داستان لندن از ملاقات مقامات ارشد وزارت خارجه بریتانیا با کنی اککاواتورز

ساعت: 05:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۱
کد خبر: 1783544

وزارت خارجه انگلیس با صدور بیانیه ای، در دیدار مقامات ارشد این وزارتخانه با معاون سیاسی برجام وزیر امور خارجه ایران، موضوعات روابط دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در این بیانیه که نسخه ای از آن به صورت مکتوب برای ایرنا ارسال شده است، آمده است: «علی باقری کنی، معاون وزیر امور خارجه ایران امروز در وزارت خارجه انگلیس با مقامات ارشد دولت و جیمز کلرلی معاون وزیر امور خارجه دیدار و گفت وگو کرد.

در این بیانیه آمده است: نمایندگان وزارت خارجه انگلیس تاکید کردند که ایران باید از فرصت برای دستیابی به توافق بر سر (از سرگیری اجرای) برنامه اقدام مشترک جامع سر میز استفاده کند.

بر اساس اعلام وزارت خارجه انگلیس، دو کشور درباره مسائل کنسولی نیز گفتگو کردند.

بیل مکانیکی ها چهارشنبه شب گذشته در چارچوب رایزنی های دیپلماتیک در پایتخت های اروپایی وارد لندن شدند و روز پنجشنبه با همتای بریتانیایی وی و چند تن دیگر از مقامات وزارت خارجه دیدار کردند. وی نتیجه این دیدارها را جدی، جامع و مثبت توصیف کرد و گفت: این مذاکرات گامی رو به جلو در جهت نزدیکتر کردن دیدگاه‌های سیاستمداران ایرانی و انگلیسی است.

وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در تمامی این گفتگوها طرفین نقطه نظرات خود را بیان کردند و ارزیابی من از این دیدارها مثبت است و مذاکرات جدی صورت گرفته است. باقری افزود: دو کشور تا رسیدن به سطح عادی روابط دوجانبه فاصله زیادی دارند.

باقری پیش از انگلیس به فرانسه و آلمان سفر کرد و در آنجا با مقامات ارشد دو کشور دیدار کرد. وی این جلسات را مفصل، صریح، جدی و سازنده ارزیابی کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید