خودروساز مشهور کره ای در آستانه ورشکستگی است

زمان: 18:00
منتشر شده در: 1400/07/19
کد خبر: 1775331

یک دادگاه کره جنوبی به سانگ یانگ موتور دستور داد تصمیم نهایی خود را در ماه جاری برای پایان دادن به وضعیت نامناسب مالی فعلی خود اعلام کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یونهاپ ، اگرچه برخی از سهام سانگ یانگ موتور در سالهای اخیر به دلیل وضعیت بد مالی ، ضررهای سنگین و احتمال انحلال توسط ماهیندرا مستقر در هند خریداری شده بود ، اما دادگاه ورشکستگی تخصصی کره جنوبی تصمیم گرفته است که یک مدیر اجرایی را برای کنترل تعیین کند. صنعت خودروسازی و تعیین مهلت برای تصمیم گیری فوری در مورد فروش کل سهام یا ورشکستگی شرکت.

چندین پیشنهاد برای خرید شرکت خودروسازی قبلاً در دادگاه ثبت شده است که یکی از مهمترین آنها کنسرسیوم آمریکایی است.

تخمین زده می شود که حداقل 11 تریلیون وون (واحد پول کره جنوبی) برای سرپا نگه داشتن صنعت خودرو و کاهش تلفات مورد نیاز است.

به گزارش یونهاپ ، این دومین بار در 10 سال گذشته است که سانگ یانگ با مشکلات مالی جدی روبرو شده است.

در گذشته ، سرخپوستان به کمک تولید کننده خودرو می آمدند ، اما وضعیت صنعت پس از همه گیری تاج و تخت باعث شد که سرخپوستان نتوانند از این شرکت حمایت کنند. پیش از این ، بیشتر سهام این شرکت متعلق به پینیین بود.

با توجه به این شرایط ، سیستم قضایی کره جنوبی مجبور است تحت این عنوان تحت عنوان “برنامه حمایت از ورشکستگی” مداخله کند ، بنابراین در شرایط فعلی “سانگ یانگ” تنها یک قدم تا ورشکستگی کامل فاصله دارد و در حال بررسی امکان انتقال است. سهام یا بسته شدن کامل خطوط تولید آن.

بر اساس آمار ، فروش خودروساز بین ژانویه تا آگوست امسال حداقل 14 درصد کاهش یافته است و 4700 کارگر سانگ یانگ به دلیل این وضعیت دو سال مرخصی بدون حقوق دریافت کرده اند ، اما بخشی دیگر از کارکنان آن در تعدیل قرار نگرفتند. در یک کارخانه خودروسازی نشست ، با پلیس کره برای مبارزه با شورشیان درگیر شد.

البته شرکت سانگ یانگ سالهاست در بازار خودروی ایران حضور دارد و چندین مدل تولیدی این شرکت هم اکنون در ایران موجود است و البته در سالهای اخیر حاشیه های خاص خود را داشته است.

باید دید ورشکستگی کامل سانگ یانگ یا واگذاری آن به شرکت های دیگر که احتمالاً منجر به توقف تولید خودروهای موجود می شود ، چه تاثیری بر مشتریان ایرانی این خودروها خواهد گذاشت.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید