یحیی گل محمدی جایگزین اسکوچیچ می شود؟!

فدراسیون فوتبال درباره تیم ملی با یحیی گل محمدی صحبت کرده بود اما در نهایت اسکوچیچ سکان هدایت این تیم را برعهده گرفت و توانست با نتایج خوبی تیم ملی را به جام جهانی برساند.

جالب اینجاست که این روزها نام گل محمدی دوباره برای تیم ملی شنیده می شود و گفته می شود اگر فدراسیون فوتبال مجبور شود در جام جهانی اسکوگریگری را با یک مربی ایرانی جایگزین کند، این مربی کسی نیست جز یحیی گل محمدی که از پرسپولیس حمایت می کند. قهرمانی و خود را مثبت در این نشان دهید. یک تیم وجود داشت.

البته همانطور که قبلا نوشتیم اسکوچیچ تا پایان جام جهانی قرارداد دارد اما اگر فدراسیون فوتبال بخواهد می تواند این قرارداد را فسخ کرده و غرامت سرمربی تیم ملی کرواسی را جبران کند. نکته مهم این است که قرارداد اسکوچیچ بسیار کمتر از مربیان قبلی است و در واقع فسخ قرارداد او آسیب مالی زیادی به فدراسیون فوتبال وارد نمی کند. البته اگر گل محمدی سرمربی تیم ملی شود باید با او قرارداد بسته شود. کریم باقری دستیار او در حال حاضر در پرسپولیس قرارداد دارد و با تیم ملی همکاری می کند اما باید دید فدراسیون فوتبال و اعضای هیات مدیره در این خصوص چه تصمیمی خواهند گرفت.

هنوز هم خیلی ها معتقدند بازی مقابل کره جنوبی برای اسکوچیچ بسیار مهم است و باید بتواند در این دیدار پیروز شود و شانس خود را برای حضور در جام جهانی افزایش دهد. اما در صورت شکست باید منتظر اتفاقی باشیم. طبیعتاً در بین گزینه های ایرانی، یحیی گل محمدی شانس بیشتری نسبت به سایر همکارانش برای نیمکت نشینی تیم ملی دارد و فدراسیون فوتبال در صورت قطع همکاری با اسکوچیچ، در صورت قطع همکاری با مربیان خارجی، بعید است به سراغ مربیان بزرگ خارجی برود. برای حضور، همان اسکوچیچ که در فوتبال ایران شناخته شد و نتایج خوبی کسب کرد، گزینه خوبی است. البته در این میان نباید از نقش ملی پوشان نیز غافل شد، شاید اگر پشت سر اسکوچیچ باشند اتفاقات مثبتی برای این مربی کروات رخ دهد. این مربی همانطور که 8 سال پشت سر کارلوس کی روش بود، با تیم ملی ایران هم نتایج قابل قبولی کسب کرد و حتی در جام جهانی هم اعتبار کسب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید