خواص آجیل برای پوست چیست؟

ساعت: 17:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۲
کد خبر: 1791888

آیا می دانید پشت این غذاهای قدرتمند و آرام چه رازهای زیبایی نهفته است؟ آنها خواص تغذیه ای و سلامتی متفاوتی دارند و برخی از آجیل ها قطعا بهتر از سایرین هستند و در این مقاله به 6 مورد از بهترین آجیل های موثر برای زیبایی پوست می پردازیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خواص آجیل برای پوست چیست؟ این آجیل سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی سالم مانند مس، روی، ویتامین‌های A، C و E است که به درخشندگی و صاف‌تر شدن پوست کمک می‌کند. پس اگر هنوز این آجیل ها را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه نکرده اید، آن را جدی بگیرید تا از خواص آجیل برای پوست بهره ببرید. این مقاله توسط تیم مدیریت محتوای رویال آجیل و آجیل نوشته شده است. فروشگاه اینترنتی رویال اولین مرجع خرید آجیل، آجیل، تنقلات در ایران می باشد که مشابه سایت های معروف دنیا می باشد. خرید آجیل از سایت رویال می تواند تجربه خوبی را به همراه داشته باشد.

خواص آجیل برای پوست

چربی ها و پروتئین های ضروری موجود در آجیل باعث نرمی، لطافت و درخشندگی طبیعی پوست می شود. از بادام گرفته تا گردو، پسته و بادام برای پوست شما مفید هستند.

آیا می دانید پشت این غذاهای قدرتمند و آرام چه رازهای زیبایی نهفته است؟ آنها دارای خواص تغذیه ای و سلامتی متفاوتی هستند و برخی از آجیل ها قطعا بهتر از سایرین هستند. در این مقاله به 6 مورد از بهترین آجیل های موثر در زیبایی پوست می پردازیم. با خواص آجیل برای پوست بیشتر آشنا شوید!

گردو

آنها ممکن است طعم کمی تلخ داشته باشند، اما به لطف اسیدهای چرب امگا 3 دارای خواص ضد التهابی هستند. یک مشت از این آجیل می تواند سطح ویتامین B را افزایش دهد. ویتامینی که به ویژه مسئول تقویت سلامت پوست شما است. به این ترتیب، این آجیل می تواند از چین و چروک های مرتبط با افزایش سن جلوگیری کند.

گردو، پسته، بادام و فندق

بادام ها

بادام تقریباً در همه جا استفاده می شود، از (ادویه) گرفته تا تنقلات و دسرها. با این حال، بادام سرشار از اسیدهای چرب ضروری، پروتئین و فیبر است. بادام با تامین ویتامین E، رگ های خونی را گشاد می کند تا پوست را هیدراته نگه دارد. این کار از پوست در برابر برخی بیماری ها مانند آکنه، اگزما و لکه های تیره محافظت می کند.

بادام ها

بادام به عنوان یک ماده مغذی ضد آکنه شناخته می شود. این آجیل سرشار از سلنیوم است که با ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند.نقش بادام هندی در خواص آجیل برای پوست، آبرسانی به پوست و کاهش التهاب است. همچنین به دلیل وجود روی، عملکرد سیستم ایمنی بدن را برای بهبود و رشد سلولی پوست تقویت می کند. به این ترتیب می تواند نواحی مستعد آکنه را ترمیم و بازسازی کند.

پسته

پسته سرشار از چربی های مفید برای قلب است که کلسترول خوب را افزایش می دهد. آنتی اکسیدان های موجود در پسته با ترشح هورمون آندروژنی که باعث آکنه می شود، سطح قند خون را کنترل می کنند. بنابراین، پسته به کاهش گسترش آکنه کمک می کند. با خرید پسته رویال می توانید به بهترین پسته های دنیا دسترسی داشته باشید.

دانه آفتابگردان

خوشمزه، ترد و اعتیاد آور. تخمه آفتابگردان برای مصرف در هر زمانی از روز مفید است. اما علاوه بر طعم مطبوع، خاصیت کلاژن سازی نیز دارند که خاصیت ارتجاعی و درخشندگی پوست را تقویت و حفظ می کند. ما محتوای کلاژن را به دلیل استرس و افزایش سن از دست می دهیم. برای تقویت مجدد کلاژن پوست، گنجاندن این دانه ها در رژیم غذایی گزینه بسیار خوبی است. آنها را به سوپ و سالاد خود اضافه کنید یا حتی آنها را با ادویه های مورد علاقه خود بپزید تا صبحانه مورد علاقه خود را درست کنید.

مهمترین خواص آجیل برای پوست

در این قسمت به بررسی خواص آجیل برای پوست می پردازیم. برخی از این خواص در زیر ذکر شده است.

انواع آجیل

منبع غنی ویتامین B.

یکی از خواص آجیل برای پوست این است که منبع غنی ویتامین B است که با حذف سموم و بهبود گردش خون، پوست را سالم نگه می دارد. محتوای ویتامین E برای یک ماده مغذی که بر سلامت پوست تأثیر می گذارد ضروری است.

این ویتامین با ایجاد یک سد محافظ در غشای سلول پوست شما به سفت و انعطاف پذیری پوست کمک می کند. ویتامین E همچنین با جلوگیری از واکنش های شیمیایی که می تواند به پوست در برابر نور خورشید آسیب برساند، از پوست در برابر اشعه های UVA/UVB محافظت می کند.

پروتئین را برای بازسازی بافت پوست فراهم می کند

یکی دیگر از خواص آجیل برای پوست پروتئین مورد نیاز برای ترمیم و بازسازی بافت پوست را فراهم می کند. آجیل سرشار از آنتی اکسیدان است که در محافظت از سیستم گردش خون شما در برابر رادیکال های آزاد خطرناک و حملات محیطی موثر است. این عوامل مضر می توانند کلاژن و الاستین را که برای بازسازی و الاستیسیته پوست ضروری هستند، تجزیه کنند.

سموم داخلی پوست را از بین ببرید

محتوای بالای فیبر موجود در آجیل یکی از مهمترین خواص آجیل برای پوست است که به تنظیم ترشح سموم داخلی و مواد زائد کمک می کند. این سموم به صورت جوش، تیرگی و چربی اضافی در ظاهر شما منعکس می شوند. آجیل حاوی مواد معدنی مانند عسل است که برای سنتز کلاژن مهم است. آنها همچنین حاوی منیزیم و پتاسیم هستند که به تقویت گردش خون و رساندن سریع اکسیژن و مواد مغذی به سلول های پوست کمک می کنند.

گردو منبع غنی اسیدهای چرب است

گردو تنها منبع اسیدهای چرب امگا 3 گیاهی است. این اسیدهای ضروری به عنوان یک ضد التهاب طبیعی عمل می کنند و می توانند به تقویت غشای سلولی پوست کمک کنند. امگا 3 همچنین به حفظ سطح الکترولیت های مهم برای هیدراتاسیون پوست کمک می کند، پوست را هیدراته می کند و از آن در برابر سموم و عوامل متجاوز محیط مانند اشعه های UVA/UVB محافظت می کند.

چند نوع آجیل

نکات مهم برای بهره مندی از خواص آجیل برای پوست

در اینجا چند نکته مهم برای خوردن آجیل برای استفاده از خواص آجیل برای پوست آورده شده است.

  • برای بهبود ماندگاری، پوست آجیل ها را جدا نکنید. آجیل های پوست کنده را در یخچال یا فریزر نگهداری کنید تا تازه بمانند.
  • بخش های آماده و بسته بندی شده برش های انرژی، آجیل خام یا طعم دار، آجیل و تنقلات قابل حمل فرصت های خوبی برای کار، بازی یا مسافرت هستند.
  • آجیل خرد شده یا پودر شده یک افزودنی عالی برای سالاد، سیب زمینی سرخ کرده، غلات و بلغور جو دوسر است.
  • به جای استفاده از آرد یا آرد سوخاری، روی گوشت های بدون چربی را با مغزهای ریز آسیاب شده بپوشانید تا لایه ای خوشمزه به دست آورید.
  • از روغن آجیل در اسموتی ها، ساندویچ ها، کراکرها یا به عنوان دیپ استفاده کنید.
  • آجیل را به دستور غذا و دسر خود اضافه کنید. مافین یا کیک را به خمیر نان خود اضافه کنید.
  • اسموتی میوه ای مورد علاقه خود را به جای شیر ساده با شیر بادام درست کنید.

با خرید آجیل از سایت رویال به بزرگترین مرجع آجیل و خشکبار در ایران دسترسی خواهید داشت. این سایت بزرگترین و کامل ترین منبع آجیل و خشکبار در ایران است. اگر می خواهید از خواص آجیل برای پوست استفاده کنید، ارزش امتحان کردن را دارد!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید