توزیع 300 کارت هنری در ایام ولیعهد به هنرمندان خراسان شمالی / رمان و داستان در اولویت اول خوانندگان کتاب استان

ساعت: 17:36
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1784522

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت؛

حسین فرهوند با اشاره به توزیع کارت هنر برای 300 هنرمند در خراسان شمالی گفت: این کارت ها در دو نوبت و هر بار به مبلغ یک میلیون و 500 هزار تن شارژ شد تا قسمت کوچکی از ضرر و زیان جبران شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک، حسین فرهوند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی صبح امروز در گفت و گو با رسانه های استانی با اشاره به اینکه در ایام ولیعهد حمایت از هنرمندان در اولویت این اداره کل بود، گفت: این امر مهمی است. جزء این معیشت گروهی است که طی دو سال گذشته 150 هنرمند با پیگیری های انجام شده بیمه شده اند.

وی ادامه داد: تسهیلات کرونا موضوع مهم دیگری بود که بسته شد و مبلغ هشت میلیارد و 500 میلیون تن تسهیلات در اختیار هنرمندان خراسان شمالی قرار گرفت.

فرخنده همچنین به حمایت هنرمندان از پیگیری تسهیلات کم بهره اشاره کرد و گفت: این افراد باید طرح هایی را در سامانه هدایایی ارائه می کردند که طرح کارآفرینی استانی در آن همکاری خوبی داشت و تعداد تسهیلات کم بهره جذب استان شد. توزیع شده، قابلیت هضم بالایی داشت.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات قابل توجه و خوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جبران خسارات وارده و همچنین ایجاد انگیزه و رغبت بیشتر برای ادامه فعالیت های فرهنگی و هنری نقشه هنری است. بیش از 300 هنرمند خراسان شمالی در دو نوبت و هر بار مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان برای جبران بخش کوچکی از ضرر و زیان.

فرهنده گفت: نقشه هنری و امکانات اقدام موثری در ایام تاج بود که امیدوار است به همین منوال ادامه یابد.

اکران فیلم در سینماهای کشور

وی با اشاره به اینکه هم اکنون فیلم های سلامت در سینماهای استان ها در حال اکران است، گفت: باید توجه داشت که استان ها موظف به اجرای موسیقی نیستند در حالی که درخواست های زیادی از سوی هنرمندان برای اجرای آن وجود دارد. ” بود.

این مقام مسئول ادامه داد: در راستای ترویج کتابخوانی در مناطق فقیرنشین به ویژه روستاها، پروژه های متعددی در دستور کار قرار دارد که سال گذشته اعتبارات ویژه این طرح با محوریت کودکان و نوجوانان به موسسه ای به نام پژواک داده شد و با توافق صورت گرفت. مرکز موظف شد در دورافتاده ترین مناطق روستایی حضور داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین این مرکز اهدای کتاب، کتابخوانی و برگزاری مسابقات را در دستور کار خود دارد و تاکنون دو دوره از این برنامه محقق شده است.

فرخنده بیان کرد: فرهنگ اسلامی و رهبری استان با رایزنی یک کامیون کتب درسی ویژه استان گاج تهیه کرده و تاکنون بسته کامل کتاب درسی را در تمامی روستاهای هر روستا در سه دوره توزیع کرده است.

او در 1400 جلد 11000 جلد کتاب اهدا کرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه سهمیه اهدای کتاب امسال برای خراسان شمالی 6 میلیارد و 500 میلیون ریال معادل 33 ​​هزار جلد کتاب است، گفت: اهدای کتاب با اولویت مردمی انجام می شود.11 هزار جلد کتاب تاکنون کتاب هایی به کتابخانه ها، مدارس و کتابخانه های تخصصی منطقه اهدا شده است.

فرخنده به نظرسنجی انجام شده در سطح ملی و استانی برای مطالعه مردم اشاره کرد و گفت: در این نظرسنجی 46 درصد از مردم خراسان شمالی به سوال “آیا کتاب می خوانید” پاسخ مثبت داده اند که 6 است. یک دهم درصد کمتر از میانگین کشوری است.

وی تعداد افراد مطالعه شده کتب غیردرسی را بالاتر از میانگین کشوری دانست و گفت: 82.5 درصد کتاب های مطالعه شده غیردرسی و 17.5 درصد دروس با میانگین 74.5 درصد غیردرسی و 25.5 درصد کتاب درسی است.

فرخنده گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده، گرایش بیشتر کتابخوانان استان کتاب های رمان و داستانی است و کتاب های روانشناسی، کتاب های آموزشی و آموزشی در اولویت دوم و شعر و ادبیات در اولویت سوم قرار دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید