خوشحالم که دوباره در استقلال هستم

خوشحالم که دوباره در استقلال هستم

نسل فوتبال در حال درخشش است و جوان ترها این روزها در حال پیشرفت هستند. دیگر خبری از چهره های تکراری نیست که این تیم هر سال دریافت کند و این را مربیانی که روی نیمکت تیم های لیگ برتری می نشینند نشان می دهد. حضور فرهاد، نکونام، رحمتی، فکری، منصوریان و سید عباسی روی نیمکت تیم های لیگ برتری نشان می دهد که فوتبال با نسل جدیدتر از جمله پوست اندازی تیم های اصلی ادامه خواهد داشت. زمانی که آرش برهانی رئیس آکادمی استقلال شد; باید انتظار داشته باشیم مربیانی مثل سیاوش اکبرپور، امین منوچهری و سبو شهبازیان مربی تیم های اصلی استقلال باشند، این پوست اندازی نسل فوتبال است. حالا استقلال باید با این چهره های جدید که یا زیر چهل سال هستند یا تازه چهل سالگی خود را جشن گرفته اند، ادامه دهد و امید است با این نسل آکادمی استقلال آماده و آماده بازی شود. سبو شهبازیان یکی از همین مربیانی است که به تازگی قرارداد مربیگری خود را از آرش برهانی دریافت کرده و قرار است روز دوشنبه از نوجوانان استقلالی تست بگیرد. با شهبازیان، مربی جوان تیم جوانان استقلال گفت و گو کردیم تا با او در مورد تیم های اصلی و همچنین شرایط تیم بزرگسالان استقلال گفت و گو کنیم.

از آنجایی که گفته می شود آقای برهانی شما را به عنوان سرمربی تیم جوانان استقلال انتخاب کرده است، در این زمینه توضیح می دهید؟

خوشحالم که به خانه ام یعنی استقلال برگشتم. آرزوی هر فرد مستقلی این است که به خانه برگردد، حالا که این افتخار را دارم، آمده ام خدمت و از این بابت خوشحالم.

شرایط تیم اصلی استقلال چگونه است؟ از چه زمانی در تیم جوانان استقلال کار خود را آغاز می کنید؟

از دوشنبه شروع به کار می کنیم. یک هفته آزمایش طول می کشد تا در نهایت افرادی را که می خواهیم انتخاب کنیم.

انتقادات زیادی به فضای آکادمی استقلال در گذشته شده است. آیا فضا همچنان به همین شکل است یا وضعیت بهتر شده است؟

از زمانی که آقای آجورلو مدیریت استقلال را بر عهده گرفت، همه بخش ها را ساماندهی کرد. آرش از زمانی که سرپرستی آکادمی استقلال را بر عهده گرفت برای حل مشکلات تلاش زیادی کرد.

آیا با بازیکنان قرارداد می بندید؟ چون یکی از ایراداتی که به تیم های اصلی استقلال می شد این بود که بازیکنان با باشگاه قرارداد ندارند!

اگر تستی انجام دهیم بعد از انتخاب بازیکنان با آنها قرارداد می بندیم.

این روزها هواداران از سقوط استقلال از جام حذفی ناراحت هستند و همین ناراحتی باعث نگرانی آنها برای لیگ برتر شد!

هواداران همیشه خواهان پیروزی استقلال هستند و این کار کادر فنی استقلال را سخت می کند. فرهاد فصل بسیار سختی را پشت سر گذاشت اما استقلال مقابل نساجی خیلی خوب بازی کرد و این در فوتبال طبیعی است. مهم این است که استقلالی ها باخت جام حذفی را فراموش کنند و ذهن خود را به لیگ برتر معطوف کنند. چند هفته گذشته هفته های سخت و نفس گیر بوده است و برخی خرابکاری خواهند کرد. خود فرهاد از همه مشکلات آگاه است. فرهاد باید به استقلالی ها بفهماند که جام حذفی تمام شده و باید تمام حواس خود را برای قهرمانی در لیگ برتر جمع کنند.

فرهاد پس از بازی با نساجی حرف هایی زد که این روزها قوه قضائیه را به استقلال رساند. هواداران استقلال نگرانند که این جنگ و نبرد داوران را علیه استقلال سوت بزند!

من الان در دوران مربیگری هیچ وقت از داوری صحبت نکردم اما نمی دانم داوران در استقلال پیگیر هستند یا خیر، در حالی که تیمی که خوب بازی می کند و نتیجه می گیرد نباید نگران داوری باشد.

استقلال مقابل سپاهان بازی می کند. به این بازی چه امتیازی می دهید؟

تیم سپاهان یک تیم قلدر و قدرتمند است و حالا در کوران رقابت ها قرار دارد. خیلی ها می گویند از بازی با استقلال خسته شده اند اما من می گویم سرحال و آماده حضور در بازی های آسیایی هستند و این کار را برای استقلال سخت می کند.

شاید بازیکنان جوان استقلال با این ذهنیت که شش امتیاز دیگر دارند خیلی از مسابقات را جدی نگیرند و در نهایت این موضوع به ضرر استقلال تمام شود!

به نکته خیلی خوبی اشاره کردی این نگرانی وجود دارد و در این برهه حساس وظیفه بزرگتر تیم توجیه بازیکنان جوان است. شش امتیاز برای کسانی که می خواهند حمایت خود را از این نقطه از دست بدهند، حد خوبی برای امنیت نیست. استقلالی ها نباید گول این شش امتیاز دیگر را بخورند. آنها باید فاصله را بیشتر کنند تا در روزهای آخر بدون دغدغه به مصاف حریفان خود بروند.

استقلال در این فصل عنوان بهترین خط دفاعی لیگ را از آن خود کرد. بسیاری این موفقیت را مدیون حضور آقای پین می دانند. نظر شما در این مورد چیست؟

سیستمی که استقلال در زمین اعمال می کند باعث شد بهترین خط دفاعی لیگ را داشته باشیم. زمانی که مردمند و یزدانی بودند و عارف گلامی و داسیلوا به تیم اضافه شدند. آقای پین هم به ما کمک کرد تا ساختار دفاعی خوبی داشته باشیم اما این نتیجه تلاش کل تیم است. تیمی که قهرمان می شود باید گل های کمتری بزند و گل های بیشتری بزند. اینها عوامل قهرمانی هستند.

منبع: ایران ورزش

دیدگاهتان را بنویسید