روابط بین الملل در دولت سیزدهم دستخوش تغییرات اساسی شد


ساعت: 11:49
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1892879

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: روابط و معادلات بین المللی در دولت سیزدهم دستخوش تغییرات اساسی شد و دولت توانست تعاملات گسترده ای با کشورهای منطقه و جهان برقرار کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز ، در تشریح عملکرد یک ساله دولت سیزدهم مردم و انقلاب در تعامل با جهان و سیاست خارجی اظهار داشت: با توجه به شعار آیت الله رئیسی در ابتدای سال 1398. کار دولت برای تعامل دوجانبه و چندجانبه است، با کشورهای همسایه، برخلاف دولت قبلی که تمام ظرفیت دولت را روی برجام گذاشت، دولت سیزدهم باید توافقات را از شانگهای، بریکس، اوراسیا منعقد کند. ، و غیره. با دولت های مختلف

وی افزود: این توافقات از نظر سیاسی و اقتصادی برای ایران مفید است و اقدامات مثبتی که در آینده انجام می شود نتیجه خواهد داد.

این کارشناس سیاسی گفت: یکی از مشکلاتی که در دوره یک ساله دولت سیزدهم رخ داد، حمله روسیه به اوکراین بود که قبل از حمله روسیه به اوکراین و بعد از آن، نظام بین الملل را به دو قسمت تقسیم کرد.

کنعانی مقدم خاطرنشان کرد: در شرایطی که متحد روسیه هستیم، ناخواسته وارد یک درگیری ناخواسته و گسترده شده ایم و روابط اقتصادی و معاملات و مشکلات منطقه ای به وجود آمده است و این در حالی است که دولت سیزدهم توانسته در شرق و غرب تعادل ایجاد کند. اختلاف توسط مواضع خود را حفظ کرد..

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم با برنامه ریزی و مدیریت صحیح وارد درگیری های منطقه ای نشد و در بحث مقاومت و حمایت دولت های عراق، سوریه و برخی کشورهای عربی، جمهوری اسلامی تا حدودی توانست خود را حفظ کند. تعهدات در تنظیم معادلات

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: از سوی دیگر ایران یکی از عناصر موثر در توسعه منطقه است و به نظر می رسد دولت سیزدهم با تلاش های فراوان مدیریت سیاست خارجی مثبتی دارد و این مدیریت قطعاً منافع را تضمین خواهد کرد. و امنیت ملی در کنار.

کنعانی مقدم تصریح کرد: رشته روابط بین الملل برخلاف دولت گذشته از دست دولت سیزدهم خارج نشده و این لحظه بسیار مثبتی است که نشان می دهد دولت توان اصلاح معادلات را دارد.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید