دانشگاه آزاد: تذکر اساتید به دانشجویان کشف حجاب

فرزاد جهان، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد و مسئول اجرای رسالت تربیت اجتماعی در نامه ای درباره کشف حجاب و لزوم رسیدگی به آن در دانشگاه آزاد سوال هایی را مطرح کرد.

متن نامه به شرح زیر است؛

روسای محترم استان ها و یگان ویژه

با سلام و احترام؛

همانطور که در رسالت آموزش و تربیت اجتماعی ریاست دانشگاه در خصوص مسائل مراقبتی و رفتاری ذکر شد، ضمن تاکید بر تبیین و نقش آفرینی همگان در این مهم به عنوان یک اصل و قاعده و الزام اساسی، در برخورد با مشکلات احتمالی در مواردی که دستورات نظافت و مشکلات رفتاری توسط انسان رعایت نشود، سه سطح عمل در نظر گرفته می شود. در سطح اول در کلاس درس و توسط معلمان.

در سطح دوم در محیط دانشگاهی با تاکید بر معاونت فرهنگی دانشجویی و معاونت امنیتی و در سطح سوم در موارد ناهنجاری های ارتباطی و فساد سیستمی امنیتی.

در سطح اول و نقش معلمان در کلاس، توجه عزیزان را به چند نکته جلب می کنم و اجرای آنها را برجسته می کنم:

1- معلمان به منظور حفظ حقوق عمومی و تضمین کیفیت آموزش به افرادی که در کلاس درس سعی در حجاب پیدا می کنند و یا سایر موارد مندرج در ضوابط ظاهری و رفتاری را زیر پا می گذارند تذکر دهند. معاونت های آموزشی موظفند این موضوع را با معلمان مطرح کنند.

2- در صورت امکان نادیده گرفتن تذکر معلم توسط دانش آموز، معلم باید اسامی را یادداشت کرده و در اختیار گروه آموزشی قرار دهد.

3- گروه مطالعاتی موظف است اسامی معاون آموزشی و معاون آموزشی را در اختیار دبیرخانه کمیته انضباطی قرار دهد.

4- کمیته های انضباطی بر اساس پروتکل های موجود عمل خواهند کرد.

انتظار اساتید، اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان عزیز و خانواده های محترمشان از همه ما این است که محیط دانشگاه محیطی زیبا باشد و به ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که با افتخار در کارنامه خانواده خود برای تحصیلات دانشگاهی هزینه می کنند. می توانند در چنین محیط زیبا و امروز ذخیره ای تحصیل کنند تا آمادگی های ارزشمند علمی، دینی، مهارتی و اجتماعی را برای آینده درخشان خود فراهم کنند.

بر این اساس با هرگونه عدم رعایت این 4 ماده طبق مواد قانونی برخورد خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید