دراگان اسکوچیچ جایگزین یحیی در پرسپولیس می شود؟

دراگان اسکوچیچ جایگزین یحیی در پرسپولیس می شود؟

دراگان اسکوچیچ پس از کسب نتایج خوب با تیم ملی و راهیابی به جام جهانی، 2 دقیقه مانده به شروع رقابت ها اخراج و کارلوس کی روش جایگزین او شد. با توجه به اینکه اسکوچیچ در تیم ملی عملکرد خوبی داشت، انتظار می رفت به زودی تیم جدیدی برای خود پیدا کند.

خیلی ها فکر می کردند با توجه به رزومه خوبی که با تیم ملی ساخته، دراگان به تیم های ثروتمند عربی می رود و می تواند چنین حقوقی بگیرد. اسکوچیچ اما ترجیح داد در این مدت استراحت کند و از سرگیری فوتبال را به تعویق بیندازد. دراگان اخیرا در مصاحبه ای آمادگی خود را برای بازگشت به فوتبال اعلام کرد و گفت که آماده است دوباره یک تیم را هدایت کند و کار خود را شروع کند.

این در حالی است که سرمربی سابق تیم ملی در هفته های اخیر دو پیشنهاد لیگ برتری را رد کرده است. پس از انتخاب کالانوی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی، گلگهری ها مذاکرات خود را با اسکوچیچ آغاز کردند و دراگان اسکوچیچ اولین گزینه مدیران باشگاه گلگهر سیرکان برای هدایت این تیم بود. سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در ماه‌های اخیر و پس از برکناری از مدیریت تیم ملی، به پیشنهادات خود پاسخ منفی داد و اخیراً پیشنهاد مدیران باشگاه فولاد برای هدایت این تیم را رد کرد. یک تیم .

پس از قطعی شدن انتقال امیر کلانوی به تیم ملی، مدیران باشگاه گلگهر با اسکوچیچ وارد مذاکره شدند اما سرمربی کروات با درخواست گلگهری برای دوری از فوتبال مخالفت کرد، چرا پیشنهاد دو تیم صنعتی و ثروتمند لیگ برتری را رد کرد؟

شنیدیم که دراگان دوست دارد در تیم های بزرگتر کار کند و نمی خواهد به تیم هایی برود که بعد از ترک تیم ملی شانس قهرمانی ندارند. اسکوچیچ در فوتبال ایران می خواهد مربی یکی از 3 تیم پرسپولیس، استقلال یا سپاهان باشد یا به یکی از تیم های حاشیه خلیج فارس برود.

همچنین اگر دراگان از یکی از تیم های ملی خوب آسیا پیشنهادی دریافت کند، بدش نمی آید که دوباره در سطح ملی فعالیت کند. در بین 3 تیم غول پیکر فوتبال ایران در سطح باشگاهی، استقلال و سپاهان روابط خوبی با ساپینتو و مورایس دارند و طبیعتا مدیران این دو باشگاه علاقه ای به پایان همکاری با این دو مربی پرتغالی نخواهند داشت.

این در حالی است که پرسپولیس وضعیت خوبی ندارد و حتی پس از باخت مقابل سپاهان نیز زمزمه هایی مبنی بر جدایی یحیی گل محمدی از این تیم به گوش می رسد. اگرچه باشگاه پرسپولیس بارها حمایت خود را از سرمربی این تیم اعلام کرده و اعلام کرده که او تا پایان فصل با همین ترکیب به کار خود ادامه خواهد داد، اما هواداران پرسپولیس اصلا از شرایط موجود در تیم خود و یحیی راضی نیستند. دیگر مورد پسند هواداران پرسپولیس نیست.

حتی در چند روز اخیر و پس از باخت خانگی مقابل سپاهان، شایعاتی مبنی بر اخراج یحیی در صورت عدم کسب یک جام برای پرسپولیس در این فصل به گوش می رسید اما مدیران پرسپولیس هنوز واکنشی به این شایعات نشان نداده اند.

اسکوچیچ که جو فوتبال ایران را به خوبی می شناسد و از طریق دوستان و مشاورانش اخبار و شرایط فوتبال ایران را هم دنبال می کند، به خوبی می داند که اگر گل محمدی در پایان فصل اخراج شود، می تواند یکی از گزینه های جدی باشد. هدایت پرسپولیس را بر عهده بگیرد.

بنابراین او نمی خواهد عجله کند و منتظر بهترین پیشنهاد ممکن خواهد بود. البته لازم به ذکر است که در صورت دریافت پیشنهاد خوب اسکوچیچ از کشورهای عربی، این پیشنهادات را بررسی خواهد کرد و از کار در این کشورهای ثروتمند خودداری نخواهد کرد.

با این حال، حضور دوباره در فوتبال ایران و تیم بزرگی مثل پرسپولیس قطعا چیزی نیست که اسکو به راحتی از آن بگذرد و در صورت لزوم آماده است تا چند ماه دیگر از میادین دور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید