پایان رزمایش غیور مردان و زنان متعهد نظام/ 49 گروه جهادی به خدمت رسانی به عشایر استان کرمان شتافتند.


ساعت: 15:57
تاریخ انتشار: 1301/06/12
کد خبر: 1894784

شهریار سیاری گفت: دامپروری مهمترین عامل زنده ماندن و حیات عشایر در استان محسوب می شود لذا در این راستا سمپاشی و ضدعفونی 547 مرکز پرورش دام، برگزاری 130 کلاس آموزشی و بهره وری دام برای عشایر انجام شد. ارائه خدمات کشاورزی، مشاوره و توزیع سم برای تعدادی از در 17 مورد، 7830 دام سبک و سنگین واکسینه شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شهیار سیاری رئیس بسیج عشایری استان کرمان در خصوص برگزاری رزمایش تابستانه خدمت رسانی به مناطق عشایری در گفتگو با «را آرمان» گفت: این رزمایش از 4 تا 19 مرداد در مناطق عشایری برگزار می شود. ایام با شعار خدمت بی دریغ در کنار عشایر مهم ترین هدف این رزمایش بسیج مردمی و اقشار مختلف مردم و دستگاه های اجرایی برای خدمت به عشایر غیور روستا بود.

وی تاکید کرد: در این رزمایش 49 گروه جهادی عشایری فراخوان، سازماندهی، مستقر و مستقر شدند و در کنار آنها گروه های جهادی تخصصی، سازمان بسیج کشاورزی و سازمان مدیریت استان نیز حضور پررنگی در مناطق عشایری داشتند.

سیاری با بیان اینکه حمایت های سردار نظری فرمانده افتخاری سپاه تارولا استان کرمان در محرومیت زدایی از مناطق عشایری بی نظیر است، گفت: در این رزمایش با همت سازمان های بسیج اقشار، بسیج سازندگی، عشایری. ادارات و برخی دستگاه های اجرایی و با تلاش گروه های جهادی عشایری اقدامات خوبی در راستای 26 عنوان برنامه پیش بینی شده انجام شد.

مسئول بسیج عشایری استان اذعان داشت: در حوزه معیشتی نیز اقداماتی از قبیل پخت و توزیع 3700 وعده غذای گرم، توزیع 980 کیسه آرد، توزیع 5.8 تن مرغ گرم، نذری 10 راس گوسفند و توزیع 307 بسته 4000 عددی ماشتیس انجام شده است. در میان عشایر محروم رخ داد.

وی تاکید کرد: به منظور رفع موانع اسکان و مسیرهای عشایری، 3 سیل بند، 23 حلقه چاه و کانال و 18 دهانه پل ارتباطی در مناطق عشایری لای روبی، احداث و تکمیل 58 سرویس بهداشتی و حمام نیز انجام شد. در این تمرین تابستانی..

سیاری اذعان داشت: دامپروری مهمترین عامل برای بقا و بقای عشایر استان محسوب می شود، لذا در این راستا سمپاشی و ضدعفونی 547 مرکز دامداری، برگزاری 130 کلاس آموزشی و بهره وری دام برای عشایر، ارائه خدمات کشاورزی و مشاوره و توزیع سم برای 17 مورد، 7830 دام سبک و سنگین واکسینه شدند.

مسئول بسیج اشعری استان گفت: با حضور تیم تخصصی پزشکی در این رزمایش تابستانی 2 هزار و 95 نفر ویزیت و درمان رایگان شدند.

وی با بیان اینکه در این رزمایش میزخدمت های مختلفی وجود داشت، گفت: 17 میز خدمت متعلق به گروه های جهادی، 17 میز خدمت مشاوره حقوقی، برای 130 دانش آموز کلاس های آموزشی و تقویتی برگزار و 150 بسته فرهنگی بین عشایر توزیع شد. .

سیاری اذعان داشت: تامین آب شرب سالم از دیگر برنامه های بسیج عشایر در این رزمایش بود و در این مدت 10 روزه 24 کیلومتر خط لوله و 16 تانکر آب نیز در اختیار عشایر قرار گرفت. و برای تسهیل در پروژه آبرسانی، 1255 متر از مسیرهای مواصلاتی عشایری تعمیر و تیزسازی شد.

مسئول بسیج اشعری استان تاکید کرد: با توجه به اینکه در مناطق عشایری مشکلات زیادی وجود دارد با وجود اینکه خدمات رسانی می شود اما با وضعیت ایده آل فاصله داریم. مناطق عشایری را حذف کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در سازمان بسیج اشعری آماده هر نوع کمکی برای محرومیت زدایی از مناطق عشایری استان هستیم و خدمات رسانی به مناطق عشایری به صورت مستمر رصد و اجرا می شود اما این امر مستلزم عزم جهادی مسئولان اجرایی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید