سفر آقای رئیسی به قطر نشان دهنده راهبرد دولت جدید برای جلب توجه همسایگان است


ساعت: 09:38
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810389

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا گفت: سفر آقای رئیسی به قطر نشان می دهد که راهبرد دولت جدید جلب توجه همسایگان است که در دولت قبل مورد غفلت قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت‌الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفت‌وگو با مرصادنیوز درباره اهمیت سفر آیت‌الله رئیسی به قطر، اظهار داشت: سفر آقای رئیسی به قطر نشان می‌دهد که راهبرد دولت جدید جلب توجه همسایگان غفلت‌شده خود، دولت قبل است.

وی افزود: ایران با 15 کشور همسایه است که می تواند بهترین روابط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را با آنها داشته باشد.

حجت الاسلام حسینی کیا با بیان اینکه بخشی از امنیت کشورها با برقراری این روابط برقرار می شود، افزود: این موضوع فضای اقتصادی را متحول می کند به ویژه اگر دولت بتواند لغو روادید را در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه لغو روادید با عراق انجام شده است، گفت: این موضوع برای برخی دیگر از کشورها نیز در دستور کار قرار گرفته است.

نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اقداماتی برای لغو روادید با کشورهای دیگر انجام شود، مردم می توانند با کشورهای دیگر تعامل داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: همچنین با برقراری ارتباط با کشورهای همسایه می توان خطوط بانکی ایجاد کرد تا در این تحریم ها برخی مبادلات بانکی صورت گیرد.

وی افزود: همچنین در حوزه صنعت هم مبادلات و هم تفاهم نامه هایی برای صادرات برخی کالاهای ایرانی به کشورهای دیگر انجام می شود.

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: همچنین با برقراری ارتباط با کشورهای همسایه امکان واردات منابع و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی فراهم می شود.

وی گفت: برقراری روابط با سایر کشورها از یک سو فرصت و از سوی دیگر تهدید است.

تعامل با همسایگان باید در اولویت قرار گیرد و پس از آن باید برای تعامل با کشورهای دیگر تلاش کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید