دانشگاهیان باید حقایق پشت اعتراضات را توضیح دهند


ساعت: 13:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۲
کد خبر: 1903219

در دوازدهمین اجلاس دانشگاهیان انقلاب اسلامی مطرح شد.

نماینده تهران در شورای اسلامی گفت: اساتید و تشکل های دانشگاهی باید در تشکیل منظم کلاس ها و تبیین واقعیات و حوادث پشت صحنه اعتراضات پیگیرتر باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دوازدهمین اجلاس دانشگاهیان انقلاب اسلامی با حضور جمعی از اساتید و اعضای جامعه دانشگاهی از دانشگاه های مختلف به صورت حضوری و مجازی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

اقبال شکری نماینده مردم تهران در شورای اسلامی در این جلسه گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری لازم است هرکس در هر شرایطی به بهترین شکل ممکن کار خود را انجام دهد. بر وحدت معلمان دانشگاه و انجام وظایف آموزشی تاکید دارد. نقش دانشگاه ها در مشکلات کنونی کشور مهم است و شورای اسلامی نیز بر این موضوع نظارت دارد.

نماینده تهران با بیان اینکه پس از وصول نظر رسمی پزشکی قانونی، نظر مجلس در مورد فوت خانم مهسا امینی اعلام می شود، گفت: این روزها اتفاقات عجیبی از جمله کشف خانه های تیمی رخ داده است. یکی از بورسیه های خارجی در این مکان ها فعالیت می کرد. دامنه تجمعات بیش از ظواهر مشاهده شده بود و در موضوع درگیری در دانشگاه صنعتی شریف، نیروهای رسمی وارد محوطه دانشگاه نشدند.

شاکری گفت: در نشست 30 دانشگاه بزرگ کشور اعلام شد که بسیاری از دانشگاه ها کلاس های خود را به صورت حضوری یا مجازی برگزار کرده اند و تشکل های مدرسین دانشگاه ها نیز نیازمند انسجام بیشتر در تشکیل منظم کلاس ها و تبیین حقایق و حوادث هستند. . وی برای اعتراض به این موضوع در پشت صحنه گفت: متأسفانه شاهد اتفاقات عجیبی در صحنه سلف سرویس برخی از دانشگاه ها بوده ایم، به همین دلیل ممکن است الگوهای جدیدی نیز اتفاق بیفتد و در این شرایط هوشیاری جامعه دانشگاهی انجام می شود. افزایش تقاضا کننده



در شرایط فعلی هوشیاری لازم است



مهدی مجیدپور رئیس دانشکده مدیریت علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این نشست گفت: با توجه به پیچیدگی جدیدترین روش ها باید هوشیار بود. جلوگیری از تشکیل کلاس ها و ایجاد هرج و مرج در فضای دانشگاه توسط معترضان از جمله این اقدامات است.

وی خاطرنشان کرد: در کشورهای غربی هیچ وقت یک بازیگر یا بازیگر خطوط فکری و سیاسی ارائه نمی دهد، بلکه اتاق های فکر انجام می دهند. جامعه برای عقاید سیاسی چنین افرادی ارزشی قائل نیست، اما باید از خود بپرسیم که چگونه این اتاق فکرها و مجامع دانشگاهی مورد توجه دستگاه های تصمیم گیری ایران قرار نمی گیرند؟



لزوم توجه به ربات های توییتر



سیدی کارشناس فضای رسانه ای نیز در این نشست گفت: ربات های توییتر حتی محتوای حجیم را در قالب ایجاد عکس پروفایل بسیاری از کاربران تولید می کنند. نقش این ربات ها را نباید نادیده گرفت.

این کارشناس رسانه گفت: متأسفانه بیشتر هجمه ها متوجه مقامات عالی نظام و عملکرد برخی از شبکه های عربی و نحوه پوشش اعتراضات و همچنین جنگ شناختی صورت گرفته در مطالب منتشر شده بود. سرفصل ها، واضح هستند.

وی افزود: اهدافی از جمله تلاش برای توهین به حکومت دینی، حمله به مسئولان به عنوان نماد حکومت دینی، حمله به نیروی انتظامی و تحریک دانشگاهیان وجود داشت که متاسفانه پازل دانشگاه صنعتی شریف تکمیل شد.

سیدی بیان کرد: در چهار هفته اخیر در فضای رسانه ای و بدون توجه به کنشگری عمومی، طراحی رسانه بر اساس انسجام، نقطه گذاری و هوشمندی با سایر اغتشاشات این چنینی متفاوت است.

وی گفت: مخاطب اصلی این تحرکات و اغتشاشات جوانان و زنان هستند و بر اساس حقایق نادرست و نادرست مانند اعلام کذب برکناری فرمانده انتظامی تهران در قالب یک اقدام هدفمند ارائه می کند. وسیله ای برای تحریک بیشتر جامعه.

سیدی افزود: اجرای کمپین مخالفت با گشت ارشاد که بیشتر آن فاقد واقعیت بود و این حرکت ها مدیرانی داشت که جهت گیری و جهت گیری آنها تا حدودی برای جامعه خبرگان روشن و شفاف بود. در چند سال اخیر 6 تجمع اعتراضی برگزار شده است، اما تعدد رویدادهای اخیر در فضای رسانه ای حجم زیادی از مطالب را در پی داشته است که بیش از 30 برابر پنج مورد قبلی است که بیشتر آنها در تاریخ 2017. توییتر، بنابراین مجموع لایک ها و هشتگ های مربوط به مرحومه خانم مهسا امینی به بیش از 300 میلیون رسید و این هشتگ به یکی از ترندهای جهانی توییتر تبدیل شد.

وی بیان کرد: حتی رسانه فارسی زبان بی بی سی روزانه حدود 144 مطلب با موضوع درگذشت خانم امینی و مسائل مربوط به آن منتشر می کند که عملاً مرجعیت خود را به عنوان یک خبرگزاری از دست داده است.



حفاظت از کودکان در فضای مجازی بسیار مهم است



سید علیرضا آل داود کارشناس رسانه و فضای مجازی به تحلیل حوزه شناختی فتنه اخیر و شرایط کنونی پرداخت و گفت: دلایل ایجاد بحران به بهانه درگذشت مرحوم امینی در کشور نیازمند تحلیل هوشمندانه است. .

وی بیان کرد: در سال 1991 ایالات متحده آمریکا با اختراع اینترنت جهانی که از سال 1960 در آمریکا وجود داشت، فرآیندی را ایجاد کرد که در صورت حمله به خاک آمریکا، می توانست به سرعت داده های خود را جابجا کند. و اسناد آن در مورد لانه جاسوسی آمریکا موجود است.

آل داود ادامه داد: اروپایی ها در سال 2007 مدیریت داده ها را پیشنهاد کردند تا نه تنها اطلاعات خودشان بلکه سایر کشورها را نیز جمع آوری کند. بنابراین با هوش مصنوعی، سیستم داده کاوی به راحتی می تواند از علوم همگرا (شامل نانو، زیست، علم داده و هوش مصنوعی) برای استفاده از داده ها به صورت هدفمند استفاده کند.

وی بیان کرد: با این اطلاعات به راحتی می توان افکار و رفتار را رصد کرد و با هدف قرار دادن به موقع این دانش مانند عصیان و بی ثباتی می توان اقدامات کوتاه مدت و بلندمدتی برای تربیت نسل آینده در فضاها انجام داد. همانطور که اینستاگرام انجام داد.

الداود تصریح کرد: بسیاری از ربات ها به راحتی با واژه سازی تصمیم می گیرند، اما قانون GDPR به راحتی از اعتراضات مخرب در کشورهای اروپایی جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: تعداد براندازان خارج از انقلاب چند برابر معترضان داخلی است و همین موضوع به تنهایی ریشه تحریکات و حجم تولید این آمارهای بالا را در فضای مجازی برای ترساندن برخی از مردم و حتی برخی خواص (مانند) نشان می دهد. به عنوان قتل و اعتراضات مخرب) غیر واقعی در فضای مجازی) رخ می دهد.

به گفته وی قوانین حمایت از کودکان در فضای مجازی بسیار مهم است. بنابراین می توان نحوه آموزش، تلویزیون و تعاملات مربوط به آن را به گونه ای هدف قرار داد که از فقر و حساسیت رسانه ای حاکم کاسته شود.

وی با تشریح نحوه واردات گوشی هوشمند آیفون 14 به کشور اما امکان واردات برخی داروها وجود ندارد و گفت: چگونه قیمت استفاده از اینترنت حتی از عراق ارزانتر است؟ لازم به تاکید است که قوانین حاکم بر فضای مجازی حتی در کشورهای غربی و به ویژه در آمریکا همان قوانینی است که پس از حوادث کنگره آمریکا شاهد آن بوده ایم، این مدیریت اطلاعات و قوانین مربوطه به راحتی توانسته توئیتر رئیس جمهور آمریکا را محدود کند. و حتی 180 میلیون دنبال کننده.

وی گفت: این کشورها با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در روسیه و چین توانستند به راحتی با تهدیدات مقابله کنند. چین توانست به اولین اقتصاد جهان تبدیل شود و روسیه در این راه با اوکراین روبرو شد. بنابراین با کنترل اطلاعات به راحتی می توانند حساسیت ها و سلایق مردم هر منطقه را شناسایی کرده و با اجتماعی شدن مسائل به ویژه در درون جنبش های اجتماعی، جهت گیری امور جامعه را به دست آورند.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام مقامات آمریکایی، مرزهای جغرافیایی در واقع تغییر کرده است و مرزهای کشورها تفکر و تصمیم افراد است. یعنی طبق این نظریه مغزی که به سیاست آمریکا می اندیشد عملا به خاک آمریکا تبدیل شده است.

لزوم حل مشکلات فعلی با اجماع اساتید



در پایان علیرضا رهایی استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مسئول جلسه به جمع بندی نقطه نظرات و ارائه راهکارهای کاربردی از جمله کلاس های منظم، حضور به موقع، تلاش برای توضیح و گفتگو با دانشجویان و … پرداخت. و همچنین همبستگی بیشتر بین معلمان.

وی افزود: مطالعات شبکه ملی اطلاعات در کشورمان از سال 1391 آغاز شد و تا سال 1394 ادامه داشت و پس از آغاز فعالیت دولت به دلیل عدم حمایت دولت یازدهم تعطیل شد که ضایعه بزرگی برای دولت است. کشور.

وی از مسئولان خواست با بررسی برنامه های موجود در جهت رفع مشکلات جامعه از جمله برقراری عدالت و اشتغال گام های موثری بردارند.

دیدگاهتان را بنویسید