دانشجویان جهادگر در روستای فراموش شده ابریگون/ دستان عاشقی که به یاری محرومان شتافتند + تصاویر


ساعت: 13:46
تاریخ انتشار: 1401/02/04
کد خبر: 1834098

بسیج جهادگران امید روستاهای محروم گچساران:

علمای جهاد به روستاهای محروم می روند تا عمل خود را مرهمی برای نیازمندان قرار دهند، ثواب آنها دعای خیر مردمی است که صدایشان به آسمان بلند می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس; این روزها جوانان جهادگر در اقصی نقاط کشورمان در قالب محرومیت زدایی و فعالیت های سازندگی تمام تلاش خود را برای کمک به مردم انجام می دهند چرا که خدمت به مردم و زدودن غبار غم از دل و جان همواره شعار جهادگران بسیجی بوده است.

روزی که بسیاری از مشکلات و دغدغه ها ذهن انسان را به سوی دیگر سوق می دهد، اما جوانان مومن و انقلابی برای خدمت رسانی هر چه بیشتر و بهتر به محرومان راهی روستاهای محروم می شوند. اگرچه از هر جهادی می توان درس گرفت اما به نظر می رسد این جهادگران آن را بزرگترین افتخار خود در این دوران خدمت می دانند.

جهادگران بسیجی با حضور در مناطق محروم و محروم و ارائه خدمات ارزنده به مردم آن مناطق، نور امید را به دل محرومان می رسانند و خوشحال می شوند در راستای محرومیت زدایی و ارائه خدمات موثر به مردم گام بردارند.


4b7796ab de0a 4ae6 b478 b9081516ac59 خبر خاکستری

با این تفاسیر ابریگون یکی از آن روستاهای محروم و فقیر سرزمین نفت ایران است که کمتر از 10 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد، اما فاقد اینترنت و زیرساخت های مخابراتی و ارتباطی است، بنابراین در شرایطی که کشور همچنان به سر می برد. مبارزه با ویروس شیطانی کروناست بسیاری از دانش آموزان این کشور به دلیل پوشش ضعیف اینترنت در این روستا با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

به همین دلیل جهادگران حوزه علمیه امام صادق (ع) گچساران به همراه گروه جهادی رهروان استان تولیان به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر عیادت از جوانان و روحانیون در اردوهای جهادی برای کمک به نیازمندان و محرومان و خدمت رسانی به مردم آگو عمل کردند. روستای گچساران برنامه های مفید و کاربردی انجام داد و از هیچ تلاشی دریغ نکرد.


7174faab 4e1b 41bb 88d9 9c20e671d91e خبر خاکستری

برگزاری کلاس های ریاضی برای دانش آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه اول، برگزاری کلاس های مشاوره توسط دانش آموزان برای اهالی روستا، دعوت از بخشدار مرکزی و دهیاران روستا و مطالبه مشکلات مختلف روستا به ویژه از جمله فعالیت های اصلی گروه جهادی در روستای ابریگون گچساران است. اینترنت .ردیابی تجهیزات سرمایشی مدرسه روستا و همچنین پیگیری مشکل آب شرب روستا پیگیری وضعیت مسجد روستا.

همچنین اجرای برنامه ها و مسابقات فرهنگی متنوع ویژه نوجوانان روستایی، پخت 110 پرس افطاری برای اهالی روستا، تکمیل غسالخانه و سرویس بهداشتی، رفع مشکل برق مسجد روستا، آرایشگاه صلواتی ویژه روستائیان، برگزاری ساعات مذهبی، اداری و مذهبی برای نوجوانان روستایی، همچنین غبار روبی مسجد روستا از جمله اقدامات جهادگران بود.


9cdbe3c3 8a9d 4233 a9be 0eacfb4dad03 خبر خاکستری

گرچه علمای جهادگر برای خدمت رسانی به زندانیان ابریگون اعزام شدند، اما وجود مشکلات باورنکردنی و سهل انگاری بی دلیل مسئولین در منطقه واقعا جای سوال دارد توجه به مشکلات مردم این روستای محروم این امر باعث می شود که مسئولین خدمات بیشتری را به این روستا ارائه دهند. روستاییان با شناسایی دقیق مشکلات روستاها و رفع مشکلات آنها.

اگرچه باید توجه داشت که ارائه خدمات مطلوب به برخی از روستاها سختی های خاص خود را دارد اما جهادگران نیز در صدد تسهیل خدمات رسانی در این گونه روستاها هستند، مشکلات دیگری نیز در مناطق مختلف رخ می دهد. البته بی توجهی دختر و پسر در میان مدارس و آموزش عالی و پوشش ضعیف اینترنت و زیرساخت های مخابراتی محسوس بود و باید هر چه سریعتر در دستور کار مسئولان قرار گیرد.


7266ec28 9f70 42f5 9ddb 9e5c88f41c14 خبر خاکستری

از این رو جهادگران بسیجی معتقدند وجود یک مسجد متروک در حدود 4 سال بدون کوچکترین اقدام فرهنگی و بی تفاوتی سازمان ها و متولیان امر و همچنین کمبود آب آشامیدنی و غیره با هیچ بیان و زبانی قابل توجیه نیست. برای مردم و افکار عمومی! جهادگران بسیجی معتقدند ابریگون مانند روستاهای دورافتاده نیست که از نبود دسترسی و یا مشکلات دیگر عذرخواهی کنند چرا که ابریگون چسبیده به شهر گچساران و همسایه دیوار به دیوار شرکت نفت است!

اگرچه جهادگران تبیین و تشویق روحیه امید و اراده مدیران روستایی را وظیفه خود می دانند، اما محرومیت روستایی در چند کیلومتری شهرستان هایی مانند گچساران و وضعیت کنونی این روستا و برخی محرومیت ها بهانه ای نیست. سومین سالگرد انقلاب اسلامی، پس مسئولان واقعاً باید ابریگون را درک کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید