خیانت به عروس 14 ساله قبل از ازدواج با داماد خیانتکار

خیانت به عروس 14 ساله قبل از ازدواج با داماد خیانتکار

روز جدید : یک نوجوان تبعه خارجی به همراه نامزدش به میز مشاوره و مددکاری کلانتری 17 نصیر آباد معرفی شد.

دختر جرات حرف زدن نداشت و کاملا نگران بود، متوجه شدم که در حضور نامزدش اصلا صحبت نمی کند، از مرد جوان خواستم اتاق را ترک کند، وقتی همسرش از اتاق خارج شد، توضیح داد. داستان از این قبیل:

ما شهروند افغانستان هستیم اما من در ایران به دنیا آمدم. پدرم وضع مالی خوبی ندارد اما رسم داریم که خانواده ها در سنین پایین با دختران ازدواج می کنند به همین دلیل من در سن 14 سالگی با یکی از خواستگارهایم ازدواج کردم، ابتدا بدم نمی آمد و صابر را دوست داشتم. که در آن زمان 17 ساله بود و کم کم به او علاقه مند شدم.

خانواده همسرم از امکانات مالی خوبی برخوردار نبودند و صابر باید پول جهیزیه و هزینه های ازدواج را تامین می کرد اما با وجود گذشت 2 سال از نامزدی ما هنوز شرایط ازدواج و زندگی مشترک فراهم نبود.
خیانتی که عشق زن جوان را کور کرد

در این مدت متوجه رفتار عجیب صابر شدم و با ردیابی و فضولی که در گوشی صابر داشتم متوجه شدم که او با دختران دیگری رابطه دارد. وقتی به او گفتم و اعتراض کردم قبول کرد که این کار را کرده و عذرخواهی کرد اما من هر کاری می کردم. مثل گذشته نمی توانستم به او اهمیت بدهم.

صابر متوجه تغییر رفتار من شده بود و به جای جبران از من فاصله گرفت و رابطه مان هر روز سردتر می شد تا جایی که کمتر از 2 یا 3 ساعت در هفته همدیگر را می دیدیم.

روزی در حال قدم زدن در بازار با مرد جوانی آشنا شدم که به من علاقه نشان داد و من که نسبت به همسرم ناامید و سرد بود با او دوست شدم، ابتدا در حد تلفنی صحبت کردن، اما کم کم با او دوست شدم. ما به هم معتاد شدیم و شروع کردیم به دیدن همدیگر، احساس کردم کسی را پیدا کرده ام که بیشتر از صابر مرا دوست دارد و پناهگاه من است.

مدتی بود که صابر با اصرار پدرش سعی می کرد زودتر ازدواج کند و خرج عروسی را کاملا بدهکار بود، وقتی گفت به زودی ازدواج می کنیم کاملا گیج شده بودم، انگار سنگ باران شده بود. روی سرم می افتاد و من نمی دانستم باید چه کار کنم، برای همین به مشعل رفتم تا کمکم کند، اما ظاهرا او نتوانست کاری انجام دهد.

با نزدیک شدن به مراسم عروسی، اضطراب من شدیدتر شد، فکر اینکه با کسی که هیچ علاقه ای به او نداشتم زیر یک سقف زندگی کنم، مثل یک نفرین بر روحم ضربه می زد.

چهار روز قبل از مراسم عقد با خواهرم برای خرید به بازار رفتیم که ناگهان مشعل را در مغازه ای دیدم و با او تماس گرفتم و در یک کوچه دور از چشم خواهرم با هم صحبت کردیم، او هم مثل من کاملا گیج شده بود فکر کن که انگار او تنها کسی بود که مرا از این وضعیت نجات داد، پس خواستم او را متقاعد کنم که کاری انجام دهد، به او گفتم که خانواده من می خواهند شوهرم را مجبور کنند، اگر ازدواج نکنم مرا می کشند.

به مشعل نگفته بودم که نامزد دارم و او در مراسم عروسی من نبود. با دیدن حالت روحی و گریه های بی پایان من پیشنهاد داد که با هم فرار کنیم و به خانه خاله اش برویم. او را به تنهایی به خانه فرستادم و به او گفتم که با صابر قرار ملاقات دارم. برای عادی جلوه دادن کار مجبور شدم با صابر تماس بگیرم و با او جلسه بگذارم اما قبل از آمدن صابر من و مشعل فرار کردیم و مستقیم به خانه خاله اش رفتیم. یک روز آنجا بودیم که عموی مشعل زنگ زد. آن را گرفت و گفت سریع بیا اینجا، وقتی به خانه عمویش رفتیم، دیدم پدر، برادرم و همسرم آنجا هستند و من و مشعل را کتک زدند و به پلیس زنگ زدند و پلیس ما را به کلانتری برد.

من با نفرت کامل از همسرم، دنیایی از شرم و شرم برای خانواده ام و ناامیدی محض که تمام وجودم را در برگرفته بودم.

مشکلات زناشویی در سنین پایین

ساعده محبی راد مشاور کلانتری نصیر آباد شهرستان شهریار گفت: نمونه مورد نظر به دلیل آداب و رسوم رایجی که خانواده اش داشتند و سپس به دلیل ناتوانی در ابراز احساسات در سنین پایین ازدواج کرد. و مخالفت خود را با تصمیم اعلام می کند.در رابطه با ازدواج، خانواده و همچنین ناآگاهی از نحوه مدیریت عواطف در دوران نوجوانی عملا شاهد انتخاب اشتباه در ازدواج و در نهایت تصمیم به فرار است.

ازدواج در سنین پایین به خصوص در سنین نوجوانی که دوران هیجان زیاد در انسان است و همچنین تصمیمات عاطفی و دور از منطق و عقلانیت می تواند منجر به شکست ازدواج شود. انتخاب صحیح در ازدواج ضروری است.بعد از نوجوانی بلوغ فکری و عاطفی فرا می رسد.

بی توجهی به خواسته فرزند در انتخاب همسر و عدم علاقه اولیه به ازدواج از دیگر موارد مهمی است که می تواند به اختلافات عاطفی و اساسی بین زوجین منجر شود، لذا به والدین توصیه می شود به انتخاب فرزند خود احترام بگذارند و با بهره گیری از مشاوره قبل از ازدواج زمینه را فراهم کنند. برای یک ازدواج موفق با رضایت و درک.

دیدگاهتان را بنویسید