فردی که دوره دافوس را نگذرانده باشد در ارتش جایی نخواهد داشت


ساعت: 11:28
تاریخ ارسال: 1301/06/13
کد خبر: 1894936

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اهمیت دوره دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا در ارتقای سطح کیفی و توان مدیریتی ارتش، گفت: منطق و تجربه به ما نشان می دهد که مدیران و افسران ما در ارتش جمهوری اسلامی ایران باید در این مراسم حضور یابند. دوره دافوس و از این به بعد نیز دستور دادیم که هیچکس که دوره دافوس را گذرانده است به سمت های رهبری و فرماندهی منصوب نشود، مگر اینکه استثناء وجود داشته باشد و استدلال آنقدر قوی باشد که این شرط را نقض کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش صبح امروز (یکشنبه) در آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش ضمن تسلیت شهادت امام سجاد(ع) گفت: آغاز سال تحصیلی جدید را به شما دانش آموزان تبریک می گویم.

وی با اشاره به اهمیت دوره دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا در ارتقای سطح کیفی و توان مدیریتی ارتش، افزود: منطق و تجربه ما نشان می دهد که مدیران و افسران ما در ارتش جمهوری اسلامی ایران باید دیده شوند. Course Dafos دلیل آن این است که پس از مدتی به نیروها و سازمان ها فرصت اجرای این طرح را دادیم. از این پس ما مقرر کردیم که هیچ کس که دوره دافوس را گذرانده است به مناصب رهبری و فرماندهی منصوب نشود، مگر اینکه استثنایی وجود داشته باشد و استدلال آنقدر قوی باشد که آن را رد کند.

فرمانده کل نیروی زمینی تاکید کرد: آینده ارتش و ارتش آینده از این دانشگاه می گذرد.

سرلشکر موسوی با اشاره به دانشجویان خارجی ستاد و دانشگاه فرماندهی ارتش گفت: استقبال شما عزیزان را داریم و بسیار خرسندیم که شما عزیزان به این دانشگاه سفر کرده اید و امیدواریم این تعاملات با کشورهای دوست و همسایه گسترده تر و عمیق تر شود. روز به روز. ما این تعاملات را برای تحقق اهداف مقدس اسلام و سربلندی پرچم خداوند متعال و سربلندی ملت های منطقه و ارتش های منطقه را مفید می دانیم و اراده قوی برای توسعه و تعمیق آن داریم. ، ما انجام می دهیم.

وی دوره آموزشی در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش را فرصتی برای تغییر افسران و درجه داران ارتش دانست و گفت: حضور در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش و بهره مندی از دانش غنی اساتید بزرگ و توانمند این دانشگاه. دانشگاه و با استفاده از شرایط تحصیل در این دانشگاه. مسلم است که ممکن است تغییرات زیادی در افسران و درجات ارتش ایجاد کند.

مهمترین دوره در ارتش ایران دوره آموزشی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش است.

فرمانده کل ارتش مهمترین دوره برنامه ریزی شده در ارتش جمهوری اسلامی ایران را دوره آموزشی در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش دانست و افزود: گرچه سایر دوره ها نیز مهم و جایگاه ویژه ای دارد، اما دافوس دوره زیربنای حرکت آینده ارتش و نظام و انقلاب است و تأثیر بسزایی دارد و باید با این دید به این دوران نگاه کرد و برای ثانیه ها و لحظه های آن برنامه داشت و از لحظه لحظه آن استفاده کرد. .

سرلشکر موسوی ادامه داد: حکمرانی در دوره جدید بسیار پیچیده تر و دشوارتر از گذشته شده است، بنابراین در دانشگاه فرماندهی و ستاد و فرماندهی ارتش باید آموزش و ظرفیت فرماندهی را در سطوح عالی فرا بگیرید و در میدان کار ما دیگر با جنگ نظامی مواجه نیستیم.» ما با جنگی که فقط نظامی باشد و عملیات روانی داشته باشد، مواجه نیستیم، امروز با یک جنگ ترکیبی روبرو هستیم که همه اجزای قدرت با قوانین و ویژگی های خاص خود درگیر هستند. مثلاً در عمان جنگ اقتصادی، جنگ فرهنگی و جنگ رسانه ای را می بینید، گاهی همه با هم ترکیب می شوند و جنگ رسانه ای با حمایت های اقتصادی، فرهنگی و نظامی را می بینید که حداقل یکی از این مولفه ها را تغییر می دهد.

وی تصریح کرد: اگر فرماندهان قدرت اشغال و اشراف را نداشته باشند و توانایی مدیریت این مؤلفه ها را نداشته باشند، قطعاً نمی توانند در این وضعیت ترکیبی نظامی موفق باشند، بنابراین کار شما بسیار پیچیده تر و دشوارتر از کار مدیریتی در گذشته

شما باید آماده اجرای اعلامیه گام دوم انقلاب اسلامی باشید

فرمانده کل ارتش خطاب به دانشجویان گفت: نگران نباشید که چه مسئولیتی را می خواهید بر عهده بگیرید، بلکه دغدغه شما این باشد که تا حد امکان برای فردا آماده شوید و مطمئن باشید که سایر موارد درست می شود. دانش آموزان باید بهترین نقش ممکن را ایفا کنند. و برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بیشتر آماده شوید و آماده باشید تا افسران و ارتشی آماده و شایسته ظهور باشیم.

سرلشکر موسوی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: فرمانده معظم کل قوا در پاسخ به نامه جوانان دلواپس ارتش فرمودند; من از شما انتظار ندارم که مشکلات را تشخیص دهید و آنها را به فرماندهی عالی گزارش دهید، من از شما سربازان انتظار دارم که بروید و برای روزی که بتوانم روی شما حساب کنم آماده شوید.

دیدگاهتان را بنویسید