دربی هیجان انگیز استقلال و پرسپولیس در جام حذفی؟

دربی هیجان انگیز استقلال و پرسپولیس در جام حذفی؟

پرسپولیس یا سپاهان اصفهان؟ روز چهارشنبه یکی از این دو تیم باید با جام حذفی خداحافظی کند. استقلال تهران با حذف تیم ملوان انزلی به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی راه یافت و حالا منتظر حریف بعدی خود است.

جمشید شاه محمدی، مهاجم اسبق پرسپولیس نظر جالبی در این باره دارد و می گوید: خیلی دوست دارم استقلال و پرسپولیس در جام حذفی به مصاف هم بروند چون دربی مشخص می شود چه کسی بالای سرش است و خیلی چیزها ثابت می شود. از طرفی بر جذابیت فوتبال می افزاید زیرا این دو تیم پرطرفدارترین تیم های ایران هستند. با این حال فکر می کنم اگر این دو در جام حذفی به مصاف هم بروند پرسپولیس قهرمان می شود.

وی ادامه می دهد: دیدار استقلال و پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی یا فینال جام حذفی فرقی نمی کند و به هر حال من به شخصه دوست دارم نبرد این دو تیم را در یک بازی تک حذفی ببینم. . اگرچه استقلال در هفته های اخیر به لطف درخشش مهدی قیدی نتیجه گرفته است، اما همچنان به نظر من پرسپولیس یحیی گل محمدی تیم بهتری است.

مهاجم اسبق پرسپولیس درباره دیدار این تیم مقابل سپاهان اصفهان یادآور شد: البته پرسپولیس ابتدا باید از سد محکم سپاهان در اصفهان بگذرد. سپاهانی ها خوش شانس بودند که در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی میزبانی کنند و این برای آنها یک امتیاز محسوب می شود اما سال ها در اصفهان تعادل به سود پرسپولیس بر هم خورد. یحیی گل محمدی و شاگردانش در لیگ برتر مقابل هوادار شکست تلخی را متحمل شدند و حالا برای انتقام باید سپاهان را شکست دهند.

شاه محمدی خاطرنشان می کند: سپاهان تیم خوبی است. من بازی های این تیم را در لیگ برتر تماشا کرده ام. آنها خیلی تهاجمی بازی می کنند اما نقاط ضعفی هم دارند. سپاهان در خط دفاع یا دفاع تیمی با مشکل مواجه است و پرسپولیس می تواند از این ناحیه به آنها ضربه بزند. از نظر مهره ای با وجود اینکه سپاهان تیم ستاره ای است، پرسپولیس هم بازیکنان خوب و تاثیرگذاری دارد. فکر می‌کنم با بازگشت مهدی ترابی و حضور سروش رفیعی در ترکیب، پرسپولیس بهتر از سپاهان و سپاهان اصفهان بازی کند.

برخی پیش بینی می کنند دیدار پرسپولیس و سپاهان در جام حذفی به ضربات پنالتی برود و شاه محمدی نیز با این پیش بینی موافق است و می گوید: اگر دقت کنید هر دو تیم بازیکنان خوبی دارند و جزو مدعیان عنوان قهرمانی هستند. بنابراین به نظر می رسد این دیدار به پنالتی می رود که در این صورت فکر می کنم پرسپولیس شانس بیشتری خواهد داشت. اگر دقت کنید متوجه می شوید پرسپولیس هم دروازه بان پنالتی دارد و هم بازیکن پنالتی و اگر پای ضربات پنالتی به میان بیاید شانس یحیی گل محمدی بیشتر می شود.

بالاخره مهاجم سابق پرسپولیس درباره شرایط این تیم در لیگ برتر هم اظهار کرد: پرسپولیس همچنان جزو مدعیان است و نباید ناامید شود. مطمئنم اگر پرسپولیس بتواند در اصفهان و مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی قهرمان شود، در لیگ برتر هم موفق خواهد شد. سپاهان و استقلال تیم های خوبی هستند اما همچنان فکر می کنم پرسپولیس شانس اول قهرمانی در لیگ بیست و دوم است چون این تیم بازیکنان بین المللی بیشتری دارد و سرمربی تیمی که تجربه حضور در لیگ ایران را بیشتر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید