معلمی که مادری را برای شاگردانش کشت


ساعت: 10:33
تاریخ انتشار: 31.05.1401
کد خبر: 1891641

عشق معلمان به دانش آموزان را می توان عشق مادر به فرزندانش توصیف کرد. استادانی که این مهر منحصر به فرد و ستودنی را در دوران کرونا به منصه ظهور رساندند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از نظر مرات، تعلیم از کارهای مقدس است و همین که آن را کار انبیا نامیده اند، به حرمت آن بس است; آری تاریخ هیچ گاه فداکاری معلمانی را که خود را سوزاندند تا چراغی برای دانش آموزان خود باشند فراموش نخواهد کرد.

هر چقدر هم معلم باشی، نه برفی راهت را می بندد، نه تگرگ، نه سنگ و جاده صعب العبور، نه ترسی از جانوران وحشی در راه. اگر معلم هستی می دانی که راه تو راه پیامبران است، راهی که باید جوهره وجودت را در آن قرار دهی تا حدود جهل و نادانی را روشن کنی، مثل شمع بسوز و راه را روشن کن حتی در هزینه ذوب

داستان فداکاری معلمانی که با وجود دوری راه به روستاهای فقیرانه و دورافتاده می روند و سختی های راه را تحمل می کنند تا دانش آموزانشان از آموزش و پرورش محروم نشوند، معلمانی که در زمان شیوع ویروس کرونا تمام تلاش خود را کردند. و تغییر در سبک یادگیری مجازی و حتی از حقوق ماهانه خود برای خرید تبلت برای دانش آموزان محروم خود استفاده می کردند. معلمی که به دلیل فقر خانواده دانش آموز با هزینه شخصی برای خانواده دانش آموز تلویزیون خریده یا حتی معلمی که در زمان شیوع کرونا به دلیل تلفظ اشتباه کلمه ای در فضای مجازی مورد تمسخر قرار گرفته است. آری تاریخ هرگز این فداکاری ها و مهربانی ها را فراموش نخواهد کرد. اینها نمونه های کوچکی از نقش معلمانی است که مظهر ایثار را با تمام وجود درک کرده اند.

سال‌هاست که معلمان از فداکاری‌های پطروس و روستاییان فداکار برایم می‌گویند، معلمانی که فداکاری‌هایشان کمتر از خودشان نبود.

اما حکایت امروز، حکایت معلمی سمنانی با 17 سال سابقه است. نجمه رنجبر هم اکنون معلم کلاس پنجم دبستان دخترانه حضرت معصومه (س) شهرک سورک است. به گفته خودش، پنج سال است که در این مدرسه کار می کند.

او معتقد است؛ معلمان ابتدایی با توجه به اینکه همه دروس را تدریس می کنند و کل هفته را با دانش آموزان یک کلاس می گذرانند. دوستی زیادی بین معلم و دانش آموزان ایجاد می کند و وابستگی بین معلم و دانش آموزان در این مقطع تحصیلی بسیار بیشتر از سایر مقاطع است.

نعیمه رنجبر، این معلم ایثارگر، درباره اتفاقاتی که در دوران کرونا برایش رخ داده است، می گوید: به دلیل بیماری که سال گذشته گرفتم، اکثر پزشکان بر این عقیده بودند که باید هر چه زودتر درمان و جراحی انجام شود. اینها حال و هوای معلم و مدرسه و دانش آموزانی که مثل بچه های من هستند برایم خیلی نگران کننده بود اما با توکل به خدا و با توجه به اینکه بیش از نیمی از سال تحصیلی گذشته بود تمام تلاشم را کردم و نشد. می خواهم نیمه سال تحصیلی را رها کنم و درس بخوانم. شاگردانم را که مهمترین سرمایه من هستند ترک خواهم کرد.

وی در ادامه افزود: با توکل به ذات الهی کار درمان و جراحی را به پایان سال تحصیلی موکول کردم و علیرغم تمام مشکلات روحی و جسمی بدون اطلاع دانش آموزان عزیز و اولیای آنها دروس را به پایان رساندم و سپس در مورد درمان البته در این بین مورد انتقاد قرار گرفتم اما مطمئنم دعای خیر دانش آموزان، اولیاء و همکارانشان به من کمک کرد و در پایان اردیبهشت ماه عمل شدم.

وی با بیان اینکه خدا را شکر می کنم که با اطلاع از وضعیت تحصیلی دانش آموزان در هفته های قبل از بیماری، همه سفارش ها و توصیه ها را به شاگردانم منتقل کردم و گفت: در آخرین فرصت که دیگر توان جسمی و روحی لازم را نداشتم. ادامه تدریس در اواسط فروردین به دانش آموزان اطلاع دادم که با توجه به ابراز احساسات زیبا و وصف ناپذیر دانش آموزان که قبل از عمل بهترین و بیشترین انرژی را به من دادند، در پایان روز حضورم در مدرسه، مراسمی برگزار کردند و به اتفاق پدر و مادرشان بسیار تعجب کردم و با دعای این بزها لطف خدا را دیدم و به یاری خدا به بیمارستان رفتم و عمل بسیار سختی انجام شد و به لطف خدا وضعیت جسمی من همین است. پس از عمل به آرامی بهبود می یابد. باور کن

این معلم فداکار گفت: آن روزها روزی نبود که دانش آموزان و خانواده هایشان به حال من عمل نکنند و قطعاً می دانم که دعا باعث شد که مورد لطف امام رضا (ع) قرار بگیرم و بهترین هدیه را از خودم گرفتم. زندگی در دهه کرامت از جانب خداوند و این بود که به من اعلام کردند که باید با خدای خود امام رضا (ع) ملاقات کنم که این توفیقی بود که خداوند به بنده و خانواده ام عطا کرد.

سرکار خانم رنجبر ضمن قدردانی از مدیریت آموزش و پرورش سره و حمایت های بی دریغ ایشان و سایر همکاران در این شهرستان گفت: جایزه زیارت بنر آقا امام رضا(ع) را به همه این همکاران، دانش آموزان و اولیای آنها تقدیم می کنم.

خبرنگار مرات اینگونه پیگیر مشکل می شود که پس از دیدار استاد با کارکنان حرم مطهر رضوی، وضعیت جسمانی خانم رنجبر بهتر می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید