ارائه دولت جدید در خصوص واکسن تاج به خوبی نشان دهنده تفاوت این دولت با دولت قبل است.

ساعت: 13:14
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1784440

کازنفری گفت: تلاش ها و اقدامات سه ماهه دولت برای مدیریت بحران ولیعهد به وضوح تفاوت این دولت با دولت قبل را نشان داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کامران گازنفری پژوهشگر و تحلیلگر سیاسی در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به اقدامات ستودنی دولت سیزدهم در سه ماهه نخست امسال گفت: یکی از اقدامات کلیدی دولت جدید در 100 روز اول سفر به استان هاست. استان های کشور سرکش هستند و برای حل مشکلات مردم همکاری نزدیک دارند.

وی افزود: البته مردم متوجه تفاوت رئیس‌جمهوری مثل حسن روحانی که با مردم کاری ندارد و به آنها اهمیت نمی‌دهد با رئیس‌جمهوری مانند رئیس‌جمهوری که حتی تعطیلات آخر هفته‌اش را وقف مشکلات مردم می‌کند، تفاوت دارند. “

این کارشناس مسائل سیاسی کاهش بیش از 90 درصدی چاپ پول را یکی دیگر از اقدامات قابل تقدیر دولت جدید عنوان کرد و گفت: روندی که دولت روحانی در پیش گرفت و برای امور جاری پول چاپ و از بانک مرکزی وام می گیرد. تورم شدیدی در کشور وجود داشت.

گازانفری ادامه داد: البته شرایط فعلی ناشی از همین اقدامات معنوی است و حداقل یکی دو سال طول می کشد تا این وضعیت فروکش کند، اما با رویه ای که در نظر گرفته شده تا از انتشار پول و کتاب های بی شمار جلوگیری شود. تا حد زیادی، شاهد توقف تورم خواهیم بود.

وی گفت: موضوع دیگر تفاوت آشکار دولت اصلی با دولت روحانی در حوزه مذاکرات هسته ای است؛ موضوعی که در این زمینه وجود دارد. دولت هشت سال پیش تمام تلاش خود را برای جلب رضایت آمریکا انجام داد، اما دولت جدید با مواضع خارجی از موضع عزت و اقتدار برخورد می کند و آنچه برایش مهم است، منافع مردم است.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: بازگرداندن برخی از دارایی های بلوکه شده جمهوری اسلامی در خارج از کشور که در چند روز گذشته اعلام شد 3.5 میلیون دلار از ارزهای بلوکه شده ما را برمی گرداند، از اقدامات دولت سیزدهم است. آغاز بازیابی سایر دارایی های بلوکه شده است.» این مال ماست و امیدواریم در ماه های آینده این روند تسریع شود.

گسنفری گفت: پاسخ دولت به حمله سایبری به سامانه سوخت رسانی و مدیریت هوشمندانه آن از دیگر اقدامات قابل تقدیر دولت بود که توطئه دشمن برای تکرار روزهای تلخ آبان 98 را خنثی کرد.

وی تاکید کرد: تلاش ها و اقدامات سه ماهه دولت برای مدیریت بحران تاج و تخت تفاوت این دولت با دولت قبل را به وضوح نشان داده است. در شرایطی که دولت روحانی اقدام موثری برای ورود واکسن به کشور انجام نمی داد و سعی داشت این موضوع را به موضوعاتی مانند FATF و تحریم ها مرتبط کند، اما شاهد بودیم که بیش از 130 میلیون واکسن وارد دولت جدید شده است. یک دوره زمانی کوتاه، کشور.

گازانفری افزود: تلاش دولت برای بازگرداندن برخی واحدهای تولیدی که در سال های اخیر تعطیل شده و یا تولید آنها به شدت کاهش یافته است از دیگر اقدامات قابل توجه دولت در چند ماه نخست است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید