دانش آموز یاسوجی یکی از کشته شدگان حادثه هالووین کره است


ساعت: 15:13
تاریخ انتشار: 08/09/1401
کد خبر: 1907353

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی با صدور بیانیه ای جان باختن پنج ایرانی مقیم این کشور در حادثه هالووین شنبه شب 16 آبان 1401 در سئول را تسلیت گفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، پنج ایرانی که پس از سال ها سرگردانی در تهران، خوزستان، یاسوج و دیگر شهرها وارد کره شدند تا در شب هالووین در منطقه ایتاون درگذشت.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول از ابتدای این حادثه دلخراش با مقامات و کشورهای کره ای در تماس بوده و وضعیت ساکنان ایرانی را زیر نظر گرفته و با مراجعه به بیمارستان ها و مراکز درمانی اقدامات لازم را انجام داده است.

اسامی ایرانیان جان باخته در این حادثه ناگوار به شرح زیر است:

1- آفاق راست منش

2- علی پراکند

3- ریحانه سادات آتشی

4- سامیه مقیمی نژاد

5- علیرضا علیایی

آفاق نام یکی از ایرانیان مهاجر حاضر در این مراسم آفاق راست منش است. او را می توان در لینکدین پیدا کرد و معلوم است که تحصیلات خود را در سال 1388 در دانشگاه یاسوج آغاز کرده، در دانشگاه شیراز ادامه داده و سپس در دانشگاه دولتی علوم و آموزش کره برای دکتری مهندسی مواد تحصیل کرده است. یک مهاجر جدید که به نظر می رسد 9 ماه پیش تحصیل خود را در این دانشگاه آغاز کرده است. به زبان انگلیسی و همچنین فارسی مسلط بود، کمی کره ای و کمی آلمانی می دانست. در یک سال گذشته که در کشوری جدید مشغول زندگی جدیدی بود، دو مقاله از او منتشر شد که با همکاری اساتید، همکلاسی کره ای و یک همکلاسی ایرانی منتشر شد. هر دو مقاله او توسط یک مجله شیمیایی در لندن منتشر شد. مقاله ای که تاکنون شش بار به آن استناد شده است و در غیاب آفاق ممکن است در سال های آینده بیشتر در جوامع علمی دیده شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید