دبیرخانه شعر آیینی تشکیل شد

ساعت: 09:43
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797044

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه اندازی دبیرخانه شعر آئینی در آینده نزدیک خبر داد و گفت:

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی اسماعیلی در مراسم سوگواره شعر فاطمیه که در تالار وحدت برگزار شد، با تجلیل از دست اندرکاران این سوگواره گفت: حضور در چنین مجالسی در این روزهای شلوغ برای من یک نیاز شخصی بود و حضور در چنین مجالس معنوی را فرصتی می دانم. خراب کردن

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه نام حضرت زهرا(س) برگرفته از شیعه و این انقلاب و همه طرفداران آن است، تصریح کرد: هر وقت می خواهم درباره انقلاب اسلامی صحبت کنم، عنوان انقلاب اسلامی البقاست» فاطمیه از این نظر است که نهضت از ایام فاطمیه سال 1341 آغاز شد و رنگ و بوی فاطمیه را در سراسر انقلاب می بینیم.
اسماعیلی در بخشی دیگر از سخنان خود به سالروز عملیات کربلای 4 و کربلای 5 اشاره کرد و افزود: شهدای ما با سربندهای جاجره (س) و نام این بانوی بزرگ اسلام به شهادت رسیدند.
به گفته وی این افتخار است که از عاشقان و خادم بانویی باشیم که دستاویز خلقت است و برای ما لطف الهی است که نام ما از دوستداران این بانوی بزرگ باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان یادواره سردار دلا با زنده نگه داشتن شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی نیز از مداحان حضرت فاطمه زهرا (س) بود.

در این مراسم که در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و با اجرای نجم الدین الشریعه برگزار شد، محمدرضا طاهری به مرثیه خوانی پرداخت.
محمدعلی مجاهد، سیدمحمدجواد شرافت، محسن ناصحی، محسن عربقلی، رضا هورشیدی، محمد غفاری و سیدحمیدرضا برقعی نیز به شعرخوانی پرداختند.

در پایان این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از استاد محمدعلی مجاهد شاعر و مداح تجلیل شد.

محمدعلی مجاهد ملقب به شمس الدین و ملقب به پروانه در سوم فروردین 1327 در خانواده ای مذهبی در شهر قم به دنیا آمد. آهنگسازی را از دبیرستان آغاز کرد و پس از اخذ مدرک لیسانس حقوق، چندین سال در حوزه علمیه به تحصیل علم و سپس به فراگیری شعر فارسی و شعر آیینی پرداخت. وی دبیر شعر آیینی کشور، عضویت در شورای شعر وزارت ارشاد و مدیر انجمن ادبی کوم و انجمن محیط زیست بود. مجاهدان برای شعر آیینی زحمت کشیدند و «پدر شعر آیینی» نامیده شدند. وی علاوه بر مقالات متعدد، نویسنده و گردآورنده بیش از 40 عنوان کتاب است. از آثار او می توان به «شکوه شعر عاشورایی»، «پنیرها در ملکوت»، «کویر جنون» و «بهشتی» اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید