دادگاه بلژیک قرارداد مبادله زندانیان را به حالت تعلیق درآورد


ساعت: 22:43
تاریخ انتشار: 1301/09/17
کد خبر: 1916634

دادگاه عالی بلژیک قرارداد بحث برانگیز مبادله زندانیان را که به دیپلمات کشورمان اسدالله اسدی اجازه می داد به ایران بازگردانده شود، به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسانه های بلژیکی شامگاه پنجشنبه به نقل از دادگاه عالی این کشور گزارش دادند که این دادگاه توافق بحث برانگیز مبادله زندانیان را به حالت تعلیق درآورده است.

این معاهده باعث شد اسدالله اسدی دیپلمات کشورمان که به اتهامات واهی در زندان بلژیک به سر می برد به تهران بازگردانده شود.

پس از تعلیق این معاهده، دادگاه قانون اساسی بلژیک باید ظرف مدت سه ماه تصمیم نهایی را در مورد لغو این معاهده اتخاذ کند.

تعلیق تبادل زندانیان در حالی صورت می گیرد که دادگاه بلژیک در 4 اکتبر (12 مارس) تصمیمی مبنی بر لغو ممنوعیت موقت استرداد اسدالله اسدی به ایران صادر کرد. اسدالله اسدی که به عنوان منشی سوم سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش فعالیت می کرد، به اتهام واهی تروریستی به 20 سال زندان محکوم شد.

اسداله اسدی، دیپلمات ایرانی سفارت جمهوری اسلامی در اتریش، در ژوئیه 2017، در حین گذراندن تعطیلات خود در نزدیکی شهر آشافنبورگ، واقع در این ایالت، بر اساس حکم بازداشت صادر شده از سوی دولت بلژیک در اتحادیه اروپا دستگیر شد. باواریا، آلمان.

در 20 ژوئیه 2017، دادستان کل آلمان گفت که به زوجی که در آنتورپ بلژیک زندگی می کنند دستور داده است تا نشست سالانه منافقین را منفجر کنند.

پس از دستگیری اسد که منشی سوم سفارت ایران در اتریش بود، دولت آن کشور مصونیت دیپلماتیک را لغو کرد و آلمان او را به بلژیک تحویل داد و از آن زمان تاکنون در بازداشت غیرقانونی به سر می برد.

دیدگاهتان را بنویسید