دراگان اسکوچیچ در ایران مورد احترام نبود؟!

دراگان اسکوچیچ در ایران مورد احترام نبود؟!

پراید سامر درباره دراگان اسکوچیچ نوشت: سرمربی تیم ملی ایران در شهر بندری آدریاتیک متولد شد. دوران حرفه ای او به عنوان یک هافبک از سال 1987 تا 2004 ادامه داشت. برجسته ترین دوران او در تیم اسپانیایی لاس پالماس بود که در دسته دوم اسپانیا قرار داشت.

او فوتبال درخشانی نداشت، اما با این وجود پیشگام بود. او هم اکنون سرمربی تیم ملی ایران برای جام جهانی 2022 است.

اسکوچیچ پس از بازنشستگی از فوتبال در سال 2004، سرمربی 8 تیم شد. چهار نفر از آنها تیم های اسکوچیچ در لیگ برتر خلیج فارس بودند. بزرگترین افتخار او در سال 2006 با رجیکا به دست آمد. اسکوچیچ در اولین و تنها فصل خود در 2006-2005، رجیکا را به دومین جام مهم کرواسی رساند. او پس از حضور در اسلوونی، کویت و عربستان برای یک فصل به رجیکا بازگشت و سپس وارد عرصه فوتبال ایران شد.

در طول فصل لیگ برتر خلیج فارس در سال 2013، اسکوچیچ هدایت ملوانان را بر عهده گرفت و تیم را به مقام هفتم لیگ رساند که بهترین عملکرد باشگاه در لیگ برتر است. تیم فولاد در این فصل قهرمان لیگ برتر خلیج فارس شد. فولاد با اسکوچیچ به عنوان مربی قرارداد امضا کرد تا سرمربی کروات بتواند در ترکیب فولاد تلاش کند.

یک سال بعد در صنعت نفت، اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی ایران منصوب شد. در 6 فوریه 2020، دراگان اسکوچیچ ایران را به رکورد قابل توجه 15 برد، یک تساوی و یک باخت رساند. ایران در 13 بازی از 14 بازی اول خود با 88 درصد پیروزی راهی جام جهانی شد. آنها در تمام مراحل مقدماتی جام جهانی 2022 گروه خود را رهبری کردند و در رده اول قرار گرفتند. ایران اولین تیم آسیایی بود که به جام جهانی راه یافت.

تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی با تیم های آمریکا، انگلیس و اروپا همگروه است. همه نگاه ها به این گروه معطوف به بازی حساس ایران و آمریکا است.

برهالتر، سرمربی تیم ملی به آسوشیتدپرس گفت: برای ما، این یک مسابقه فوتبال است. ما برای ایران احترام زیادی قائل هستیم. ما فکر می کنیم این تیم خوبی است و اکنون فقط در تلاشیم تا بفهمیم چگونه آنها را شکست دهیم.

دراگان اسکوچیچ در هشت سال گذشته سرمربی تیم های مختلف باشگاهی و ملی ایران بوده است. او درباره شرایط زندگی در ایران گفت: ایران با آنچه مردم فکر می کنند متفاوت است. همه از سیاست حرف می زنند، اما من مهمان نوازی ایرانی را در هیچ جای دیگری ندیده ام.

همانطور که او ادعا می کند، تمرکز اسکوچیچ روی ورزش است نه سیاست. با توجه به جام جهانی قطر، ایران امیدوار است با توجه به نزدیک بودن به کشور میزبان، عملکرد خوبی داشته باشد. این مربی در پایان خاطرنشان کرد: خیلی ها من را دست کم گرفتند و به من احترام گذاشتند اما من خیلی خوشحالم چون خودم را ثابت کردم.

دیدگاهتان را بنویسید