مجازات معاندین و عاملان حادثه تروریستی شیراز خواست ملت است/نیاز به تبیین حقایق توسط علما و دانشگاهیان.


ساعت: 16:21
تاریخ انتشار: 08/06/1401
کد خبر: 1906555

ائمه جمعه لرستان با اشاره به اینکه مجازات معاندین و عاملان حادثه تروریستی شیراز خواست ملت بوده است، گفت: اهالی قلم، رسانه ها و دانشگاهیان باید واقعیت ها را روشن کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی امروز در خطبه های نماز جمعه خرم آباد اظهار داشت: شناخت حفاظت بدون عامل امری ضروری است و حفاظت بدون عامل وظیفه همه است که امروزه با اختراعات و اکتشافات و ورود فناوری به آن می بینید. پدافند غیرعامل در هر یک از میدان ها به یک معضل مهم در دنیا تبدیل شده است و جلوگیری از آسیب دیدن تجهیزات و زیرساخت های دشمن از جمله مشکلات پدافند غیرعامل است که باید جدی گرفته شود.

وی افزود: در گذشته جنگ در مرزها اتفاق می افتاد یا هواپیماها در آسمان کشورها بمب می ریختند، اما امروز دشمنان بدون نیاز به لشکرکشی در کشور خود همین آسیب را وارد می کنند، بنابراین باید در دفاع قوی بود. از غیر عامل .

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: حمله ناجوانمردانه و تروریستی به حرم حضرت احمدبن موسی (ع)، هتک حرمت شاهچراغ شیراز و شهادت جمعی از شیفتگان این حضرت و همه دوستداران اسلام را شاهد بوده ایم. و ایران و اشغال مناصب رهبری در پیام امید بخش خواستار مجازات عاملان حادثه شدند و دستور دادند عاملان حادثه شناسایی و مجازات شوند.

وی تصریح کرد: دشمنان آتش افروزان و خائنان به نظام و انقلاب به اندازه ای که در این حوادث مشارکت داشته اند باید مجازات شوند. همه ما باید در هر میدانی متحد شویم تا دشمن را شکست دهیم و پیام رهبریمان را به جهاد هدایت کنیم.

شاهروحی تصریح کرد: در سال 2010 در سوریه منتشر شد که دانشجویان روی دیوار شعار می نوشتند و دولت سوریه آنها را دستگیر و شکنجه می کرد. و عده ای نیز به خیابان ها ریختند و در نهایت این اعتراضات و تجمعات معترضان را در مقابل نیروهای مسلح قرار داد و این برخورد منجر به کشتار شد و مشخص شد که دشمنان نیز در این حوادث حضور داشتند.

امام جمعه خرم آباد خاطرنشان کرد: در این میان گروه های مختلف مخالف دولت سوریه وارد شدند و اعتراض به دستگیری چند دانشجوی سوری منجر به جنگ مسلحانه بین گروه های تجزیه طلب داخلی و نیروهای مسلح و دشمنان ملت سوریه شد. که آمریکا بود آموزش دیدند برای مقابله با آنها سلاح و مواد منفجره برای سوریه ساختند و گروه های جنایتکار و جنایتکار وارد سوریه شدند و در نهایت وارد گروه های چند ملیتی شدند و جنگی هفت ساله در سوریه ایجاد کردند و این کشور و کشورهای دیگر مانند عراق و افغانستان که همچنان به نفوذ خود ادامه می دهد.

وی گفت: کشف 25 هزار قبضه اسلحه در کشور توسط پلیس در مدت زمان کوتاهی در همین راستا است. اینجا بود که مدافعان حرم مانند سردار سلیمانی و دیگر سرداران وارد میدان شدند و نقشه های دشمن را برهم زدند و داعش را شکست دادند. که این تجربه موفقیت آمیز انقلاب بود، این سؤالات را باید به دانش آموزان گفت که راه درست را انتخاب کنند، جهاد را باید با انحراف امام حسین (ع) تبیین کرد، آنها را خلیفه مسلمین کردند و کشتن امام را این گونه دانستند. ثواب، پس عمر سی هزار لشکر به امام حسین علیه السلام حمله کردند و خود را لشکر خدا معرفی کردند، تحریف دین بود که حادثه تلخ کربلا را رقم زد.

شاهرخی گفت: باید توضیح داد و با منطق و حوصله اقدام کرد، دختری در خیابان به پلیس حمله می کند و شیطنت می کند و بعد مشخص می شود که برای گرفتن اقامت در خارج از کشور با پلیس دعوا کرده است. حقیقت را باید به نویسندگان، رسانه ها و دانشگاهیان گفت و اعلام کرد که در سال 60 همین منافقین با سوء استفاده از فضای دانشگاه و پر کردن اتاق ها از اسلحه، باعث شهادت مردان، زنان و کودکان شدند.

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: وظیفه بزرگ ملت ایران شکست رژیم طاغوت بود و مفسدان در پشت صحنه مردم را تحریک می کنند. خون جوانان کی ریخته شود؟ باید اقدام شود. چقدر طول می کشد تا شاهد هتک حرمت به قرآن و اسلام و هتک حرمت حجاب باشیم؟ زیرا مشکل امروز دشمن هجوم به نظام و انقلاب است و باید تدابیری اندیشید تا از اغتشاش در کشور جلوگیری شود.


محور مقاومت می درخشد و اقتدار نشان می دهد

حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی در خطبه های نماز جمعه این هفته کوهدشت اظهار داشت: بهترین راه رسیدن به درجات الهی، رعایت تقوا و حرکت در راه اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به مقام والای حضرت زینب (س) که مظهر صبر بود، افزود: در مقام عمل نباید بی تابی کرد، روایات و آیات زیادی در مورد اهمیت مقام صبر وجود دارد.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به تحرکات در کریدور مهمی که ایران را به ارمنستان و اروپا متصل می کند، گفت: سپاه همیشه رزمایش های بسیار مهمی انجام داده است و رزمایش اخیر نیز بسیار مهم بود، انواع سلاح ها و عملیات ها. بالگرد و نصب پل های شناور و غیره

وی با اشاره به موضوع برجام تصریح کرد: صهیونیست ها فشار زیادی به بایدن وارد می کنند که زیر بار مشکلات برجام نرود چرا که ایران پیروز میدان خواهد شد و اروپا نیز از آمریکا پیروی خواهد کرد.

طهماسبی گفت: دیپلماسی اقتصادی همسایگان پاسخ خوبی داده است، ایران در موضوع برجام انعطاف قهرمانانه دارد و از اهداف و منافع خود دست نمی کشد.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به درخشش و اقتدار محور مقاومت تصریح کرد: دولت نجات ملی و انصارالله یمن اخیرا عملیات بسیار مهمی را انجام داده اند.

وی ضمن محکومیت حادثه تروریستی حرم شاهچراغ گفت: چه دلیلی دارد که زنان، کودکان و افرادی بی پناه و بی دفاع که به زیارت قبر مطهر فرزند موسی بن جعفر (ع) آمده بودند، مظلوم واقع شدند و با پوشش این تروریست ها کشته شدند. آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی هستند.


با مشکل سازان باید قاطعانه برخورد شود

حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته بروجرد با اشاره به سالروز شهادت حسین فهیمده گفت: این نوجوان 13 ساله دشمن را به وحشت انداخت و دنیا را در شوک فرو برد، چند سال پیش یک نوجوان فلسطینی با خودروی بمب گذاری شده به ساختمان حمله کرد صهیونیست ها تعدادی از آنها را به شهادت رساندند و حسین فهمیده الگویی برای جهانیان در دفاع از دین و ارزش های اسلامی شد.

وی افزود: حادثه تلخ حرم شاهچراغ غم بزرگی بود که محکوم است. محرک های اصلی شورش ها آمریکا و اسرائیل هستند و حامیان آنها سلطنت طلبان هستند. باید خاطرات پهلوی را بخوانند. در بارگاه سلطنتی و منافقین 17 هزار نفری یک نفر عاقل وجود نداشت، در ایران کشتند و اگر به شبکه معاند نگاه کنید، همه مشهورترین افراد جهان علیه ایران اسلامی قیام کردند و نقشه ها آشوب است. . کشور نخواهد شد

امام جمعه بروجر تصریح کرد: شعار آنها لجام گسیخته و عاری از فساد و فحشا است، علم ندارند و ارزشهای اسلامی نباید در کشوری که این همه شهید داده است کمرنگ شود، دشمنان می خواهند ایران را تجزیه کنند تا ایران نباشد. کشور قدرتمند و تلاش آنها برای تجزیه ایران تلاش می کنند اما بهتر می دانند که حریف ایران قدرتمند نخواهد شد.

وی توضیح داد: در ایران در اوایل انقلاب بسیاری از گروه های تجزیه طلب می خواستند قیام کنند اما شکست خوردند و امروز به هیچ وجه نمی توانند ایران را شکست دهند، آمریکا پایگاه های نظامی در اطراف ایران دارد اما جرات حمله نداشت. مستقیماً و با اغتشاشگران باید قاطعانه برخورد شود.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید