دختر افسر سابق اطلاعاتی آمریکا به قتل محکوم شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رسانه های آمریکایی، دختر «جان نگروپونتی» رئیس سابق سرویس اطلاعات ملی این کشور به اتهام قتل یک جوان 24 ساله با چاقو مجرم شناخته شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک قاضی منطقه ای از مونتگومری واقع در ایالت «مریلند» در آمریکا، «سوفیا نگروپونتی» دختر 29 ساله جان نگروپونتی، اولین مدیر منصوب شده سرویس اطلاعات ملی این کشور، برای قتل درجه دو، یوسف راسموسن، 24 ساله، در فوریه 2020 به اختلاس اعتراف کرد. او با 40 سال زندان مواجه است.

به گزارش واشنگتن پست، سوفیا یکی از پنج کودک یتیم یا رها شده هندوراسی است که جان نگروپونتی و همسرش زمانی که به عنوان سفیر ایالات متحده در هندوراس در دهه 1980 خدمت می کرد، به فرزندی پذیرفتند. جان مک کارتی، دادستان ایالات متحده، گفت سوفیا نگروپونتی در شب قتل یوسف راسموسن با مرد دیگری مشروب نوشیده بود، قبل از اینکه او را در یک درگیری با چاقو به قتل رساند.

جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور سابق ایالات متحده در سال 2005، جان نگروپونته را به عنوان اولین مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده منصوب کرد. او در چندین کشور از جمله هندوراس، مکزیک و فیلیپین به عنوان سفیر ایالات متحده خدمت کرده است و بعدها به عنوان سفیر ایالات متحده انتخاب شد. معاون سابق وزیر خارجه آن کشور.

پس از محکومیت دخترش به قتل، او گفت که قصد دارد به حکم او تجدید نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید