دانشگاه فرهنگیان: آیا سرپرست وزارت آموزش و پرورش جزو حراست بود؟

دانشگاه فرهنگیان: آیا سرپرست وزارت آموزش و پرورش جزو حراست بود؟

پس از استعفای یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی ۲۳ فروردین با حکم سیدابراهیم رئیسی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش انتخاب شد.

روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان در اطلاعیه ای اعلام کرد:

برخی می گفتند رئیس جدید آموزش و پرورش پیش از این حراست دانشگاه علامه بوده است، بنابراین در پاسخ باید گفت که رضا مراد صحرایی هیچ گاه حراست نبوده و مسئولیت اصلی وی بر اساس رزومه، تدریس و آموزش بوده است. مسئول حراست دانشگاه علامه فرامرز صحرایی است که نسبتی با رضا مراد صحرایی ندارد.

همچنین عنوان شد که رئیس جدید آموزش و پرورش مرتکب سرقت ادبی شده است و در پاسخ باید گفت که رضا مراد صحرایی از چهره های شناخته شده در عرصه علمی است. صحرایی نه تنها هیچ موردی دال بر سرقت علمی ندارد، بلکه در سال 1395 به عنوان یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی عنوان پژوهشگر برتر و پیش از آن نیز 2 بار عنوان دانشجوی نمونه کشوری را به خود اختصاص داده است. . القاب هایی که طبیعتا نمی توان به فردی با سابقه سرقت علمی داد!

همچنین برخی مدعی هستند که رئیس جدید دانشگاه بدون هیچ قید و شرطی به عضویت هیات علمی دانشگاه درآمده است. وی دارای دکترای زبان شناسی عمومی از دانشگاه علامه طباطبایی، رتبه اول کنکور سراسری و فارغ التحصیل اول با معدل 19.48، کارشناسی ارشد زبان شناسی عمومی از دانشگاه علامه طباطبایی، رتبه 3 کنکور سراسری و فارغ التحصیل با رتبه اول است. رتبه و معدل 19.10.لیسانس زبان انگلیسی از دانشگاه رازی کرمانشاه رتبه 34 کنکور سراسری و رتبه اول با معدل 18.74. او همچنین نویسنده ده ها کتاب و مقاله است. با توجه به این بیوگرافی دانشگاهی بسیار قوی، انتصاب وی به عنوان هیات علمی کاملا قابل اعتماد است.

برخی دیگر ادعا می کنند که رئیس جدید روشن فکر اصلا معلم نیست و از شرایط معلمان اطلاعی ندارد. او به عنوان معلم تربیت شد. در روستاهای کرمانشاه معلم ابتدایی بود و پس از اخذ مدرک لیسانس زبان انگلیسی، معلم زبان انگلیسی در مدارس شد.

عده ای دیگر پرسیدند که این رئیس جدید چه دستاوردهای پژوهشی و علمی دارد؟

در این زمینه پاسخ این است که صحرایی پایه گذار رشته آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان در مقطع دکتری است و توانسته در جشنواره بین المللی فارابی، جشنواره ملی حرکت، جشنواره ملی توسعه و… جشنواره الگوهای تدریس نمونه به دلیل شایستگی و شایستگی علمی ایشان. ، فرهنگی و آموزشی خود را دریافت کنید.

همچنین برخی مدعی هستند در دوران تصدی وی در دانشگاه فرهنگیان، برخی از مدیران آموزش و پرورش به هیات علمی اجاره پرداخت کرده اند که صحت ندارد.

افراد آگاه با شرایط عضویت در هیئت علمی آشنا هستند. این افراد حتی برای هیات علمی هم درخواست ندادند. دانشگاه فرهنگیان به طور رسمی به این موضوع پاسخ داده و اطلاعیه آن در سایت دانشگاه فرهنگیان موجود است.

به گزارش ایرنا، صحرای متولد 1355 و دارای مدرک دکترای زبان شناسی از دانشگاه علامه طباطبایی و استاد تمام این دانشگاه است و از اردیبهشت سال گذشته به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد.

دیدگاهتان را بنویسید