وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان در آستانه تعطیلی بود/ محتوای برنامه درسی دستخوش تغییرات اساسی شد

وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان در آستانه تعطیلی بود/ محتوای برنامه درسی دستخوش تغییرات اساسی شد

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم رسانه ای “چه سفرهایی رفتیم”، رتبه های ما در المپیادهای جهانی را بسیار جالب دانست و گفت: امسال دانش آموزان ما در المپیادهای جهانی 20 مدال کسب کردند و رتبه ما در المپیادهای جهانی چهارم شد. پنج المپیاد معروف جهان به لطف درخشش دانش آموزان ایرانی در المپیادهای جهانی، میزبانی المپیاد جهانی فیزیک در سال 1403 به ایران محول شد، این المپیاد یکی از معتبرترین و مشهورترین رویدادهای علمی جهان است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کسب مقام اول دانش آموزان ایرانی در المپیاد انشا تصریح کرد: المپیاد انشا یک رویداد مهم جهانی است که امسال در بین 42 کشور برگزار شد و در برخورد با چنین موفقیت هایی در جهاد رسانه ای نشد. این یک وظیفه است.

نوری به آفرینش های رسانه ای ماه های اخیر پرداخت و تاکید کرد: در آموزش و پرورش در حوزه توجه و اعتماد به بانوان پیشرو هستیم. حدود 54 درصد از معلمان ما زن هستند. در حالی که دانشجویان دختر 49 درصد و دانشجویان پسر 51 درصد هستند.

وی با مقایسه سرانه فضای آموزشی کنونی نسبت به دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: سرانه تحصیلی ما در دوران قبل از انقلاب اسلامی 1.4 متر مربع بود در حالی که امروز با وجود هشت سال جنگ و تحریم های وحشیانه. 5.2 متر مربع رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش در تشریح نرخ باسوادی افراد 10 تا 49 ساله تصریح کرد: نرخ باسوادی در سال 57 حدود 47 درصد بوده و امروز این نسبت به 97 درصد رسیده است. تأسیس نهضت سوادآموزی توسط حضرت امام خمینی (ره) این برکات را داشت.

نوری افزود: قبل از انقلاب در حوزه مدارس تیزهوشان فقط یک مدرسه داشتیم اما امروز به 700 مدرسه رسیده است. مدارس شبانه روزی و دانشگاه های تربیت معلم نیز بسیار خوب توسعه یافته اند.

وی در تشریح اقدامات دولت سیزدهم در حوزه مدارس تاکید کرد: زمانی که آموزش و پرورش را تحویل گرفتیم در زمینه زیرساخت ها دچار مشکلاتی شدیم؛ در حال حاضر در حوزه آموزش و پرورش با مشکل مواجه هستیم. نزدیک به 13000 شیر بهداشتی کمبود داشتیم و اقدام فوری انجام شد و 8000 فقره از این کمبودها برطرف شد و تا شروع سال تحصیلی جدید این نیاز را به طور کامل برطرف خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش درباره مدارس زاغه نشین گفت: در مدارس زیر 10 دانش آموز به 800 زاغه نیاز داشتیم.

نوری بر ایجاد مدارس متناسب با منظر روستاها تاکید کرد و گفت: این مدارس باید مستحکم اما متناسب با شکل روستاها باشند. 100 هزار کلاس درس ما نیاز به تعمیر داشت و دولت 21 هزار میلیارد تومان در سفر به استان به این اداره اختصاص داد. بنابراین اعتبارات آموزشی دو برابر می شود.

وی از تسریع آموزش برای جبران کسری خبر داد و افزود: بخشی از نیاز ما برای جبران کسری از طریق حساب ذخیره ارزی تامین می شود که حدود 117 میلیون دلار برای انجام این کارها اختصاص داده شده است. در حوزه نرم، چیزی که به معلم برگشت، ارزیابی بود که شروع شد. این اتفاق مستلزم زمان زیادی بود که نظم خاصی به آن داده شد و دولت توجه جدی داشت.

وزیر آموزش و پرورش به توجه جدی به دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان که در آستانه تعطیلی بود در سفرهای امروز دولت به استان مورد توجه قرار می گیرد. همچنین اقدامات خوبی برای احیای فعالیت های آموزشی انجام شده و برای اولین بار ردیف بودجه ای برای اجرای سند اصلی تحول در نظر گرفته شده است.

رویداد رسانه ای «چه سفرهایی رفتیم» جمعه 14 تا 22 بهمن از ساعت 7 الی 20 در مجتمع فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار می شود و مسئولان کشوری و لشکری ​​به تشریح دستاوردها و پیشرفت های انقلاب می پردازند. از طریق استودیو پخش زنده تلویزیونی و غرفه های خبرگزاری های رسمی کشور، اسلامی پرداخت خواهد کرد.

مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی در تهران، میدان بهارستان، نرسیده به چهارراه سرچشمه، انتهای خیابان شهید سیرفی پور، مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید