خوشحالم که پورعلیگنجی شماره 8 پرسپولیس را بر تن می کند

خوشحالم که پورعلیگنجی شماره 8 پرسپولیس را بر تن می کند

مسابقات کافا با قهرمانی تیم ملی ایران در حالی به پایان رسید که در فینال موفق شدیم تیم ازبکستان را شکست دهیم. پس از پایان مسابقات کافا، برخی از منتقدان با انتقاد از کیفیت این مسابقات اعلام کردند که تیم ما نباید با تمام بازیکنان اصلی در آن شرکت می کرد.

ناصر محمدهانی فوق ستاره سابق خط حمله تیم ملی ایران در این باره می گوید: طبیعی است که همه ما هواداران فوتبال ایران و امیر کلانویی به عنوان سرمربی تیم ملی دوست داشته باشیم بازی کنیم. با برزیل، آرژانتین، ایتالیا یا فرانسه و غیره اما همه ما مشکلات را می دانیم.در این راه مشکلات زیادی وجود دارد. به این تیم ها برای بازی های دوستانه مانند ژاپن، کره جنوبی و … مبالغ زیادی پرداخت می شود. این پول را از حق پخش تلویزیونی و اسپانسرها تامین کنید در حالی که در فوتبال ایران این امکان وجود ندارد.

وی ادامه می دهد: من هم می دانم که بازی با افغانستان یا قرقیزستان چیزی به فوتبال ایران اضافه نمی کند اما ازبکستان حریف خوب و نسبتا سختی بود. به نظر من تیم ملی کشورمان در فینال مسابقات کافا محک جدی گرفت و همچنان قهرمان شد. تیم ازبکستان بسیار تهاجمی و بدنی بازی کرد و نمی خواست به عنوان میزبان شکست بخورد، اما با گلزن سردار آزمون مغلوب شد. مهاجم تیم ملی کشورمان که هماهنگی بسیار خوبی با مهدی طارمی دارد، پیش از این با حضور در بوندس لیگا به اوج بلوغ رسیده و بار دیگر نشان داد مرد دیدارهای مهم تیم ملی است.

مهاجم اسبق تیم ملی با تمجید از مهدی طارمی خاطرنشان کرد: طارمی در این رقابت ها دو هت تریک کرد و آقای گل شد. او ستاره پورتو و به نظر من بهترین فوتبالیست قاره آسیا است. سون کوری تا یکی دو سال پیش ستاره تاتنهام و قاره آسیا بود اما راستش را بخواهید حالا مهدی طارمی از او پیشی گرفته است. در تیم پورتو و تیم ملی می بینیم که این مهاجم بوچهری به اوج بلوغ رسیده و یک گلزن سطح بالایی است که توانسته آقای گل مسابقات پرتغال شود و در تیم ملی هم به عنوان پاسور بازی می کند. امیدوارم مهدی طارمی که از میلان شنیدم تصمیم درست و مناسبی بگیرد و نام ایران را در قاره اروپا و در یک لیگ معتبر به خط مقدم فوتبال جهان بازگرداند.

وی در خصوص مصدومیت علیرضا بیرانوند نیز اظهار داشت: واقعا برای بیرانوند ناراحت شدم. او در جام جهانی 2022 قطر هم بدشانس بود و مقابل انگلیس بینی اش شکست. متأسفانه این مدافع خشن در بازی با ازبکستان دوباره مصدوم شد و شنیدم فک علیرضا شکسته است. امیدوارم هر چه زودتر عمل جراحی موفقیت آمیزی داشته باشد و به آمادگی کامل برسد و برای تمرینات گروهی آماده شود. او همچنین بازیکن ضروری پرسپولیس است که واقعا تاثیر زیادی در قهرمانی این تیم داشت. امیدوارم هر چه زودتر سلامتیش رو بدست بیاره.

شماره 8 سابق پرسپولیس درباره عملکرد مرتضی پورعلیگنجی هم شماره او در پرسپولیس در مسابقات کفا می گوید: خوشحالم مرتضی پورعلیگنجی شماره 8 پرسپولیس را بر تن می کند. او لباسی را بر تن می کند که بازیکنان باکیفیتی مانند مجتبی محرمی، علی انصاریان و مرتضی کرمانی مقدم به تن داشتند و راستش را بخواهید یکی از موثرترین و بهترین بازیکنان پرسپولیس در فصل گذشته بود. پورعلی گنجی به همراه بیرانوند و دیگر بازیکنان خط دفاعی پرسپولیس موفق شدند با 13 گل زده عنوان بهترین خط دفاعی لیگ را از آن خود کنند. او در تیم ملی به خصوص در بازی گذشته ضعیف بازی کرد و ثابت کرد که تجربه بین المللی اش برای تیم کشورمان مفید است.

ناصر محمدهانی نیز ادامه می دهد: آنچه باید بگویم در مورد سرمربی تیم ملی ایران است. ما به آوردن خارجی ها عادت داریم و در گذشته از حمایت کامل کارلوس کی روش برخوردار بودیم. من می گویم باید به اندازه کیروش از امیر گالنویی حمایت کنیم. اینکه تورنمنت کافا کوچک یا هر چیز دیگری بود، نباید بهانه ای برای مقصر دانستن تیم ملی یا کادرفنی آن باشد. تیم ایران نزدیک به نیم قرن است که موفق به قهرمانی در جام ملت های آسیا نشده است. انشالله این بار جادوی قهرمان نشدن با سرمربی ایرانی خراب می شود چون آخرین بار سال 76 با حشمت خان مهاجرانی به عنوان یک ایرانی قهرمان جام ملت های آسیا شدیم و نتوانستیم آن عنوان را تکرار کنیم.

در جام ملت های 1984 ناصر محمد هانی پس از به ثمر رساندن 12 گل در دور مقدماتی و پایانی از سوی برگزارکنندگان بازی ها برای حضور در تیم آسیایی انتخاب شد. تیمی که خیلی ها معتقدند باید قهرمان آسیا می شد و حتی در نیمه نهایی یک بر صفر از عربستان پیش بودیم که ناصر محمدانی ستاره آن تیم تعویض شد، تیم حریف جلو افتاد و به ما گل زد. . محمد هانی در این باره می گوید: آقای ابراهیمی سرمربی تیم من را جایگزین کرد و رضا احدی را به خاطر قدرت دوندگی اش به زمین آورد تا نتیجه را حفظ کند اما گل خوردیم و در ضربات پنالتی شکست خوردیم. بعد از بازی ها از سنگاپور به امارات رفتیم و از آنجا به تهران آمدیم. زمانی که در امارات بودم حسن حبیبی و اصغر شرفی که در امارات مربی بودند به دیدن بچه های تیم آمدند. حسن آقا به من گفت که اگر ناصر ابراهیمی تو را با عربستان تعویض نمی کرد، به آن تیم نمی باختیم! حسن آقا گفت اگر در زمین می ماندی عرب ها می ترسیدند و بی اختیار به دروازه ما حمله نمی کردند و تیم را فریب نمی دادند که زیر فشار دروازه ما را باز کنند. بعد به فینال می رسیدیم و قهرمان می شدیم. جالب اینکه چین با شکست 2-0 مقابل ما در همان تورنمنت به فینال رسید. به هر حال آنچه انجام شده انجام شده است و زمان به عقب برنمی گردد. هم تیمی های من نسل فوق العاده با استعدادی بودند که در بحبوحه جنگ و کمبود امکانات قدرت خود را در آسیا نشان دادند و شایسته قهرمانی بودند. امیدوارم تیم ملی ایران بالاخره این طلسم قدیمی را بشکند و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید