مادری که برای 4 فرزندش زندگی شیرینی می سازد


ساعت: 14:07
تاریخ ارسال: 05/03/1401
کد خبر: 1885342

در مواقعی که حتی یک فرزند برای بسیاری از زوج های جوان سخت و سنگین به نظر می رسد، با مادر جوان 4 فرزند به گفت و گو نشستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ” تیتریک “; 3 آگوست روز خانواده نامیده می شود. کوچکترین واحد اجتماعی که در آموزه های دینی مورد تاکید و اهمیت است. اما آمارهای سال های اخیر نشان می دهد که از یک سو سن ازدواج افزایش یافته و از سوی دیگر نرخ ازدواج روند نزولی را نشان داده است. در این میان، کسانی هستند که به وعده الهی ایمان دارند و با دست خالی این امر مقدس و مبارک را انجام می دهند و از گرفتاری و تهمت دیگران نمی ترسند.

گفت و گوی بعدی مصاحبه « تیتریک » با فاطمه زارع، مادری است که 4 فرزند دارد.

69c8ffb8 784b 4af7 b4a7 9065c9c3d726 خبر خاکستری


ابتدا خودتان را معرفی کنید و بگویید چند ساله ازدواج کردید و چند فرزند دارید؟

من فاطمه زارع هستم، متاهل 22 ساله و دارای 4 فرزند، 2 دختر و 2 پسر.


از وضعیت خانوادگی خود بگویید؟ آیا حمایت از 4 فرزند در شرایط فعلی سخت است؟



مراقبت از کودک در هر شرایطی یک مسئولیت است و مراقبت از 4 کودک این مسئولیت را دوچندان می کند. دختر بزرگم و فرزند کوچکم 9 سال اختلاف سنی دارند و فرزند بزرگم در کار و زندگی به من کمک زیادی می کند و اگر موفق شوم اولین کسی که در زندگی از من حمایت زیادی کرده دختر بزرگم است.

بچه ها مدام بازی می کنند و گاهی دعوا می کنند، اما به طور کلی، مزایای خانواده پرجمعیت بیشتر از معایب آن است.

در کشور ما هرکسی مسئول انجام کاری است و اینطور نیست که فقط مادر بخواهد همه کار را انجام دهد، چون با 4 فرزند نمی توان همه کارها را به تنهایی انجام داد.

شاید 4 فرزند بسیار سخت و سنگین به نظر برسد، اما واقعیت این است که وقتی تعداد فرزندان زیاد می شود، می توانید با تربیت صحیح، مسئولیت ها را به فرزند اول منتقل کنید و فرزندان بعدی یکدیگر را بزرگ کنند. که در قدیم این کار را می کردیم و مادرانمان برای بچه دار شدن تحت فشار نبودند چون همه در انجام کارها کمک می کردند و همه مسئولیت بر عهده یک نفر نبود.


شما علاوه بر اینکه یک مادر موفق هستید، به عنوان یک طراح و خیاط در حوزه اجتماعی نیز فعالیت می کنید. کمی از مامان شدن و کار کردن بگویید؟

با 4 تا بچه کار کردن خیلی سخته ولی با برنامه ریزی میشه و بعضی روزا 3-4 ساعت میخوابیدم و روزهایی هم بود که اصلا نمیخوابیدم ولی با همه کارها و بچه ها کنار اومدم .

شاید به دلیل کار کمتر بتوانم از بچه ها مراقبت کنم و با آنها بازی کنم، اما باز هم سعی می کنم در طول روز با آنها بازی های حرکتی انجام دهم.


آیا دوستان و آشنایان شما را متهم به داشتن 4 فرزند کرده اند؟

دوستان و آشنایان به شدت از این تعداد بچه استقبال کردند و همیشه مرا تحسین می کردند. من انتخاب کردم که 4 فرزند داشته باشم، اما می دانستم که این یک نعمت بزرگ برای من است.


توصیه شما به زوج هایی که در سنین بالاتر تصمیم به بچه دار شدن دارند چیست؟

من در 26 سالگی یکی از دخترانم را به دنیا آوردم اما همیشه با خودم می گفتم ای کاش بلافاصله بعد از ازدواج بچه هایم را به دنیا می آوردم زیرا با افزایش سن توانایی های انسان کاهش می یابد و فاصله سنی بین والدین بیشتر می شود. و بچه ها چقدر کمتر، بهتر است زیرا در عین حال، زندگی شیرین تری خواهید داشت.

مادر به عنوان قلب خانه اگر بخواهد در زندگی و نهاد خانواده فقط به امور زندگی و تربیت فرزندان خود بپردازد، پس از مدتی دچار افسردگی می شود. همچنین اگر مادری فکر می کند من در سنین پایین از فرزندانم مراقبت می کنم تا در میانسالی به من کمک کنند.

مادران نیز باید علاوه بر خانه داری و تربیت فرزندان برای خود هدفی داشته باشند و برای رسیدن به آن هدف تلاش کنند، زیرا اگر مادری برای رشد خود تلاش کند ناخودآگاه آن رشد را به فرزندان خود منتقل می کند و به آنها می آموزد که باید هدف داشته باشند و با وجود مشکلات و مشکلات برای رسیدن به آن تلاش کنید.

من فقط می توانم خانه دار باشم و بچه هایم را بزرگ کنم، اما علاوه بر خانه داری و تربیت بچه، خیاطی هم هستم تا الگوی فرزندانم باشم و با هدف زندگی کنم.

99cc3afb 6503 4984 b844 bb14f5c7c58b خبر خاکستری


وقتی 4 فرزند داشتید وضعیت اقتصادی ایده آلی داشتید؟

هیچ وقت وضعیت اقتصادی کاملی نداشتم و الان هم مستاجر هستم، با اینکه 4 فرزند دارم و همسرم هم کارمند است، اما به این ضرب المثل معتقدم: «هر که دندون داد، نان داد».

این تفکر که ما بچه داریم و عقب می افتیم کاملاً اشتباه است. با داشتن 4 فرزند، فقط سعی کردم بیشتر تلاش کنم تا زندگی کاملی برای خود و فرزندانم فراهم کنم.

با هر فرزند، یک سری برکات جدید وارد زندگی می شود، و بچه ها یک روز به هر شکلی همدیگر را به ارمغان می آورند. همانطور که کودک در شکم مادر رشد می کند و همه شرایط برای رشد فراهم می شود.

هرگز به دنبال شرایط ایده آل برای بچه دار شدن نباشید و به دلیل شرایط اقتصادی بچه دار شدن را به تاخیر نیندازید زیرا خداوند ضمانت کرده است که روزی فرزندان را عنایت کند.


توصیه شما به افرادی که زندگی مجردی را برای خود انتخاب کرده اند چیست؟

مجردها زندگی را انتخاب می کنند که در آن هیچ مسئولیتی نداشته باشند، اما پس از مدتی از لذت هایی مانند تنهایی، کار، فراغت سیر می شوند و احساس پوچی می کنند، اما وقتی دختری ازدواج می کند، اهدافش بین او، شوهرش و او تقسیم می شود. کودک. و آن را از زندگی روزمره دور می کند.


خانواده خوب چه ویژگی هایی دارد و نقش زوج ها در نهاد خانواده چیست؟

خانواده خوب خانواده ای است که افراد آن با وجود تفاوت ها یکدیگر را بپذیرند و به جای تلاش برای تغییر، بتوانند با یکدیگر خوب زندگی کنند و احساس خوبی داشته باشند.

به عقاید و عقاید احترام بگذارید زیرا اصل خلقت انسان بر اساس تفاوت هاست و چیزی جز تفاوت وجود ندارد که زندگی ما را زیبا و زیبا می کند پس به دنبال تغییر یکدیگر در خانواده نباشید و همانطور که هستید در کنار هم زندگی کنید.

همراهی، صمیمیت و محبت والدین به یکدیگر باعث رشد و شکوفایی استعداد فرزندان می شود و والدین باید این مهم را در نظر بگیرند.


در پایان اگر چیزی باقی مانده بفرمایید؟

در زندگی نسبت به یکدیگر سختگیر نباشید، زیرا اگر بخواهیم بر اساس اصول و قواعد زندگی کنیم، از لذت ها غافل می شویم.

من 16 سال است که ازدواج کردم و در 9 سال 4 فرزند به دنیا آوردم و زیاد سخت نگرفتم و شرایط خانه را مطابق میل بچه ها فراهم کردم، وسایل تزئینی و گران قیمت را از خانه جمع کردم تا بچه ها می توانند بچه باشند اگر خانه پر از اسباب‌بازی است، به بچه‌ها غذا نمی‌دهم و بعد از بازی مجبورشان می‌کنم وسایل را کنار بگذارند، حتی برای مهمانی‌ها، سعی می‌کنم با افرادی که خیلی حساس نیستند و بچه‌ها هم همینطور هستند، معاشرت کنم. . مهمانی.

امیدوارم در این مسیر موفق باشم و بتوانم فرزندان شایسته ای به جامعه هدیه کنم و در عین حال رشد کنم و به اهدافم برسم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید