پشت صحنه شورش گروه واگنر در روسیه فاش شد / پریگوژین می خواست این 2 مقام ارشد نظامی روسیه را دستگیر کند

پشت صحنه شورش گروه واگنر در روسیه فاش شد / پریگوژین می خواست این 2 مقام ارشد نظامی روسیه را دستگیر کند

وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر قصد داشت دو تن از افسران ارشد نظامی روسیه را دستگیر کند.

در تاریخ 24، وال استریت ژورنال گزارش داد که یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر، قصد داشت دو افسر ارشد ارتش روسیه را دستگیر کند.

به گزارش تسنیم، این روزنامه آمریکایی روز چهارشنبه به نقل از مقامات غربی گزارش داد که برنامه پریگوژین شامل دستگیری سرگئی شویگو، وزیر دفاع و والری گراسیموف، رئیس کمیته روسای ستاد ارتش روسیه هنگام بازدید این دو از منطقه ای در مرز بوده است. با اوکراین

بر اساس این گزارش، سرویس امنیت فدرال روسیه دو روز قبل از شورش متوجه این طرح شد و پریگوژین را مجبور کرد در آخرین لحظه برنامه های خود را تغییر دهد و به جای آن به مسکو برود.

در گزارش دیگری با عنوان “پوتین کنترل امپراتوری جهانی واگنر را به دست می گیرد”، وال استریت ژورنال ادعا کرد که واگنر با جمع آوری درآمد از طریق شبکه ای از شرکت های کاغذی به کرملین کمک می کند.

در بخشی دیگر از این گزارش همچنین مدعی شده است که به نیروهای واگنر در سوریه دستور داده شده تا به سمت پایگاه روسیه در لاذقیه حرکت کنند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، در واکنش به گزارش های روزنامه های آمریکایی درباره شورش نافرجام گروه واگنر گفت: اکنون گمانه زنی ها و شایعات زیادی پیرامون این رویدادها وجود خواهد داشت.

پیشتر در روز چهارشنبه، نیویورک تایمز به نقل از مقامات آن کشور مدعی شد که “سرگئی سوروویکین”، فرمانده فعلی نیروهای هوافضای روسیه و فرمانده سابق نیروهای روسیه در اوکراین، کودتای یوگنی پریگوژین، فرمانده نیروی واگنر را طراحی کرده بود. نیروهای شورشی، شرکت نظامی خصوصی روسی و طارم می داند.

این مقامات گفتند: ما در تلاشیم تا بفهمیم که آیا سورویکین به پریگوژین در اجرای این طرح کودتا کمک کرده است یا خیر. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد سایر ژنرال های روسی ممکن است به فرمانده واگنر کمک کرده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید