دربی جنجالی پشت صحنه; این را پرسپولیسی ها فاش کردند

دربی جنجالی پشت صحنه;  این را پرسپولیسی ها فاش کردند

ناصر ابراهیمی که در دهه 70 سرمربی پرسپولیس بود، درباره ثروت عجیب خود در دربی جنجالی 79 گفت: وقتی بازی 2-2 شد پشتم را برگرداندم و خوشحال بودم چون بازی بسیار حساس بود. یادمه مهدی هاشمی قبل از آن بازی به استقلال رفت. او قبل از جدایی به علی پروین گفته بود که استقلال 120 میلیون تن به من می دهد اما پرسپولیس فقط 70 میلیون به من می دهد. بنابراین او به من گفت که به پول نیاز دارد و به استقلال رفت.

در این دیدار هاشمی نسب برای استقلال گلزنی کرد و جلوی نیمکت ما شادی کرد و غش کرد. وقتی به سمتش رفتم دید که دارد به من می گوید گل زدم. سپس در دقیقه 88 توپ جلوی پای من به خط اوت رسید. علی انصاریان قصد براندازی اوت را داشت. به او گفتم توپ را بالای سر افشین پیروانی بزند، او هم توپ را روی سر افشین پیروانی انداخت و پیروانی با یک پاس موقعیت خوبی برای علی کریمی ایجاد کرد و کریمی گل تساوی را به ثمر رساند. رئیس فدراسیون که استقلالی بود در ورزشگاه بود و من ابتدا برایشان دست تکان دادم و بعد پشتم را برگرداندم (می خندد). درگیری های زیادی در بازی وجود داشت.

بعد از مسابقه عده ای جلوی من را گرفتند و گفتند سوار وانت شو. سوار وانتی شدم که شیشه هایش یخ زده بود و بیرون روشن نبود. رفتم بالا دیدم خیلی بازیکنان دیگر هم هستند. از سربازی که در وانت بود پرسیدیم که ما را کجا می‌رانند، گفت: نمی‌دانم! ابتدا به شهریار و سپس به شهر ری حرکت کردیم. ساعت 6 حرکت کردیم و ساعت 11 شب ما را به کلانتری مرکز شهر بردند. انگار قاتلان از وانت پیاده می شدند.

به من گفتند لباس هایم را در بیاورم، اما من نپذیرفتم. همه بازیکنان برهنه شدند و سپس بازداشت شدند، اما من لباس‌هایم را در نیاوردم. با فرمانده خود تماس گرفتند و او گفت ناصر ابراهیمی را به اتاق دیگری ببرید. پرسیدند او در بازی چه گفت اما من گفتم این سوالات را از داور بپرسم، بعد پرسیدند چرا جلوی استقلالی ها خوشحال شدم و من هم گفتم جلوی پرسپولیسی ها کف زدم. علی پروین و فرمانده نیروی انتظامی ساعت 3 بامداد آمدند و بالاخره ما را آزاد کردند. من به دلیل این اتفاق شش ماه محروم شدم. بقیه افراد را به زندان قصر بردند و چهار روز در آنجا ماندند.

دیدگاهتان را بنویسید