یک دانش آموز ایرانی رباتی برای شناسایی بیماران می سازد


ساعت: 14:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۵
کد خبر: 1856288

این دانشجوی نخبه علوم کشور گفت: من رباتی ساخته ام که می تواند افراد را در مکان های عمومی تشخیص دهد تا دمای آنها را اندازه گیری کند و مواد ضدعفونی کننده در اختیار آنها بگذارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد پرخم پوریا دانشجوی برتر علمی کشور و محسن محمدیان مربی دانشجو مهمان مهمانان صبح ایرانی جام جم بودند.

پوریا از آخرین اختراع و بازار هدف خود می گوید. او همچنین از اهداف آینده خود برای اختراعات دیگر می گوید.

دانش آموز نخبه و مخترع کشور گفت: در مسابقات زیادی شرکت کردم و در سال های اخیر موفق به کسب 11 مقام شدم. من رباتی طراحی کردم که می تواند افراد را در مکان های عمومی تشخیص دهد تا دمای آنها را اندازه گیری کند و مواد ضدعفونی کننده تهیه کند. این ربات دارای صفحه نمایشی است که اطلاعات لازم را به افراد نشان می دهد.

پوریا گفت: با توجه به محو شدن ویروس کراون، این ربات در حال حاضر عمدتاً در مراکز درمانی مورد استفاده قرار می گیرد و انتظار می رود در بیمارستان ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: از زمانی که در زمینه رباتیک فعالیت می کردم، تصمیم گرفتم رباتی طراحی کنم که وضعیت ویروس کرونا را بهبود بخشد تا بتوانم تأثیر مثبتی داشته باشم. در نتیجه تمام قسمت های ربات و همچنین برنامه نویسی آن را خودم انجام دادم.

این دانش آموز نخبه ادامه داد: من علاقه زیادی به ساخت ابزاری برای کمک به مردم دارم، بنابراین به محض اینکه ایده های مناسب را پیدا کردم، آن ها را اجرا می کنم و در مسابقات و نمایشگاه ها شرکت می کنم تا بتوانم ایده ها را اجرا کنم و اثربخشی آنها را افزایش دهم. “

این مخترع گفت: من عاشق یادگیری علم هستم و مطالعه در مدرسه به من کمک می کند اطلاعات زیادی به دست بیاورم. تا الان هرچی یاد گرفتم تو مدرسه بوده و واقعا خوشحالم که اونجا هستم.

پوریا گفت: هدف من این است که امروز کسب و کار خود را افزایش دهم تا بتوانم در آینده اختراعات بهتری داشته باشم و تاثیر مثبتی در زندگی روزمره مردم داشته باشم.

مربی دانش آموز مخترع گفت: پرخم دانش آموز بسیار فعالی است و بدون نیاز به تذکر کار خود را انجام می دهد و در کار خود بسیار پیگیر است. شاگردان زیادی در مدرسه هستند اما پرهام کارش را متفاوت و با انگیزه بیشتری انجام می دهد.

محمدیان ادامه داد: در مدرسه دانش آموزان را برای مسابقات مختلف سازه، بازی و رباتیک آماده می کنیم تا در مسیر مورد نظر تلاش کنند و موفق شوند.کلاس های پژوهشی مانند رباتیک هم اکنون به صورت همزمان برگزار می شود و افراد می توانند با توجه به این کلاس ها در این کلاس ها حضور پیدا کنند. علایق آنها. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید