دبیرکل کمیته باید فردی شناخته شده باشد. هیچ تغییری نخواهد داشت


ساعت: 12:42
تاریخ ارسال: 06/10/1401
کد خبر: 1894348

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: انتخاب دبیرکل مهمترین برنامه برای من در ابتدای کار است و او باید چهره ای شناخته شده باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود خسرویوا، رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم مدال طلای المپیک 2012 لندن برای کمیل قاسمی کشتی گیر سابق کشتی آزاد گفت: من هم مانند دیگران نمی توانم چیز زیادی بگویم و علاوه بر این تمرینات تیم ملی کشتی آزاد از ساعت 24 آغاز می شود. ساعت 11.» از هیئت اجرایی می خواهم به کشتی، تکواندو و رشته های مدال آور المپیک ما و سایر رشته ها کمک کند تا در بازی های المپیک به موفقیت برسند.

وی در خصوص مدال کمیل قاسمی تصریح کرد: حق به لیاقتش داده می شود. ورزش پاک یعنی مدال را از ورزش کثیف می گیرند و به کمیل قاسمی می دهند و مشروع، مشروع را می گیرد.

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که پس از انتخاب شدن برای اولین حضورتان در کشتی، این حضور را چگونه می بینید، گفت: من در کشتی با دوستانم غریبه نبودم، نباید بگویم اما من در جوانی میدان مبارزه بودم. آقای دبیر یکی از دوستان من است و احساس می کنم به یک دوست صمیمی رسیده ام. با در نظر گرفتن شهید گمنامی که در اینجا مدفون است، همه اینها را به فال نیک می گیرم و امیدوارم بتوانم وظیفه خود را به خوبی انجام دهم.

انتخاب دبیر ارشد کمیسیون مهم ترین کار است

محمود خسروی وفا نیز در گفتگویی دیگر با اشاره به انتخاب دبیرکل کمیته گفت: باید برنامه های المپیک گذشته را مطالعه کنم و مهمتر از همه این است که ابتدا دبیرکلی را انتخاب کنم که ناظر بر برنامه های آینده باشد. ما باید دبیرکلی انتخاب کنیم که با وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ها تعامل داشته باشد و از همه مهمتر چهره شناخته شده ای باشد.

وی افزود: نباید درگیری و موازی کاری بین فدراسیون ها و کمیته ملی المپیک وجود داشته باشد و وزارت ورزش و جوانان باید در این زمینه کمک کند اما تغییری در کمیته ملی المپیک ایجاد نمی کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره سرنوشت کمیته ملی پارالمپیک گفت: تا 3 ماه آینده در کمیته پارالمپیک خواهم بود و بعد از آن انتخابات برگزار می شود اما تمرکزم را روی کمیته المپیک گذاشته ام.

وی در خصوص ارتباط با سازمان های بین المللی گفت: کمیته المپیک قبلی در حوزه دیپلماسی خوب عمل کرد اما مهم ترین مسئله داشتن برنامه جامع است. ما در حوزه دیپلماسی از ظرفیت وزارت امور خارجه و فدراسیون ها استفاده می کنیم و نباید همه کارها بر عهده کمیته ملی المپیک باشد.

خسروی وفا با اشاره به بحث بودجه گفت: بودجه المپیک و پارالمپیک تقسیم شده است اما فدراسیون ها باید در این زمینه کمک کنند تا عادلانه توزیع شود.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: از گذشته به فکر حضور فوتبال در المپیک بودم و تلاش می کنیم این اتفاق مهمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید