سفر رئیسی به روسیه نشان دهنده تغییر اساسی در روابط بین الملل دولت است

ساعت: 15:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801927

معاون اول رئیس جمهور گفت: در حال حاضر تحولی اساسی در روابط بین الملل در دولت ایجاد شده و البته سفر رئیس جمهور به روسیه یکی از ابعاد تحول بنیادین دولت در روابط بین الملل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد محبر در جلسه امروز (چهارشنبه) هیئت دولت با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به روسیه، گفت: سفر رئیس جمهور به روسیه بسیار مهم است و باید بگوییم که اکنون تحولی اساسی در روابط بین الملل است.این دولت و البته ، سفر وی به روسیه یکی از ابعاد تحول اساسی دولت در روابط بین الملل است.

وی با اشاره به درخواست های متعدد مقامات ایرانی برای سفر به کشورهای دیگر ادامه داد: در حال حاضر روابط با همسایگان ما بسیار خوب پیش می رود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به روز هوای پاک و لزوم توجه جدی به این موضوع گفت: دولت تصمیمات خوبی در زمینه محیط زیست و هوای پاک گرفته است که برخی از آنها ممکن است زمان بر باشد اما مردم باید بدانند. که موضوع محیط زیست برای مسئولان مهم است و همواره به این مسائل توجه جدی می شود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به در پیش بودن میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن گفت: معاونت امور زنان و خانواده اقدامات بسیار خوبی را در این ایام در دستور کار قرار داده و خدای نکرده همه دستگاه ها کمک کنند. این موضوع باید در دولت به خوبی پیش برود، زیرا دولت مراقبت از زنان و خانواده را از اولویت های خود می داند و به این موضوع پایبند است.

همچنین اصلاح مفاد ماده 8 قانون هوای پاک در خصوص خودروهای فرسوده و نحوه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی پس از بررسی های متعدد در کمیسیون تخصصی هیئت وزیران مورد توجه قرار گرفت و به زودی پس از نظرات اصلاحی به تصویب می رسد. . .

همچنین مقررات پیشگیری از تخریب و آلودگی تالاب ها به منظور مدیریت صحیح تالاب ها، تعیین مرزهای اکولوژیکی و رعایت حقوق آب زیست محیطی اصلاح شده است و امیدواریم با اصلاح این آیین نامه بتوان روند تخریب و احیای تالاب ها را فراهم کرد. مشخص شده.

همچنین در جلسه امروز هیئت دولت مقرر شد سازمان حفاظت محیط زیست در کمیسیون مربوطه برای تشخیص مصونیت راه های روستایی عضویت داشته باشد و نظارت بیشتری در این زمینه برای حفاظت از جنگل ها و مراتع صورت گیرد.

با تصویب امروز دولت سیزدهم، تمامی مفاد قانون هوای پاک به تصویب رسید.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید