داستان مادری که سه فرزندش را کشت و دنیای مجازی را منفجر کرد

داستان مادری که سه فرزندش را کشت و دنیای مجازی را منفجر کرد

پیگیری های «تراست» توسط بستگان و یکی از شاهدان عینی در صحنه نشان می دهد؛ مادر خانواده به دلیل «اختلافات خانوادگی و مشکلات اقتصادی» دست به این اقدام غم انگیز زده است. حسن، حسین و فاطمه فرزندان خردسال خانواده پس از این اقدام جان باختند، اما مادر خانواده به بیمارستان هفتیر منتقل و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد. پس از این حادثه دلخراش، با دستور بازپرس، اجساد قربانیان به پزشکی قانونی تحویل داده می شود تا پس از بررسی ها و تحقیقات لازم مشخص شود که چه دارویی باعث مرگ شده است، اما تاکنون خبری از جزئیات این حادثه منتشر نشده است. مورد. حتی «اعتماد» در خصوص جزئیات این پرونده با «گودرز امرایی» دادستان شهرستان دورود تماس گرفت، اما دادستان از اطلاع رسانی در مورد این پرونده طفره رفت و به «اعتماد» گفت: نمی توانم جزئیات پرونده را توضیح دهم.

اما ردیابی یک شاهد عینی نشان می دهد که مادر خانواده با کمک مقداری قرص آرام بخش و خواب آور این عمل هولناک را انجام داده است. یکی از شبکه های محلی شهرستان دورود این حادثه را مربوط به 17 تیرماه عنوان می کند و می گوید: ساعت 9:30 روز حادثه اعضای یک خانواده به بیمارستان هفتیر شهرستان دورود منتقل شدند. دختر سه ساله و دو قلوهای 5 ساله این خانواده فوت کردند اما مادر خانواده در بیمارستان بستری شد. «در مورد این تراژدی تلخ تردیدهای زیادی وجود دارد. «محسن آدینوند» رئیس اورژانس پیش بیمارستانی لرستان نیز در واکنش به این خبر گفت: در پی اعلام گزارشی مبنی بر مسمومیت دارویی اعضای خانواده در درود، نیروهای اورژانس به منطقه مورد نظر اعزام شدند. سه فرزند خانواده بر اثر مسمومیت دارویی جان باختند.

مادر این کودکان که براثر مواد مخدر مسموم شده بود، توسط عوامل اورژانس احیا و پس از بررسی نبض به بیمارستان هفتیر دورود منتقل شد. این مادر در حال حاضر تحت مراقبت های ویژه است و حالش خوب نیست. علت این حادثه هنوز مشخص نیست و توسط کارشناسان در دست بررسی است. یکی از ماموران نیروی انتظامی با اعلام این خبر گفت: زن جوان مدتی پیش با همسرش اختلاف خانوادگی داشت که حتی منجر به شکایت بین آنها شد. پس از این اختلافات، زن جوان قصد داشت فرزندانش را به طرز مهلکی مسموم کند و سپس اقدام به خودکشی کرد که موفق نشد و عملش ناکام ماند و در نهایت جان سالم به در برد. رسیدگی به پرونده در مراحل قضایی است و پس از اعلام نتیجه پزشکی قانونی درباره نوع ماده مخدر مصرفی اظهارنظر خواهد شد. تنها متهم پرونده نیز مورد بازجویی قرار می گیرد تا دلیل و انگیزه اصلی وی از این اقدام هولناک مشخص شود.»

یکی از منابع محلی درباره این حادثه به دووری گفت: این خانواده قبلاً اختلافات خانوادگی داشته اند. شنیدیم که همسر این زن مشکلات روحی و روانی دارد. این زن حتی قبل از این ماجرا قصد جدایی از شوهرش را داشت و مدتی به خانه پدری می رفت اما چون خانواده اش حمایتی از این زن نداشتند مجبور شد به خانه شوهرش برگردد. وقتی برمی گردد مرتکب این عمل غم انگیز می شود. «باید منتظر ماند تا مادر خانواده توضیحات لازم را در مورد عملکرد خود بدهد. پیگیری های دیگر «تراست» نشان می دهد که این خانواده از طایفه ای بزرگ در لرستان هستند. یکی از افراد این طایفه درباره علت این حادثه به «اعتماد» توضیح داد که مادر خانواده به دلیل فقر مالی و ناتوانی در پرداخت هزینه های مربوط به فرزندانش این کار را انجام داده است. یکی از شاهدان عینی نیز به تراست گفت: این خانواده در منطقه فرهنگیان شهرک درود ساکن و مستاجر بودند.

شنیدیم شوهر این زن در خانه بدرفتاری می کند و مشکلات اقتصادی زیادی داشتند و در نهایت مادر خانواده دست به این اقدام زد. شوهر این زن شبانه سر کار رفته و صبح امروز هنگام بازگشت به خانه با این صحنه دردناک مواجه شده است. به همسایه ها خبر داد و آنها هم به پلیس و اورژانس خبر دادند. این حادثه تاثیر گسترده ای داشت و مردم لرستان را متاثر کرد. حدود 14 روز از ماجرا می گذرد اما هنوز نتوانستم صحنه دردناکی را که دیدم فراموش کنم. وارد خانه که شدیم ورقه های خالی قرص روی پیشخوان آشپزخانه بود و او روی زمین نشسته بود و یکی از بچه هایش را در آغوش گرفته بود و از حال رفت. مشکلی که از ذهن من پاک نمی شود این است. «وقتی اجساد بچه‌ها را از خانه بیرون آوردند، شوهر این زن اصلاً ناراحت نشد و اهمیتی نداد که سه فرزندش را از دست داده است.

گاهی اوقات افراد تحت تأثیر بحران رفتار بیمارگونه از خود نشان می دهند

حمید فرزادی، روانشناس بالینی درباره وضعیت روحی و روانی این زن که اکنون در قید حیات است اما سه فرزند خود را از دست داده است، به «اعتماد» گفت: این مادر ابتدا باید تحت معاینات دقیق روانی و روانپزشکی قرار گیرد تا آسیب شناسی مشخص شود. و در مورد علت خودکشی اظهار نظر کرد. در مورد رفتار خودکشی او نمی توان قضاوت کرد مگر اینکه مصاحبه روانپزشکی و مصاحبه روانشناختی بالینی انجام دهد اما این مادر در حال حاضر مرحله بسیار سختی را پشت سر می گذارد و حتی در معرض خطر است و پس از بهبودی از شوک احتمال وقوع آن وجود دارد. دوباره خودکشی به طرق مختلف. معمولاً افرادی که سابقه افکار یا اقدام به خودکشی دارند، اگر اقدامشان موفقیت آمیز نباشد، رفتارشان به طور فزاینده ای به خودکشی تبدیل می شود. در مورد این مادر وقتی از شوک خلاص می شود و متوجه می شود که تنها اوست که جان سالم به در برده و فرزندانش را از دست داده است، این احتمال وجود دارد که دوباره خود را بکشد. چند فرضیه در مورد اعمال این مادر وجود دارد. افسردگی شدید و درگیری‌های خانوادگی که می‌تواند به فقر اقتصادی، مشکلات خانوادگی و بسیاری مشکلات دیگر مربوط باشد، اما مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که اگر فردی مشکل اقتصادی دارد، لزوماً به خود یا دیگران آسیب نمی‌زند. این فرد ممکن است دچار بحران های اقتصادی یا بحران های عاطفی شده باشد، اما هر یک از این بحران ها به تنهایی نمی تواند عامل خودکشی یا خودکشی باشد. از نظر روانشناسی، وقتی از اختلالات روانپزشکی صحبت می کنیم، معمولا آسیب های فرد را چند عاملی می دانیم. یعنی عوامل روانی، اجتماعی و آسیب شناختی را هم بررسی می کنیم. گاهی اوقات افراد تحت تاثیر بحران رفتار بیمارگونه از خود نشان می دهند.

مثلا نوجوانی تحت تاثیر بحران های عشقی دست به خودکشی می زند یا پدری به دلیل مشکلات اقتصادی… مجموعه این عوامل می تواند انسان را به مرحله ای برساند که راه دیگری برای آن وجود نداشته باشد. به همین دلیل برخی از خودکشی ها خودکشی های روان پریشی هستند که ناشی از توهم، هذیان و … هستند، اما برخی از خودکشی ها خودکشی های روان پریشی هستند که مربوط به عاطفی، اقتصادی، اجتماعی، شخصی و … هستند. بحران‌ها را به وجود می‌آورد و باعث می‌شود فرد تحت تأثیر خلق افسرده افکار سالم را از دست داده و دست به خودکشی بزند. از منظر روانشناسی، حتی صحبت از خودکشی نیاز به کمک فوری روانپزشکی دارد. یعنی حتی اگر فردی به شدت از خودکشی صحبت می کند، اطرافیانش باید نسبت به این تهدید حساس باشند و آن را جدی بدانند. مداخله روانپزشکی خط اول درمان و مداخله روانی خط دوم است.

دیدگاهتان را بنویسید