داستان رمان های جنگی


ساعت: 08:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۶
کد خبر: 1805996

در پنجمین روز از جشنواره فیلم فجر دو فیلم بدون مادر و دختران برای اصحاب رسانه به نمایش درآمد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منیر گدی پس از فیلم معروف «ویلی» و داستان زنانه‌اش درباره دفاع مقدس، این بار در دومین تجربه سینمایی خود، همین مضمون را در قالبی سخت‌تر به جشنواره چهلم آورد.

برخلاف «ویلایی‌های» او که به حضور زنان در پشت جبهه و انتظارات عاشقانه‌شان می‌پردازد، این بار روایتی زنانه از مقاومت زنان در برابر اشغال هرمشهر در روزهای آغازین جنگ است. مقاومتی که داستان های عاشقانه و مادرانه او را از نگاه کارگردان زن این داستان برای بیننده به تصویر می کشد.

نیکی کریمی، پانته آ پناهی ها، فرشتک حسینی و هدی زین العابدین دختران منیر کیدی هستند. گروهی که در آن هر یک از اعضا داستان عشق خود را دارند. برخی مادرانه و برخی عاشقانه.

بدون شک کارگردانی صحنه های نظامی مهارتی می خواهد که منیر کیدی در آن خوب بودنش را ثابت کرده است. با این حال، می شد از نشان دادن مکرر اجساد کودکان خودداری کرد و سابقه نظامی خاص خود را داشت.

عکس ها و جلوه های ویژه این فیلم به احتمال زیاد نامزدهای سیمرغ این جشنواره هستند.

اما سید مرتضی فاطمی در «بدون مادر» به سراغ مبحث رحم اجاره ای رفت که در این سال ها بارها برای این فیلم و سریال ساخته شده است و این در نگاه اول مشکلی نیست به شرطی که حرف جدیدی زده شود. و نگاهی را معرفی می کند. بودن.

فیلمنامه و کارگردانی فوق‌العاده بد این فیلم که نتوانست ویژگی‌های مناسبی را به تصویر بکشد یا بازی مناسبی را به دست آورد. فیلمنامه ای که با تدوین ضعیف به راحتی وقایع تاریخ را نادیده می گیرد و به تماشاگر اجازه نمی دهد با منطق خود فیلم را همراهی کند.

تاکنون فیلم هایی در جشنواره به نمایش درآمده که به گفته بسیاری از رسانه ها جایی در جشنواره ندارند و انتقادات زیادی به هیات انتخاب وارد شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید