمینی قوی تر از هر چیزی است که ایالات متحده ارائه می دهد.

علی باقری، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا، معاون وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات امروز (جمعه 20 اسفند) در هشتمین دور مذاکرات لغو تحریم های آمریکا علیه ایران حضور داشتند. جوزف بورل، رهبر سیاسی، که دیروز نیز با حسین امیرعبداللهیان تلفنی در مورد مذاکرات گفتگو کرد، گفت که مذاکرات باید به دلیل آنچه او یک عامل خارجی خواند، متوقف شود.

بورل در توییتی نوشت: «مذاکرات در وین باید به دلیل عوامل خارجی متوقف شود. متن نهایی تقریباً روی میز آماده است. به عنوان هماهنگ کننده، من به همکاری با تیم خود برای برقراری ارتباط با همه اعضای بریکس و ایالات متحده برای غلبه بر وضعیت فعلی و نهایی کردن توافق ادامه خواهم داد.

در همین راستا به خبرنگار فارس اعلام شد که وقفه اعلام شده به پیشنهاد هماهنگ کننده مذاکره خواهد بود و پس از این وقفه طرفین برای ادامه روند مذاکرات تصمیم گیری خواهند کرد و در این راستا رایزنی ها به صورت فعال از پایتخت ها ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید